Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Велосипед стане альтернативним видом транспорту у Львові, - NextBike

Фото - Марія Шевців, Гал-інфо
Фото - Марія Шевців, Гал-інфо
Фото - Марія Шевців, Гал-інфо
Фото - Марія Шевців, Гал-інфо
Фото - Марія Шевців, Гал-інфо
Фото - Марія Шевців, Гал-інфо
1/3
Вже понад два роки у Львові діє система муніципального велопрокату NextBike Україна, завдяки якій львів’яни мають змогу орендувати 140 велосипедів на 24 станціях. Окрім цього, в місті активно облаштовують велодорожіки, загальна протяжність яких станом на липень 2017 року вже становить 100 км. Про перспективи велокультури у Львові – у репортажі Гал-інфо.

Перша в Україні система громадського велопрокату офіційно запрацювала у Львові у березні 2016 року. Тоді на вулицях міста встановили 7 станцій велопрокату, а у цьому році додали ще 17 станцій. Таким чином, у різних частинах міста встановлено 24 велопрокатні станції із близько 140 велосипедами.

Станом на липень 2017 року, у системі NextBike Україна зареєструвалось 8 тисяч користувачів. Близько 10% з них орендують велосипеди дуже часто. Ще 8-10% - це туристи з тих європейських міст, де також діє система муніципального велопрокату.

Щоб попит на оренду велосипеда у Львові значно зріс, потрібно створити щонайменше 150 відповідних станцій, де буде можливість прокату 1 тисячі велосипедів, вважає співзасновник компанії NextBike Україна Остап Буденкевич. Велопрокатні станції важливо «розкидати» по всьому місту, зазначає він, аби мешканці спальних районів могли легко дістатись до центру міста чи до його околиць. У NextBike сподіваються, що таких показників вдасться досягнути впродовж найближчих 5-ти років.

«Наше завдання – це не пересадити всіх львів’ян на велосипеди, ми просто хочемо дати можливість людям комбінувати велосипед з іншими видами транспорту. Україна є зовсім новим ринком для цього бізнесу, тому ми все почали будувати з нуля. Але ми хочемо, щоб система громадського велопрокату працювала у нас так, як в Європі. Це все питання часу, маркетингу, кількості станцій і правильного формування нами розуміння цього проекту», - розповідає Остап Буденкевич.

Цьогоріч компанія NextBike планує встановити ще близько 6 станцій у різних районах Львова. Наступне розширення мережі заплановане вже на 2018 рік. Нові станції встановлять у північній частині міста, зокрема на вул. Миколайчука, вул. Грінченка, вул. Хмельницького, вул. Липинського та вул. Варшавській, а також у районі вул. Пасічної та вул. Зеленої.

Окрім цього, в планах компанії – вихід на ринок інших українських міст, а саме Вінниці, Києва, Харкова, Одеси та Дніпра, зазначає генеральний директор компанії NextBike Роман Сав’як.

«Наша присутність у Львові спонукає до дій і інші міста, тому ми розвиваємо систему громадського велопрокату у містах України. Сподіваюся, що наступного року ми подвоїмо кількість станцій у Львові. Ми плануємо провести ряд маркетингових заходів та промокампаній для того, щоб людям пояснити, що NextBike – це не система прокату для розваг, а це все-таки транспортний засіб і частина транспортної інфраструктури Львова. Це, звичайно, важко, але ми працюємо у цьому напрямку. Також ми тісно співпрацюємо з громадськими організаціями Львова, які нам допомагають розвивати велосипедну культуру у місті», - розповідає Роман Сав’як.

Інші учасники дорожнього руху у Львові по-трохи звикають до присутності велосипедистів, що також сприяє розвитку мережі муніципального велопрокату. Разом з тим, частка поїздок, які здійснюються на велосипеді у Львові, не перевищує 1%, зазначає директор ЛКП «Інститут просторового розвитку» Олег Шмід.

«Влада міста дуже зацікавлена в розвитку цього проекту через те, що ми даємо львів’янам екологічно чистий, безшумний вид транспорту – велосипед. Я хочу, щоб міська рада виділяла кошти на підтримку системи муніципального велопрокату тому, що місту він є надзвичайно вигідний», - запевняє Олег Шмід.

За словами директора ЛКП «Інститут просторового розвитку», мережа велодоріжок у Львові активно збільшується, а головне – їхня кількість переходить у якість.

«Зараз закінчуємо будувати дві велодоріжки на вул.Городоцькій і у Брюховичах. Там вже можна їздити, але ще залишилось встановити знаки, розмітку і світлофори. Минулого тижня була завершена велодоріжка на вул. Сихівській», - звітує Олег Шмід.

Окрім цього, посадовець обіцяє ініціювати облаштування велодоріжки на вул. Княгині Ольги, вул.Левицького, просп. Чорновола, вул. Замарстинівській, вул.Грінченка та вул.Чернівецькій.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ