Уряд Швеції та Програма розвитку ООН (ПРООН) надають фінансування на підтримку електронних та інклюзивних сервісів для вразливих груп населення України. Про це повідомили 3 листопада у пресслужбі Мінцифри.
Трирічний проєкт "Електронні, інклюзивні, доступні: підтримка цифровізації державних послуг в Україні"(Підтримка DIA) із загальним бюджетом 128 млн грн (приблизно 4,5 млн доларів США) допоможе Мінцифрі реалізувати спільні цілі та ініціативи у цифровому форматі. Проєкт спрямований на покращення якості доступу громадян до електронних адміністративно-соціальних послуг. Цей проєкт запущений Мінцифрою та Програмою розвитку ООН (ПРООН) в Україні за підтримки посольства Швеції.
Віцепрем’єр-міністр — міністр цифрової трансформації Михайло Федоров зазначив, що команда Мінцифри вже рік працює над тим, щоб зробити Україну найзручнішою державою у світі.
"Наша мета — створити доступні та швидкі онлайн-сервіси для кожного українця, незалежно від його цифрових можливостей. З підтримкою партнерів ми плануємо здійснити цілий комплекс адміністративних реформ, які знищать корупцію. Готуємо інклюзивні та зручні послуги, які полегшать життя усім вразливим групам населення: пенсіонерам, особам з інвалідністю та іншим", — сказав Михайло Федоров.
Над чим будемо працювати:
Посол Швеції в Україні Тобіас Тіберг зауважив, що кілька останніх років Україна здійснила значний поступ у цифровізації держави та її функцій.
"Цей проєкт спиратиметься на ці досягнення, розширюючи спектр державних послуг та охоплення такими послугами, надаючи більшій кількості людей доступ до зручних електронних адміністративних послуг в Україні, які можна отримати швидко", — сказав Тобіас Тіберг.
Програма підтримки допоможе подолати цифровий розрив між поколіннями та між групами українців, які належать до різних соціальних верств. Спільно з партнерами ми пропрацюємо нові цифрові рішення для:
Належні цифрові рішення для перерахованих цільових груп, швидше за все, відрізнятимуться від моделей для користувачів, що проживають у більших містах і мають середній або вище середнього рівень доходів та цілодобовий доступ до якісного інтернету.
Завданням проєкту є пошук відповідних ефективних рішень, їх розробка та апробація з різними групами користувачів для досягнення максимального комфорту користувачів та ефективності онлайн або мобільних рішень.
Постійна представниця ПРООН в Україні Дафіна Ґерчева зауважила, що перехід у цифровий вимір створює рівні можливості, але іноді може поглибити нерівність та розрив у можливостях різних груп населення — зокрема, людей старшого віку, мешканців сільської місцевості, позбавлених якісних телекомунікаційних послуг, а також людей, що живуть у злиднях.
"Проєкт передбачає інклюзивний підхід та врахування ґендерних аспектів при розробці послуг, щоб Україна, переводячи державні послуги в електронний формат, не залишила нікого без уваги", — сказала Дафіна Ґерчева.
Проєкт "Підтримка DIA" базується на багаторічному досвіді роботи ПРООН в Україні за двома напрямками: реформа адміністративних послуг та переформатування й цифровізація державного управління.
-
комплексні послуги для громадян, які належать до вразливих груп населення;
-
розробка програмного забезпечення для послуг та супутнє обладнання;
-
створення стійкої інфраструктури та доступ до інформаційно-комунікаційних технологій;
-
підвищення рівня цифрової грамотності та кібергігієни, програми з цифрової освіти;
-
комунікаційні кампанії про електронні послуги та створення служб підтримки користувачів сервісів;
-
система підвищення кваліфікації та нормативною базою;
-
навчальні та тренінгові програми в державних органах влади, ЦНАП тощо;
-
співпраця з офісом Уповноваженого з прав людини.
-
старших людей та пенсіонерів;
-
осіб з інвалідністю;
-
осіб, що живуть за межею бідності;
-
осіб, що проживають у сільській місцевості;
-
молоді, що проживає на територіях, уражених конфліктом;
-
етнічних меншин (особливо ромське населення) та ВПО;
-
ветеранів та ветеранок, які повертаються до цивільного життя.
-