На західних кордонах України накопичились 30-ти кілометрові черги вантажівок на виїзд з України.
Черги вантажівок до кордону Україна-Польща починаються за 20, а подекуди і 30 кілометрів до нього. Нещодавно початок черги до пункту пропуску Краковець - Корчова зафіксували біля міста Новояворівськ, що розташоване за 35 кілометрів до кордону. Як повідомили водії, за найоптимістичнішими прогнозами, для перетину кордону їм доведеться очікувати до двох тижнів.
“Їду за гуманітарним вантажем, який зібрали українці в Польщі. Коли туди потраплю, - не маю жодного уявлення, адже до кордону ще стояти кілометрів 20. І таким темпом, як просувається черга, мені тут прийдеться ще довго жити. В багатьох автомобілів закінчується пальне і їм його довозять. Ті, хто їде в Україну, говорить, що зі сторони Польщі ситуація не набагато краща”, - повідомив Гал-інфо водій-дальнобійник, який їде в Польщу за гуманітарним вантажем.
В одному з благодійних фондів журналістам Гал-інфо повідомили, що зараз насправді дуже важко знайти транспорт для перевезень з Європи до України. Якщо раніше були труднощі з водіями, які мають право виїздити за кордон, то зараз найбільшою проблемою є саме черги.
“Я обдзвонив десяток компаній перевізників, у них всі автомобілі стоять в очікуванні на виїзд з України. І жодних прогнозів ніхто не може дати”, - повідомив керівник одного з благодійних фондів Львівщини.
Як зазначили в Державній прикордонній службі України, зараз насправді є така проблема. У зв'язку з закриттям морських портів вся логістика була переорієнтована на вантажні перевезення. І їх тепер найбільше на польській ділянці кордону. Також варто враховувати перебої з пальним в Україні. Відповідно через кордон переміщується велика кількість заправників, яким за дорученням Уряду надають перевагу в русі в обидва боки. Надходить велика кількість гуманітарної допомоги, яку раніше не перевозили.
“У нас працюють всі пункти пропуску, які були раніше. Вишукуємо можливості для відкриття нових транспортних коридорів. Збільшити пасажирський чи вантажний потік немає змоги.
Не забуваймо, що зараз працює і державна програма забезпечення харчовими продуктами, яка також збільшила потік транспорту. Водночас з’явилася велика кількість автовозів, які їдуть через вантажний напрямок. І у нас є чимало експортних продуктів, які повинні проходити санітарний контроль на польському боці, а ветеринари там працюють тільки в будні і тільки вдень. Це все впливає на значне збільшення черги”, - повідомив в коментарі Гал-інфо начальник відділу організації прикордонного контролю Західного регіонального управління Держприкордонслужби України полковник Ігор Матвійчук.
У Львівській митниці Державної митної служби України повідомили, що наразі спостерігаються значне накопичення транспортних засобів на смугах руху для вантажних автомобілів на виїзд з України перед пунктами пропуску "Краківець - Корчова", «Рава-Руська - Гребенне» та "Шегин і- Медика".
Насамперед така ситуація пов’язана із перерозподілом товаропотоку, зокрема, сільськогосподарської продукції з морських портів до західного регіону, де, здебільшого працюють пункти пропуску для автомобільного сполучення.
Наступний чинник - це сповільнене оформлення вантажівок польською стороною. Причина в тому, що у них не вистачає достатньої кількості особового складу, який мав би виконувати ветеринарний і фітосанітарний контроль у цілодобовому режимі, у тому числі у вихідні дні.
Зазначимо, що всі вантажівки, які потрапляють у зону митного контролю, українські митники оформляють швидко, але все ж водії змушені чекати в чергах для проходження відповідного контролю на польській стороні. І так по декілька діб.
Станом на сьогодні нам вдалося домовитись з сусідами про скерування додаткової кількості посадових осіб служб контролю РП, які виконують фітосанітарний та ветеринарний контроль, та погодити упорядкування режиму їхньої роботи у вихідні дні.
Що стосується пункту пропуску "Шегині - Медика", то причиною скупчення транспортних засобів стали ремонтні роботи смуг руху для вантажних автомобілів з польської сторони, які розпочалися 01.04.2022 (з трьох смуг працює наразі працює лише одна). За словами польських колег, завершення ремонту очікується не раніше третьої декади травня.
З метою пришвидшення оформлення транспортних засобів додатково залучають інспекторів із інших напрямків", - повідомив в. о. заступника начальника Львівської митниці Михайло Терьохін.
Нагадаємо, як нещодавно повідомив на своїй Facebook-сторінці прем'єр-міністр України Денис Шмигаль, уряд прийняв рішення про максимальне спрощення усіх митних процедур з метою створення найшвидшої митниці у світі.
Також Президент України закликав розробити необхідні механізми, щоб вантажі для оборони завозили до України "настільки легко, наскільки це дозволяють закони фізики". Мета цього, як пояснив він, аби людський чинник не заважав швидкості постачання товарів.