Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Сніг зійшов разом із асфальтом – десятки мільярдів розтанули

"Масштабний ремонт доріг по всій країні – це тест для уряду Гройсмана. Або уряд знову буде закопувати майже 50 млрд грн в ями, або скористається шансом розвивати економіку. Для цього Кабмін має почати боротися із відкатами та підвищувати вимоги до якості доріг", - "Наш край".

Із приходом весни разом зі снігом зійшло покриття на сотнях кілометрах автошляхів. Як висловився голова Львівської обласної організації політичної партії "Наш край" Мирослав Хом'як, мільярди витрачені на ці ділянки не витримали навіть гарантійного терміну 5 років. Тому потрібно розслідувати безгосподарне засвоєння десятків мільярдів гривень на будівництво та ремонт доріг.

"Уряд має почати боротися із відкатами та підвищувати вимоги до якості та безпеки доріг, а також збільшити їх гарантійний термін. Це покращить транспортне сполучення, зменшить видатки на паливо, ремонт та запчастини, скоротить логістику. Ремонт доріг через залучення десятків суміжних галузей запустить розвиток вітчизняної економіки", - зазначає Мирослав Хом'як.

Ті дороги, які знаходяться у більш-менш пристойному стані, досі залишаються без дорожньої розмітки, освітлення, безпечних для пішоходів зон та переходів.

Щороку на автошляхах гине 3,5 тис. українців, а економіка зазнає мільярдних збитків через поломки автотранспорту, витрати пального, затримки доставки товарів тощо. Близько 30% ремонтів доріг сьогодні проводять неякісно (цифру озвучив прем’єр Володимир Гройсман у травні 2017-го). 

"Уряд пообіцяв запровадити аудити відремонтованих доріг, щоб змусити підрядників виправити недоліки своєї роботи. Однак досі обіцянки не були виконані. Урядовці та «Укравтодор» рапортують про засвоєння мільярдів гривень на ремонти доріг! Але ці рекордні витрати були марними. Профільний міністр визнав, що фактичний гарантований термін придатності нових доріг не перевищує п’яти років, тому вони хочуть перейти на 10 років гарантії. У той же час у США та європейських країнах гарантований строк експлуатації доріг від 20 до 30 років. Замість того, щоб дати поштовх до розвитку економіки, уряд закопує мільярди в ями, які так само з’являться наступної весни", - наголошує Мирослав Хом'як.

За його словами, Кабмін повинен негайно ухвалити рішення, які б забезпечили українцям нормальні дороги. Тобто запровадити ліцензування автошляхів щодо дотримання правил безпеки проїзду автотранспорту, призначити відповідальний орган щодо нагляду за експлуатацією автошляхів різного призначення відповідно до норм безпечного руху, а особливо - провести ретельне розслідування засвоєння десятків мільярдів гривень, які були витрачені на ремонт та будівництво нових доріг протягом 2016–2017 років, які замість гарантованих 5 років проіснували усього кілька місяців. Для цього слід залучити до розслідування ГПУ та НАБУ.
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ