Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Кримінал

У Німеччині викрили корупційну схему з "омолоджування" авто для України

Прокуратура міста Галле порушила кримінальну справу проти трьох посадових осіб за підозрою у фальшуванні реєстраційних документів автомобілів, призначених для ввезення в Україну, - DW.

Серед українських автолюбителів зі стажем досі живуть перекази про "Сашу Пітерського", він же - "Саша з Одеси". Розповідають, що цей напівміфічний персонаж, який жив у Берліні на початку 1990-х, за одну ніч міг до непізнаваності причепурити для шахраїв старий автобрухт. Потім ці драндулети переганяли в Україну і продавали вже під виглядом вживаної, але "як новенької" модної іномарки. Змінюються часи - змінюються і шахрайські схеми.

Одну з таких викрили у східнонімецькомі місті Галле, що у федеральній землі Саксонія-Ангальт, де місцева прокуратура порушила кримінальну справу проти трьох співробітниць відомства, відповідального за реєстрацію автомобілів.

Як повідомив офіційний представник прокуратури Галле, головна підозра полягає в тому, що ці три посадові особи за грошову винагороду брали участь у корупційній схемі, "омолоджуючи" реєстраційні документи для автомобілів, які згодом ввозилися в Україну. 

Торік в Україні набув чинності закон про значне зниження ставки акцизного збору на імпортні вживані авто. Нововведення мали заохотити імпорт новіших і більш екологічних автомобілів, що зійшли з конвеєра після 2010-го року, та водночас зробити імпорт старіших, менш екологічних автівок непривабливим.

Як пояснив у коментарі Deutsche Welle голова Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, саме на цій різниці і ґрунтуються подібні корупційні схеми. "На автомобілі, які молодше 2010-го року, з об'ємом двигуна, наприклад, у 1,5 літра, акциз становить 0,063 євро за кубічний сантиметр. За такий автомобіль слід сплатити лише 93 євро, а за таке ж авто старше 2010-го року - вже 2225 євро", - каже Назаренко.

Експерт додає, що зазвичай "провернути" таку схему в Україні не можливо без участі українських митників, адже вони можуть легко перевірити відповідність машини дозвільним документам за допомогою VIN коду, що вибитий на кузові.

DW

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ