Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

У Львівського аеропорту нема шансів стати міжнародним до Євро-2012, – експерт

Учора, 17 лютого, у Львові відбулося засідання архітектурно-містобудівної ради при управлінні архітектури, на якому було розглянуто ескізний проект реконструкції існуючого терміналу та будівництво тимчасового терміналу ДП «Міжнародний аеропорт «Львів». Експерти, учасники засідання, загалом підтримали проект. Як висловився директор департаменту містобудування Львівської міської ради Андрій Павлів, «бо цейтнот».

Ескізний проект презентували керівник проекту ПП «Тебодін Україна» Галина Солянник та ГАП проекту ПП «Тебодін Україна» Юлія Шигаєва.

Так, проектом передбачено кілька черг будівництва: реконструкція старого приміщення аеровокзалу – для прийому vip-пасажирів та офіційних делегацій, а також добудова зведеного на початку 90-х рр. терміналу, що по ескізу проходить як термінал А – для малобюджетних авіакомпаній з високою пропускною спроможністю пасажиропотоків. Крім цього, на вимогу УЄФА заплановано зведення тимчасового терміналу – на випадок, якщо буде зірвано графік будівництва головного аеровокзалу. Тимчасовий термінал мають збудувати коштом інвестора.

Загалом ТЕО реконструкції Львівського аеропорту передбачає розміщення нових терміналів ємністю 30 тис. кв. м. загальної площі та організацію під’їздів та паркування автомобілів. До європейського мають привести рівень обслуговування пасажирів.

На сьогодні вартість об’єкта становить 169 млн грн. Таку цифру озвучили на засіданні. За словами заступника директора ДП «Міжнародний аеропорт «Львів» Руслана Барана, об’єкт мають здати у серпні 2011 р.

Ескізний проект зазнав критики. Рецензенти говорили про відсутність плану кінцевого будівництва, який дав би можливість осмислити всю концепцію проекту «повітряних воріт».

Утім, на це є причини: мале і нерегулярне фінансування, що гальмує масштабну підготовку проектної документації.

Свої побажання до проекту висловив і представник Львівського аеропорту. Вони стосувалися концепції сполучення з залізничним та авто- вокзалами, якої досі нема. Дотепер не розроблений і проект транспортної мережі: для громадського, приватного та спецтранспорту. Аеропорт також попросив врахувати у проекті окремий провулок на території аеровокзалу, щоб нарешті назвати його і офіційно використовувати. Це дозволить технічно організувати три перони і таким чином за потреби розділити завезення пасажирів.

Не сподобався презентований проект архітектору Олесю Яремі. Він вважає, що Львів зрештою отримає провінційний аеропорт на рівні Чорногорії. Йому намагався суперечити Руслан Баран. Мовляв, «рівень аеропорту не визначається його архітектурою», і попросив схвалити проект.

Свою ложку дьогтю додав і головний інженер управління архітектури ЛМР Олег Гримак. З його слів, досі відкритими залишаються питання відведення земельних ділянок під об’єкти до Євро-2012, будівництво спостережної вежі аеропорту, парковки тощо. Його підтримав і директор департаменту містобудування ЛМР Андрій Павлів. Чиновник каже, що незалагоджених питань вистачає. Так, Мінтранс уникає розмов: чия злітно-посадкова смуга (львівська чи військова), де межа аеропорту. «Третій рік воюю за Євро-2012. Бачу: бракує фахівців, нема державницького підходу», – додав Павлів.

«Державні будівельні норми та містобудівне розташування існуючого аеропорту вказують, що для Львова, Львівської області та Західного регіону має бути два аеропорти. Це не є міжнародний аеропорт. У цьому місці, де він розташований, стати таким у нього немає шансів. До того ж він не відповідає критеріям міжнародного. А такий статус надає не Київ, а Брюссель», – зазначив архітектор Михайло Ягольник.

Архітектор Микола Обідняк, викладач НУ «Львівська політехніка», взагалі запропонував зробити з головного корпусу аеровокзалу музей після проведення Євро-2012 у Львові. Крім цього, архітектор вважає, що заради естетики треба ввести колір для фасаду. Скажімо, за допомогою вітражів. «Щоб аеропорт не був схожий на гаражно-складський комплекс. Мислити треба, щоб не з’явився черговий «Південний ринок», – пояснив він.

Власне, збереження автентичності корпусу старого аеровокзалу, збудованого ще в 50-х р. минулого століття, зокрема, унікальних фресок, дерев’яних сходів та іншого – і є одним із завдань проектантів.

Насамкінець засідання головний архітектор Львова Юрій Криворучко наголосив, що організація проектування до Євро-2012 у Львові є бездарною. Криворучко розповів, що свого часу вийшов з пропозицією – розробити міжнародний комплекс до львівського аеропорту. Проте аеропорт поставився до цього скептично. Тому «маємо такий результат». «Поки не буде архітектурних конкурсів, Львів проектуватимуть фірми, на кшталт «Рога і копита», – сказав архітектор. Утім, запропонував підтримати ескізний проект реконструкції існуючого терміналу та будівництва тимчасового терміналу ДП «Міжнародний аеропорт «Львів» на цьому етапі.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ