Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

“Укрзалізниця” здаватиме вагони в оренду через ProZorro.Продажі

“Укрзалізниця” здаватиме вагони в оренду через ProZorro.Продажі. Про це повідомили в прес-службі Мінекономрозвитку.

Вантажні вагони ПАТ “Укрзалізниця” будуть здаватись в оренду на електронних аукціонах ProZorro.Продажі. Відповідний Договір про реалізацію пілотного проекту щодо продажу із застосуванням електронної системи ProZorro.Продажі послуг із використання вагонів під час здійснення перевезення вантажів підписали керівники ПАТ “Укрзалізниця” і ДП “ПРОЗОРРО.ПРОДАЖІ”.  

Пілотний проект триватиме рік, після чого може бути продовжений. Перші аукціони з оренди можуть з'явитися в системі вже у листопаді. Згідно договору система ProZorro.Продажі буде використовуватись також для проведення електронних аукціонів щодо відчуження, передачі в користування, оренду майна, що належить “Укрзалізниці”. Ключові принципи проведення аукціонів - добросовісна конкуренція, максимальна ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях торгів, недискримінація учасників, а також запобігання корупції та зловживанням.

На електронні торги планується виставляти 5% порожнього парку вагонів і за їх результатами визначатиметься ціна для всього парку вагонів за видами та на певну дату.

“Укрзалізниця долучається до побудови в Україні прозорої та ефективної системи реалізації об’єктів державної власності. Саме завдяки онлайн-сервісу плануємо перейти на електронну систему продажу та котирування вартості перевезень у вантажних вагонах. Це дозволить сформувати об’єктивну картину на попит нашого вагона з боку ринку й визначити збалансовану вартість вагона для клієнта. Запровадження цього прозорого механізму має зняти будь-які питання щодо реальної вартості перевезення та встановити конкурентну ціну на вагони товариства», - зазначив Євген Кравцов. Перехід на систему, акцептовану державою, дозволить Укрзалізниці ефективно реагувати на попит ринку і отримувати ринкову плату за користування вагонами. Ціна може коливатися залежно від попиту і пропозиції. До того ж електронні аукціони – це антикорупційний захист. Окрім того, роками плата за користування вагонами Укрзалізниці була занижена в рази порівняно із ціною на вагони приватних власників. Саме електронні аукціони продемонструють їх реальну вартість, а це підвищення і ефективності управління, і збільшення дохідності товариства», - додав він.

Перший заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України Максим Нефьодов підкреслив, що запуск пілотного проекту  оренди вагонів - це нова точка росту для реформи державних продажів. “Через ProZorro.Продажі ми вже успішно продаємо активи банків банкрутів, здаємо в оренду державне і комунальне майно. А віднедавна запустили проект малої приватизації: за два місяці було продано майна на 180 млн грн. І кожного разу використання ProZorro.Продажі дозволяє докорінно змінити відповідну сферу, - розповів він. – Тому ми віримо, що проект з “Укрзалізницею може докорінно змінити ситуацію з інфраструктурою в Україні”.

Зі свого боку в.о. директора ДП «ПРОЗОРРО.ПРОДАЖІ» Олексй Соболев розповів, що аукціони з оренди вагонів будуть проводитись регулярно, і стартовою ціною буде ціна оренди вагону за добу. Участь в аукціонах буде брати будь-який перевізник, який підпише відповідний договір з «Укрзалізницею». Реєстрація на аукціони буде проводитись, як завжди, через акредитовані електронні майданчики. «Успіх прозорих аукціонів базується на рівному доступі до торгів, простих умовах і повній відкритості даних. Я впевнений, що оренда вагонів стане мега успішним проектом, і згодом більша частина парку буде здаватись в оренду саме через ProZorro.Продажі», підкреслив Олексій Соболев.

Пілотний проект з оренди вагонів реалізується на основі постанови Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 р. № 1054 “Про затвердження Порядку розпорядження майном публічного акціонерного товариства “Українська залізниця”.

Національний перевізник також розробляє додаткові напрямки використання електронних аукціонів. Один з них – це управління майном, він включає в себе списання попередньо до майже 700 тис різних об’єктів, в тому числі більше 10 тис застарілих непридатних вагонів та матеріалів для вторинної переробки (металобрухт, масло, шини тощо). Ще один напрямок – прозорий продаж прав на оренду приміщень на залізничних вокзалах.

Станом на 1 вересня у робочому парку Укрзалізниці 61 тис. вантажних вагонів. Із них майже 28 тис. піввагонів, 10,3 тис. зерновозів, майже 3 тис. фітингових платформ та інший спеціальний рухомий склад. Найбільш затребуваний рухомий склад – піввагони та зерновози.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ