Слухай онлайн
Культура

Закарпатець Петро Ряска у Львові презентував весняне кохання

Учора, 15 березня, у львівській галереї «Леміш» перформансом від художника відкрилася четверта персональна виставка живопису «Розквітле листя» закарпатського митця Петра Ряски, повідомили у галереї.

В експозиції представлено понад 30 живописних полотен, виконаних олією, акрилом на полотні, також художник представив картини створені на ужитковому дереві, основою якого служили двері ретро-меблів.

«Якось був на пленерах в Нагуєвичах, там Франко писав «Зів’яле листя». Він взяв період часу після кохання, а я ж не Франко, я такий оптиміст і підходжу до теми кохання з іншого боку. Тема розквітлого листя, тема кохання дуже підходить до весни. Спочатку для галереї я хотів подати ще й тему «кохання і праця» (на цих картинах присутні реальні кухонні предмети – «Леміш»), але коли підбирав полотна для галереї, топочав дивитися, що може вмістити галерея. Я вибрав тільки тему кохання», - пояснив назву виставки художник.

Він розповів, що емоції відіграють у його творчості важливу роль, він – сам по собі емоційна людина і хоч в галереї представлені насичені яскраві веселі роботи, але в нього є картини і в інакшій, темній, гамі.

«Буває так, що хочу малювати, а не знаю, що малювати, тоді я ґрунтую полотно якимось кольором, але вже точно знаю, яким кольором я хочу ґрунтувати… То це йде спочатку емоція, а потім ідея, а буває так – що ідея, а потім емоція. У мене немає такого, що немає настрою… Фактично мені не потрібнорозганятися, щоб малювати. Якщо є щось таке, то я беру кісточки і фіть-фіть (показує, що малює)…», - сказав художник, додавши, що кольори для полотен сам не змішує, але віднаходить такі, які потрібні.

По-особливому митець ставиться до ужиткового дерева. Він використовує частини старих меблів. «Це об’єкти, які були в ужитку в людей, ці речі самі по собі несуть енергетику, їх люди люблять, вони довгий час перебували в сім’ї і це відчувається. Там не багато вже треба додавати. Якщо взяти нову і річ, і річ, яка була в ужитку і її любили, це зовсім різні речі».

Глядач, пройшовшись галереєю, зверне увагу на особливий підхід до назв полотен, серед них – поліптих «Жовта жінка. Ультрамариновий настрій. Блакитна жінка. Жінка», «Настрій у горошок», «Медитація кохання», «Еротична верховина».

«Я сам придумую назви до картин. Назва роботи – це не є твір. Твір – це ідея, а не завжди назва…. Назва роботи подібна до ідеї, близька до ідеї, назва не завжди може передати те, що автор хотів передати… але вона підштовхує до розуміння», - зазначив Петро Ряска.

В експозиції митець запропонував не тільки одиночні картини, а й диптихи, триптихи, поліптихи. Каже, що часто знає, ще під час ескізів, що має бути дві картини чи три і саме так малює…

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ