Сьогодні, 17 жовтня 2019 року, Верховна Рада прийняла Закон України ʺПро внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо управління безпекою автомобільних дорігʺ. Про це інформують у прес-службі Кабміну.
Міністр інфраструктури Владислав Криклій подякував народним депутатам України за увагу до питань безпеки: ʺЧерез недоліки об’єктів дорожньої інфраструктури маємо значні людські та матеріальні втрати від ДТП. Аудит безпеки автомобільних доріг буде обов’язковим на міжнародних та національних автомобільних дорогах. Він здійснюватиметься на всіх стадіях - від проектування до введення в експлуатацію дороги. Це дозволить проектувати та будувати безпечні дороги та зменшити кількість соціальних та матеріальних втрат від ДТП. Ми прагнемо європейського рівня безпеки в Україніʺ.
Закон імплементує положення Директиви 2008/96/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 19.11.2008 р. ʺПро управління безпекою дорожньої інфраструктуриʺ.
Важливим є визначення у правовому полі аудиту безпеки автомобільних доріг як незалежного, системного, технічного та детального оцінювання впливу проектних рішень на безпеку автомобільних доріг, що здійснюється на усіх стадіях проектування та на стадії введення в експлуатацію автомобільної дороги.
Перевірка безпеки проводитиметься не рідше ніж раз на 3 роки.
Порядок проведення аудиту безпеки автомобільних доріг визначатиме Мінінфраструктури.
Обов’язковий аудит розпочнеться з 2021 року для міжнародних доріг та з 2022 року – для національних. Цей час потрібен, щоб підготувати кваліфікованих аудиторів.
Створюється система підготовки аудиторів, встановлюються вимоги до них. Сертифікація здійснюватиметься суб’єктами, які акредитовані у відповідній сфері згідно із Законом України ʺПро акредитацію органів з оцінки відповідностіʺ.
До моменту запровадження обов’язкового аудиту перевірку безпеки автомобільних доріг зможуть здійснювати особи, що мають сертифікат на право проведення аудиту безпеки автомобільних доріг, чинний в країнах-членах Європейського Союзу.
Що дає запровадження аудиту безпеки доріг:
- проектування безпечних доріг та попередження місць концентрації ДТП;
- впровадження досконалих стандартів та процедур безпеки доріг;
- зменшення соціальних та матеріальних втрат від ДТП.
Прийняття закону сприятиме інтегруванню автомобільних доріг загального користування України в міжнародну мережу автомобільних доріг з високим рівнем безпеки дорожньої інфраструктури.