Укрзалізниця та Польські залізниці обговорили низку напрямків співпраці. Зокрема, питання розвитку вантажних залізничних перевезень ділянкою Ковель — Ізов — Держкордон — Польща, яку наразі Укрзалізниця електрифікує, та збільшення обсягів контейнерних перевезень територією країн.
За словами в. о. голови правління АТ «Укрзалізниця» Івана Юрика, вже сьогодні спостерігається суттєве збільшення вантажних залізничних перевезень між країнами. «Польща – давній та перевірений стратегічний партнер України. Спільними зусиллями ми робимо все можливе для розвитку залізничних перевезень та економік наших держав, і показники першого півріччя 2021 року є тому доказом», — наголосив керівник Укрзалізниці під час візиту до Польщі.
Так, за 6 місяців 2021 року загальний обсяг перевезень між двома країнами зріс на 22 % у порівнянні з аналогічним періодом 2020 року — до 5,56 млн тонн. У загальному обсязі цих перевезень майже 73 % складає експорт. За вказаний період він зріс на 13,6 % — до понад 4 млн тонн. Найбільше залізничним транспортом у Польщу Укрзалізниця експортує з України залізну та марганцеву руду. Також Україна експортує, зокрема, мінбудматеріали, чорні метали та кольорову руду.
Обсяг імпортних перевезень між Україною та Польщею в січні-червні цього року зріс на 98 %, до 740,6 тис. тонн, вхідні транзитні перевезення — на 94 %, до 40,2 тис. тонн, вихідні — на 21,7%, до 734 тис. тонн. «Попереду — тільки зміцнення наших відносин та спільний розвиток. Ми вже розпочали масштабні роботи з електрифікації дільниці Ковель — Ізов — Держкордон, що дозволить значно підвищити обсяги залізничних перевезень між нашими державами», — резюмував очільник Укрзалізниці.
Також сторони обговорили питання розвитку контейнерних перевезень між країнами та оглянули ділянку широкої колії 1520, що пролягає у Волинській області з України в Польщу та дозволяє поїздам, не змінюючи візків, заїжджати на територію сусідньої країни. За 6 місяців 2021 року між країнами було перевезено 27 757 контейнерів, що більше на 77,2 % аналогічного періоду минулого року.
Нагадаємо, що Укрзалізниця розпочала роботи з електрифікації напрямку Ковель — Ізов — Держкордон, де основним вантажопотоком є експортна залізорудна сировина, що прямує з підприємств регіону Кривого Рога на металургійні підприємства у Польщі.