Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Здоров'я

Українців заохочують піклуватися про найближчих людей під час COVID-19

4 червня у Києві відбувся пресбрифінг з нагоди старту інформаційної кампанії «365 днів турботи», що реалізується Центром Громадського здоров’я спільно з Україно-швейцарським проєктом «Діємо для здоров’я».

У парку імені Тараса Шевченка була створена Зона Турботи, щоби нагадати українцям піклуватися про близьких старшого віку під час пандемії. 

В Україні неінфекційні захворювання (НІЗ) — причина 84% усіх смертей. НІЗ та смертність через них у найближчі десятиліття зростатиме, якщо не почати контролювати фактори ризику виникнення цих хвороб.

Інформаційна кампанія «365 днів турботи» покликана підвищити обізнаність людей про те, як піклуватися під час пандемії COVID-19 про своїх близьких з груп ризику — людей 60+, а також тих, хто має неінфекційні захворювання (НІЗ): діабет, інсульт, гіпертензія тощо. Проєкт «Діємо для здоров’я», презентація якого відбувалася у межах пресбрифінгу, є партнером Центру та впроваджується, щоб скоротити  поширеність НІЗ, та нездорового способу життя громадян, зокрема, неправильного харчування, недостатньої фізичної активності, вживання тютюну та алкоголю, забруднення повітря. 

«Для Міністерства охорони здоров’я України надзвичайно важливо, що у нашій країні активно працюють такі проєкти як “Діємо для здоров’я”. Ми плануємо збільшити кількість профілактичних програм щодо запобігання неінфекційним хворобам, зокрема, це стосується серцево-судинних хвороб, онкологічних тощо. У 2018 році був прийнятий Національний план заходів із протидії неінфекційним захворюванням, який передбачає досягнення конкретних цілей. Однією із них є зниження на 1/3 ризику передчасної смертності від серцево-судинних захворювань, раку, діабету, хронічних респіраторних захворювань та інших НІЗ до 2030 року. Тому, Міністерство разом із партнерами, такими як україно-швейцарський проєкт “Діємо для здоров’я” буде докладати зусиль, аби виконати цей план та покращити здоров’я та щоденне життя українців», — розповідає Марта Мельник, державна експертка Директорату громадського здоров'я та профілактики захворюваності МОЗ України.

Люди з неінфекційними захворюваннями більш вразливі до захворювання на COVID-19 і мають вони мають вищий ризик тяжкого перебігу COVID-19. В Україні понад 75% смертей від ускладнень, пов’язаних із COVID-19, спостерігають серед людей старших 60 років. 

«Центр громадського здоров’я МОЗ України — партнер у реалізації кампанії “365 днів турботи”. Ми прагнемо показати, що піклуватися про наших батьків, дідусів та бабусь і покращувати їхній стан здоров’я — просто. Як залишатися активними, правильно харчуватися, турбуватися про усі аспекти здоров’я, як фізичного, так і психічного, запобігати неінфекційним захворюванням та вберегтися від COVID-19 — про все це ми щодня публікуємо у соціальних мережах. Ця кампанія надзвичайно важлива для досягнення національних цілей із вакцинації населення від COVID-19, оскільки фокус кампанії зосереджений на людях старшого віку та людях з неінфекційними захворюваннями, які є пріоритетними групами вакцинації», — пояснює Владислав Збанацький, заступник генерального директора Центру громадського здоров’я МОЗ України.

Пріска Депнерінг, заступниця директорки Швейцарського бюро співробітництва в Україні, коментує: «Швейцарська програма співпраці з Україною до 2023 року у сфері охорони здоров’я націлена покращити управління у секторі охорони здоров’я, забезпечувати якісні та доступні медичні послуги, підвищувати медичну грамотність. Неінфекційні захворювання загрожують стійкості та погіршують сталий розвиток України. Тому Швейцарська агенція розвитку та співробітництва (SDC) підтримала проєкт «Діємо для здоров’я», щоб українці мали сталий доступ до якісних послуг із профілактики та контролю НІЗ на первинній ланці надання медичної допомоги та змінювали свій спосіб життя на більш здоровий».

За результатами дослідження, проведеного GRADUS у межах кампанії «365 днів турботи», люди старшого віку сприймають турботу, як зустрічі (72%) та спілкування (72%) зі своїми рідними, а також поради про здоров’я (54%). Водночас 48% опитаних 25–45 років хочуть більше піклуватися про своїх рідних, аніж зараз, проте їм не вистачає грошей (70%) та часу (40%). Кампанія «365 днів турботи» складається із простих та дієвих порад на кожен день, щоби спростити турботу про рідних. Ці поради можна знайти у соціальних мережах  Центру громадського здоров’я МОЗ України  та проєкту а також на сайті кампанії.

Керівник проєкту «Діємо для здоров’я» Доктор Джума Худоназаров зазначає: «Фокус нашого проєкту полягає у зменшенні передчасної смертності, захворюваності та інвалідності від таких неінфекційних захворювань, як серцево-судинні захворювання та діабет. Україна має один із найвищих показників смертності від серцево-судинних захворювань у Європі. Майже 35% чоловіків, які помирають від НІЗ, не досягають 60 років. Проєкт працює за трьома напрямами, які пов’язані із політиками та послугами у сфері охорони здоров’я і взаємодії із населенням для зміни поведінки. Ми винесли проблему НІЗ за межі сектору охорони здоров’я: в основі у нас знаходиться профілактика НІЗ, але із залученням освітніх, соціальних, академічних інституцій, центрів громадського здоров’я, а також роботою із територіальними громадами».

У межах кампанії 4 червня з 11:00 до 19:00 у Парку імені Тараса Шевченка кияни та гості міста можуть безоплатно зробити унікальну листівку для своїх рідних із турботливою порадою про здоров’я та відправити її у будь-який куточок України.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ