Постанова дозволить інспекторам Держслужби з безпеки на транспорті слідкувати за дотриманням вагових норм перевізниками
Кабінет міністрів України затвердив додатковий механізм контролю за збереженням доріг.
Про це повідомляє пресслужба Мінінфраструктури.
На засіданні Кабінету Міністрів за ініціативи Мінінфраструктури ухвалено порядок супроводження автотранспорту, який має ознаки перевантаження, до найближчого місця зважування, а також заборони подальшого його руху.
Постанова Уряду дозволить інспекторам Державної служби України з безпеки на транспорті слідкувати за дотриманням вагових норм перевізниками. Новий інструмент направлений, у першу чергу, на збереження доріг, особливо там, де не встановлені системи автоматичного зважування у русі.
«Відновлення транспортного сполучення зі звільненими територіями: ремонт дорожнього покриття, встановлення тимчасових переправ і капітальний ремонт зруйнованих мостів – один з пріоритетів нашого міністерства впродовж останнього року. російські окупанти вже нанесли нашій дорожній інфраструктурі величезні збитки, і відновлення всієї галузі – питання років. Надзвичайно важливо зберегти те, що вже відновлено або вціліло.
Це дасть можливість заощадити кошти на поточних ремонтах та спрямувати їх на життєво необхідні проекти відновлення – житла, енергомереж, шкіл та лікарень», – наголосив заступник Міністра розвитку громад, територій та інфраструктури України Сергій Деркач.
Урядовою Постановою передбачено:
Право зупинки авто з ознаками перевантаження та супроводу його для зважування до найближчого спеціально облаштованого майданчика (не далі ніж 50 км).
Можливість використовувати спеціальний блокуючий пристрій, якщо водій відмовляється їхати до місця зважування чи виправляти порушення у випадку підтвердження перевищення дозволених норм.
Також визначено ознаки, за яких автомобіль може супроводжуватися на зважування інспектором ДСБТ:
- Завантаження вище бортів;
- Просідання вузлів підвіски;
- Відсутність товарно-транспортної накладної чи відмова її пред‘явити.
Інспектори ДСБТ зобов’язані фіксувати спілкування із водієм на боді-камеру повністю – для попередження будь-яких корупційних зловживань. Така норма діє з серпня минулого року. У випадку, якщо інспектор не зафіксував спілкування з водієм на камеру, для співробітника ДСБТ передбачена дисциплінарна відповідальність.
Тільки у травні запущено в роботу три системи автоматичного зважування (WIM). Наразі 48 таких систем фіксують порушення на дорогах державного значення. Завдяки роботі WIM у 2023 році до державного бюджету було сплачено 83 млн гривень від штрафів за порушення встановлених норм.