Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

У Львові 90% велосипедистів – чоловіки: підрахунок велосипедистів у місті

У межах Європейського тижня мобільності ЛКП «Львівавтодор» спільно з ГО «Львівська асоціація велосипедистів» 14 вересня проводили підрахунок велосипедистів у місті.

Для такого підрахунку було визначено 85 основних локацій на вуличній мережі міста (див. схему). Здебільшого це місця, де перетинаються основні магістральні вулиці. У дослідженні брали участь працівники ЛКП «Львівавтодор», ЛКП «Інститут просторового розвитку», представники ГО «Львівська асоціація велосипедистів», волонтери, які зголосилися на такі дослідження, а також студенти Львівського автомобільно-дорожнього коледжу Національного університету «Львівська політехніка».

Підрахунок проводився у ранковий та вечірній час відповідно з 8:00 до 10:00 та з 17:00 до 19:00. Крім напрямків руху, учасники фіксували стать велосипедиста, наявність у нього шолома та орієнтовний вік, який був поділений на такі вікові групи: 12 - 20 років; 21 - 35 років; 36 - 60 років; понад 60.

Результати підрахунку показують, що у велосипедних потоках домінують чоловіки (90,0% у ранковий пік та 90,8% у вечірній пік), жінки становлять лише 10 та 9,2 % у відповідні періоди. Найохочіше велосипедом користуються мешканці у віці 21-35 років, що становить 64,6% від загальної кількості, далі вікова група 12-20 років – 19,0%, вікова група 36-60 років – 13,9 % та понад 60 років – 2,5%.

Встановлено, що велосипедисти, які їхали в шоломі складають 26,9% (без шолома – 73,1%). В той же час наявність шолома серед жінок порівняно з чоловіками є більшою і становить 35,7% (без шолома – 64,3%).

Найбільшу кількість велосипедистів зафіксовано на таких перехрестях:

  • вул. В.Великого – вул. Кульпарківська – вул. Виговського;
  • вул. Бандери – вул. Героїв УПА;
  • вул. Сахарова - вул. Вітовського - вул. Героїв Майдану - вул. Коперника - вул. Левицького;
  • вул. Червоної Калини - вул. Сихівська;
  • просп. Чорновола - вул. Під Дубом;
  • просп. Чорновола - вул. Липиського;
  • вул. Хмельницького - вул. Грінченка;
  • просп. Чорновола - вул. Городоцька - просп. Свободи;
  • просп. Свободи-вул.Гнатюка;
  • вул. Липинського - вул. Промислова.

Через наведені перехрестя проїхали більше 100-150 велосипедистів в один з пікових періодів. Найбільша кількість велосипедистів, а саме 201, зафіксовано у вечірній пік на перехресті просп. Чорновола - вул. Липинського.

Також зафіксовано, що в період з 9:00 до 10:00 кількість велосипедистів на 36,9% є менше ніж з 8:00 до 9:00, а в період з 17:00 до 18:00 є більше на 14,7% ніж з 18:00 до 19:00. Якщо порівнювати обидва періоди, то у вечірній пік прихильників їзди на велосипеді є на 16% більше ніж у ранковий пік.

На основі цих результатів підрахунку та транспортної моделі міста (база даних про поїздки-переміщення у вуличному просторі міста), визначено частку поїздок на велосипедах від загальної кількості поїздок-переміщень у місті (авто, громадський транспорт, рух пішки). Отож, станом на вересень 2017 рік вона становить 1,307%. У 2009 при відсутності вело інфраструктури ця частка становила 0,3 %.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ