Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

9 гривень за проїзд - вимога львівських перевізників. Які аргументи?

Приватні перевізники вимагають від міської влади до 1 грудня переглянути тарифи на проїзд у громадському транспорті Львова і встановити їх на економічно обґрунтованому рівні, що становить 9 гривень.

Іван Велійка, голова Асоціації перевізників Львівщини. Фото: Гал-інфо

Про це сьогодні, 2 листопада, під час брифінгу заявив голова Асоціації перевізників Львівщини Іван Велійка, передає кореспондентка Гал-інфо.

За його словами, впродовж двох останніх місяців вартість дизельного палива зросла на 25%, у зв'язку з чим тарифи потрібно терміново підвищити.

"Сьогодні гуртова ціна на дизпаливо становить 32 грн/літр. Відповідно, тариф, який був затверджений при ціні палива 22 грн/літр, не може залишатись таким самим. Ми не хочемо робити якісь демарші, бо розуміємо, що всім потрібен громадський транспорт, яким би поганим він не був. Але якщо економіка не дозволить нам далі працювати, ми будемо змушені зупинитись", - зазначив Іван Велійка. 

Голова Асоціації перевізників Львівщини також наголосив, що у місті вже склалась загрозлива ситуація з громадським транспортом, яка далі лише погіршуватиметься. 

"Станом на сьогодні у вихідні на маршрути виходить на 50% менше транспортних засобів, ніж раніше. У робочі дні автобуси, які колись працювали допізна, з'їжджають з маршрутів після 8 години вечора. Це стосується маршрутів №25, 53, 51, 14 та ін.", - розповів Велійка.

Представник приватних перевізників додав, що окрім підняття вартості проїзду для львів'ян, є й інший вихід із ситуації - компенсація різниці між фактичним та економічно обґрунтованим тарифами з міського бюджету.

"Три тижні тому ми подали до міської ради розрахунки, згідно з якими, економічно обґрунтованим є тариф понад 9 гривень. На скільки піднімуть вартість - це вже питання міста. Але очевидно, що зараз ми працюємо на межі виживання. Не потрібно прикриватись захистом інтересів громадян, це просто популізм. Міська влада повинна нарешті визначитись, яку модель громадського транспорту у Львові встановити - соціальну чи бізнесову", - вважає Іван Велійка. 

Як наголосив голова Асоціації, у всіх українських мегаполісах, а також в кількох невеликих містах Західної України вартість проїзду вже давно вища, ніж у Львові. Так, у Києві готується рішення про підняття тарифу з 8 до 10 гривень. У Тернополі мінімальний тариф - 6 гривень для власників картки тернополянина, а максимальний - 9 гривень. Натомість, у Дніпрі, Харкові та Одесі проїзд коштує 7 гривень. Крім цього, в кількох містах вже запровадили електронний квиток. 

"Про електронний квиток у Львові говорять вже третій рік. Ми тільки говоримо і говоримо, треба діяти. Ми, приватні перевізники, повністю підтримуємо ідею запровадження електронного квитка у Львові. Це, перш за все, забезпечить безпеку руху і водій перестане бути кондуктором. Тоді ми будемо мати нормальну роботу транспорту", - зазначив Велійка.

Окрім перегляду тарифів, перевізники також вимагають від міського голови Андрія Садового з 1 січня 2019 року провести монетизацію пільг. У відповідь приватні перевізники обіцяють впродовж 2019 року оновити автобусний парк на 30%. 

"Якщо міська влада затвердить тариф на економічно обґрунтованому рівні і з 1 січня запровадить монетизацію пільг, я можу запевнити і буду відповідати за свої слова, що впродовж 2019 у Львові на 30% оновиться автобусний парк. А якщо політику підтримки громадського транспорту продовжуватимуть, то впродовж 2-3 років в місті буде кардинально новий транспорт. Ми за те, щоб старі автобуси здати на металолом, але за сьогоднішній умов це неможливо. Якщо мерія не прийме відповідних рішень, автобуси будуть зупинятись. Місто закупило новий транспорт, але він стоїть, бо немає водіїв. Ми рухаємось в нікуди", - підсумував голова Асоціації перевізників Львівщини. 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ