Дизайнери, маркетологи, рекламісти, айтівці та інші представники креативних індустрій повинні отримати право бронювання від мобілізації та можливість виїзду за кордон на певний проміжок часу.
Про це стало відомо з аналізу матеріалів “Проєкту Плану відновлення України”, опублікованому на сайті Міністерства культури й інформаційної політики України.
У плані йдеться про те, що представники креативних індустрій (дизайн, маркетинг, реклама, ІТ тощо) менш залежні від виробничих потужностей і сировини у порівнянні з іншими сферами, тому ці фахівці можуть продовжувати працювати під час війни та експортувати свої послуги за кордон, поповнюючи бюджет.
Водночас мобілізація працівників компаній у сфері креативних індустрій, які продовжують працювати, призводить до зриву іноземних замовлень і неможливості виконати зобов'язання перед клієнтом.
До прикладу, у секторах сільського господарства, критичних галузях промисловості діє бронювання працівників. Тому такий механізм пропонується поширити й на не менш важливий та експортоорієнтований сектор креативних індустрій.
Для цього необхідно внести зміни до постанов Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. No 57 і від 3 березня 2022 р. No 194. Проєкт може бути реалізований на короткостроковому етапі уже до кінця поточного року.