Аварія поїзду з фосфором у Львівській області сталася через порушення правил вантаження фосфору вантажовідправником – «Казфосфатом» і через порушення конструкції цистерн. Про це сьогодні на прес-конференції заявив генеральний директор «Укрзалізниці» Володимир Козак з посиланням на результати розслідування, проведеного незалежною експертною групою Дніпропетровського інституту залізничного транспорту. Повідомляє УНІАН.
За словами Володимира Козака, в результаті розслідування було встановлено, що причиною сходження з рейок складу з жовтим фосфором став незадовільний технічний стан 2-го візка 10-ї по ходу поїзду цистерни. «За результатами експертизи, в аварійному візку були виявлені гранично допустимі норми зношення деталей», - уточнив Володимир Козак.
Ще однією причиною аварії, за словами гендиректора «Укрзалізниці», стало порушення правил вантаження фосфору вантажовідправником. «Експертна група виявила, що висота запобіжного шару води в аварійній цистерні не перевищувала 31 см. Водночас, влітку і при температурі до 40 градусів рівень води має бути не менше 50 см», – уточнив Володимир Козак.
За даними гендиректора «Укрзалізниці», було встановлено, що «недостатній шар води призвів до оплавлення фосфору по внутрішніх стінках цистерни, що при коливанні вантажу в дорозі призвело до збільшення внутрішнього тиску і внаслідок чого серйозно збільшилося поперечне коливання цистерни, що і стало причиною сходження аварійної цистерни із залізничної колії».
Як зазначив Володимир Козак, через день-другий казахська сторона визначиться з відповіддю щодо результатів експертизи, проведеної українською експертною групою. „Документи за результатами експертизи ми передали казахській стороні», – повідомив Володимир Козак.
Гендиректор „Укрзалізниці” зазначив, що якщо «Казфосфат» не погодиться з висновками українських експертів, він матиме право залучити незалежного експерта для додаткової експертизи. «Проте я вважаю, що, вивчивши наші аргументи, «Казфосфат» цього робити не буде», - сказав Володимир Козак.
Він також повідомив, що вантаж фосфору, що належить «Казфосфату», було застраховано голландськими страховими компаніями.
Володимир Козак зазначив, що тепер «Укрзалізниця» спільно з Міністерством охорони навколишнього природного середовища підраховує збитки, які зазнала українська сторона. «Природно, що всі збитки будуть компенсовані «Казфосфатом»», – додав керівник «Укрзалізниці».
Нагадаємо, 16 липня в Буському районі Львівської області на залізничному перегоні Красне-Броди поблизу станції Ожидів сталася аварія вантажного поїзду. Поїзд складався з 58 вагонів, зокрема, 15 спеціальних цистерн по 50 тонн кожна з жовтим фосфором. У результаті аварії зійшли з рейок 15 цистерн з жовтим фосфором, 6 із яких зайнялися.
Під час ліквідації пожежі утворилася хмара з продуктів горіння, до зони ураження потрапило 14 населених пунктів Буського району і окремі території Радехівського і Бродівського районів області.
Наслідки аварії були ліквідовані 27 липня.
Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ