Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Культура

Художники вбрали дрогобицьку дерев’яну церкву XVIIст. у «Плащ св. Юра»

1/3
4-6 травня у Дрогобичі, що на Львівщині, відбулася Open Air Art Studio «Плащ Юра». Митці до головного храмового празника – дня св. Юрія Змієборця, - закутали в живописного плаща церкву-пам’ятку дерев’яної архітектури XV-XVIIст., повідомили у творчому об’єднанні «Кактус».

Церква Юра була закладена у Дрогобичі в XV ст. У XVII ст. її розбудували, оновивши інтер’єр та екстер’єр. Також цей храм належить до переліку церков Карпатського регіону українсько-польського прикордоння, що претендують на статус пам’яток світового значення у списку ЮНЕСКО.

Зараз тут тривають реставраційні роботи – на пам’ятці міняють гонтове покриття, тоу навколо неї встановлено дерев’яні риштування. Творче об’єднання «Кактус», що тісно співпрацює з музеєм «Дрогобиччина» (музей опікується церквою), запропонували використати цей тимчасовий елемент у мистецькому проекті та зробити експозицію безпосередньо на церкві під відкритим небом.

Участь у проекті взяли 20 художників зі Львова, Києва, Тернополя і Дрогобича. До них долучалися усі бажаючі і навіть ті, хто не займається професійно мистецтвом. Так, нагодою помалювати скористався один зі спонсорів проекту - Ігор Курус, що фондував придбання матеріалів до акції. Організаційні витрати також компенсував музею ще один меценат - Віктор Возняк.

Як вже зазначалося раніше, організував проект музей «Дрогобиччина» і т.о. «Кактус». Куратори - Лев Скоп та Тетяна Думан. У п’ятницю-суботу художники малювали, а результат одразу використовували для експозиції. Малярі самі кріпили полотна на риштуваннях. Хоча від початку тематика була необмежена, але вочевидь місце спровокувало людей до роздумів саме на теми духовного змісту. Наприклад, груші як дозволений плід малював Ромко Шукель, ключ до Трійці - Галина Хорунжа, риби як християнський символ виринули з-під пензлів Марусі Приймач та Андріани Стахів.

Працювали у різних манерах - від класичного іконічного малярства до графічних технік та спонтанних творчих експериментів. Наприклад, Любомир Тимків відбив дереворит «Заєць і яйця» близько сотні разів на тканині, Петро Старух творив образ без посередництва пензлів - лише трафаретними відбитками долонь, розмішуючи фарбу руками.

У неділю, 6 травня, виставку урочисто відкрили. Експозиція триває і її можна оглянути у зручний для відвідувачів час.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ