Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Яка школа стала першим у Львові “Хабом доброчесності”?

Звання “Хабу доброчесності” у Львові цьогоріч отримала Середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №91.
Фото Гал-інфо
Фото Гал-інфо
1/1

11 червня у Львівській міській раді відбулось нагородження 48 львівських шкіл – учасників проєкту “Прозора школа” від Офісу НАЗК, та присвоєння звання “Хабу доброчесності”. Цьогоріч його отримала Середня загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №91 як найактивніший навчальний заклад міста.

Проєкт “Прозора школа” –  просвітницька програма Офісу доброчесності НАЗК, яка спрямована на створення доброчесного та прозорого середовища в школах України через впровадження антикорупційної освіти, виховання у дітей доброчесності, взаємодію учнівства, батьків та вчителів тощо. У межах проєкту в школах впроваджують навчальні матеріали про доброчесність та антикорупцію, проводять тренінги для педагогів. 

Проєктна менеджерка Офісу доброчесності НАЗК Альона Хилько пояснила, що хаби доброчесності – це помічники головного офісу, його амбасадори, осередки у конкретних регіонах. Перші Хаби – це школи, які проходили пілотний проєкт у 2022 році і стали першими партнерами, які тепер допомагають поширювати відповідні ініціативи в інших навчальних закладах по всій Україні. 

Фото Гал-інфо
Фото Гал-інфо
1/1

“Львівські школи після того, як зареєструвались і долучились до проєкту, приєдналися до чотирьох хабів доброчесності. Кожен з них проводив із ними вебінари, тренінги, навчання, дивився, як вони працюють, спостерігав за їхньою активністю через фотозвіти, сторінки в соцмережах. У такий спосіб ми координували їхню роботу, фіксували інформацію про залученість вчителів та дітей”, - розповіла Альона Хилько. 

У межах проєкту “Прозора школа” вчителі проходять спеціальні тренінги та навчання щодо того, як правильно подавати дітям навчальні матеріали про доброчесність та прозорість. Педагоги також отримали  партнерські матеріали для роботи з дітьми у межах різних навчальних дисциплін.

“Прозорість, відкритість, доброчесність. Все подається в цьому контексті. У нас є партнерські матеріали “Смарт освіти”. Це уроки доброчесності для 3-4 класів. У нас є години спілкування “Доброчесність онлайн” і “Нариси про доброчесність” для учнів від 5-го до 8-й клас. Є у нас антикорупційний курс для 9-х класів та антикорупційні ігри… Тобто можна різним чином з дітьми, чи то за допомогою цілого курсу, чи за допомогою гри, пронизувати цю доброчесність в освітній процес”, - зазначила Альона Хилько. 

Нагородження учасників проєкту, фото Гал-інфо
Нагородження учасників проєкту, фото Гал-інфо
Нагородження учасників проєкту, фото Гал-інфо
Нагородження учасників проєкту, фото Гал-інфо
Нагородження учасників проєкту, фото Гал-інфо
Нагородження учасників проєкту, фото Гал-інфо
1/3

Директорка школи-переможниці Галина Пиза розповіла Гал-інфо, що на п’яти їхній школі наступали інші не менш креативні та активні школи, а тому надзвичайно важливо, що до проєкту у майбутньому долучатимуться інші заклади освіти та кількість хабів доброчесності у Львові зростатиме. 

“У вересні ми взяли участь в проєкті, який нам презентували. Зацікавилися, захопилися, принесли до школи. А тоді залучили інших вчителів, які теж прийшли відповідні курси. Далі розробили план заходів на весь навчальний рік по доброчесності, який включав і батьківські збори, і педагогічну раду, і уроки доброчесності у початковій школі, згодом у старшій. Батьків ми теж ознайомили з активностями, тренінгами, антикорупційними іграми, які згодом почали впроваджувати в навчальний процес їхніх дітей”, - поділилась враженнями щодо впровадження у школі навчальних матеріалів про доброчесність Галина Пиза. 

Директорка зазначила, що важливим аспектом є впровадження матеріалів по доброчесності не лише у межах гуманітарних предметів, але на уроках математики, фізики, інформатики. Для дітей такі нові напрямки антикорупційної освіти стали цікавими завдяки можливості активно брати участь в інтерактивних заняттях, іграх. 

Фото Гал-інфо
Фото Гал-інфо
1/1

“Вони працюють групами, парами, роблять квести по школі. Якщо йдеться про антикорупційні ігри, то старша школа робить їх для початкової, а потім і сама для себе організовує. Важливо, що учнівське самоврядування активно брало участь у цьому освітньому напрямку”, - розповіла Галина Пиза.

Завідувач сектору з питань доброчесності та запобігання корупції департаменту “Адміністрація міського голови” Вячеслав Ломброзо розповів Гал-інфо, що сьогодні важливо залучати якомога більше шкіл до проєкту “Прозора школа”. І саме створення хабів дозволить розвивати цей освітній напрям у більшості навчальних закладів Львова.

“Нам дуже важливо, щоб ця доброчесність масштабувалась, цей підхід до того, що діток ми вчимо в школах не тільки множення, граматику, а також основні соціальні навички. Доброчесність – це соціальна навичка. Це одна із найголовніших і, можливо, найскладніших, тому що це питання внутрішнього судження: що правильно, що неправильно, а це дуже важко навіть для дорослої людини. Тому наше завдання – вкласти в голову діток інструментарії, які допоможуть їм визначати, що таке добре, що таке погане, і вчиняти добре, розуміючи, що доброчесні вчинки — це завжди вигідно в суспільстві”, - зазначив Вячеслав Ломброзо.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ