Сьогодні, 9 грудня, у Львові відбулась прес-конференції на тему: «Як полегшити життя власникам автомобілів з іноземною реєстрацією та зменшити корупцію на пунктах пропуску Західної України». Про це інформує кореспондент Гал-інфо.
Усім відомо, що купити користоване авто закордоном набагато дешевше ніж в Україні, однак через митні платежі, які у 2-3 рази перевищують вартість автомобіля, українці масово їздять на не розмитнених автомобілях. При цьому, за словами Павла Білецького, голови ГО «ЗАВТРА», такі водії змушені щоп’ять днів перетинати кордон, якщо не хочуть порушувати чинне законодавство. Крім того, це створює можливості корупції на пунктах пропуску, бо щоб не втрачати час у чергах, дехто готовий купувати місце ближче до кордону.
Відтак, у 2013 році в Ужгороді була створена ГО «Західноукраїнська асоціація власників транзитних авто» ("ЗАВТРА"). Їхньою основною метою є покращення умов користування автомобілів із іноземними номерами.
Окрім того, він наголосив, що власники авто із іноземною реєстрацією збагачують економіку сусідніх держав, адже там вони страхують машину та проводять техогляд.
«Сама держава свідомо перешкоджає існуванню таких авто в Україні», - зазначив Павло Білецький.
«У 2013 році був розроблений законопроект, який мав би спростити та покращити цю усю процедуру. Він спрямований на збільшення транзиту перебування автомобілів в Україні та на зменшення мита. Також ми пропонуємо сплачувати кошти за ввезення автомобіля на рік. Важливим є і створення окремої смуги на митниці для автомобілів із іноземною реєстрацією», - розповів голова ГО «ЗАВТРА».
«На сьогодні за такий законопроект у Верховній Раді ніхто не хоче голосувати», - додав Павло Білецький.
Відтак, громадські активісти наголошують, що наразі намагаються достукатися до нардепів і переконати їх змінити закони. Проте якщо це не вдасться, то вони готові вдаватися до радикальних методів – перекривати дороги на митницях.
Станіслав Бучацький, співкоординатор ГО «ЗАВТРА» у Львівській області розповів, що через старі авто та погані дороги в Україні, як свідчить статистика, у ДТП щороку гине 4-5 тис. людей. Також він зазначив, що середній вік автомобілів в Україні становить 21,5 років.
«Наша мета – зменшення мита та акзиців в Україні. На сьогодні Україна є другою країною після Куби у світі за віком авто», - сказав Станіслав Бучацький.
Нагадаємо, власники автомобілів на іноземній реєстрації повинні перетинати кордон кожні 5 днів. У разі затримки на один день, водій сплачує штраф у розмірі 117 гривень. Якщо ж не виїжджати за кордон понад 10 днів - штраф сягає 8,5 тис. грн. При регулярному порушенні таких правил можлива й конфіксація авто.
Довідка від Львівського прес-клубу.
На сьогодні переважно в прикордонних із ЄС областях України (Львівській, Закарпатській, Волинській, Чернівецькій та частково в Івано-Франківській, Тернопільській) налічується сотні тисяч автомобілів з іноземною реєстрацією. За зведеними даними ГО «Західноукраїнська асоціація власників транзитних авто», Держприкордонної служби та ДФС, кількість таких автомобілів в Україні сягає близько 400-450 тисяч одиниць.
Майже 90% власників цих ТЗ користуються ними у режимі транзиту, аби уникнути сплати митних платежів, які в Україні у 2-3 рази перевищують вартість автомобіля, придбаного у Європі.Як наслідок, з одного боку маємо ухилення від сплати податків, а з іншого — дірку у законодавстві, котра дозволяє українцям із прикордонних територій придбати утричі дешевші, ніж в Україні, і значно якісніші, за моделі українського автопрому автомобілі.
Однак, законно користуватися такими автомобілями не так уже й просто. У їхніх власників наразі є два варіанти: або розмитнювати автомобіль, або щоп’ять днів у межах однієї і десять – у межах двох митниць їздити на ньому за кордон.Аби змінити такий стан справ ГО «ЗАВТРА» започаткувала на Закарпатті діалоги із владою, митниками, прикордонниками та дипломатами. Також активісти ГО «ЗАВТРА» розробили варіант законопроекту про тимчасове ввезення автомобілів з іноземною реєстрацією за певну оплату.