Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Львівський КОД: детронізація В'язівського і демарш Кубіва

Що ближче до виборів, то гарячіші засідання львівського КОДу. Останнє, 27 червня, продемонструвало неспроможність учасників дійти консенсусу з найпростіших питань. І засвідчило, що період романтизму закінчився: у Комітеті опору диктатурі сильніші поїдають слабших.

Почалось із того, що головуючий Володимир В’язівський, він же нардеп від «Нашої України», зачитав анонімного листа, у якому були такі рядки: «Ви представляєте альтернативне об’єднання? Чи Львівська обласна організація вийшла із "Нашої України"? Чи може ще абсурдніше пояснення?».

На запитання Володимира В’язівський "Хто автор?", ніхто ані пари з вуст.

Наступні дві години стали пекельними не тільки для В’язівського, але й для всіх присутніх.

«Наша організація порушувала якісь принципи, які ми спільно сповідуємо? Чи є у вас якісь претензії? Чи є у вас якісь претензії до В’язівського? Чи не проти ви, щоб я продовжував головування?», – звернувся Володимир В’язівський до присутніх.

Після цього почалось бурхливе обговорення. Одні були за те, щоб "Наша Україна" і надалі залишалась у львівському КОДі, інші, навпаки, пропонували прогнати.

Найбільше агітував проти В’язівського і його партії депутат Львівської обласної ради від «Фронту змін», він же керівник виборчого штабу об’єднаної опозиції “Батьківщина” Степан Кубів.

Володимир В’язівський пручався як міг: «Де ви бачили офіційні документ про виключення "Нашої України" з КОДу ? Покажіть мені їх».

Не вистачало не лише славутньої консолідації, але й найменшої поваги один до одного. Під час такого бурхливого обговорення КОДівці щораз повторювали як мантру, що основна мета діяльності КОДу - протистояти диктатурі, але не могли навіть подолати хаос, який самі створили. Співрозмовники не гайнували жодної нагоди образити один одного.

Першою жертвою став той таки Володимир В'язівський. Емоції фонтанували і було очевидно, що не судилося, не головувати йому. Принаймні цього дня. Дарма, що буквально кілька днів тому народний депутат України Володимир В’язівський пройшов попереднє обговорення претендента в кандидати у народні депутати від Комітету опору диктатурі на мажоритарні округи у Львівській області. Відповідна процедура відбулась не де-небудь, а під час одного з попередніх засідань КОДу Львівщини. Тоді засідателі встановили, що Володимир В’язівський повністю відповідає всім «Критеріям кандидатів в народні депутати від Комітету опору диктатурі на мажоритарні округи у Львівській області», які були затверджені раніше. І от тобі на. Тепер він не головуватиме. Завтра так і з округу виженуть. Хай там як, але цього В'язівського поміняли на Анатолія Забарила.

Але на цьому суперечки не припинились. Відкритою залишалась дилема чи ставити на голосування питання про виключення «Нашої України» із львівського КОДу. Коли ж цю проблему остаточно "заговорили", постала інша – яким чином відбуватиметься голосування і хто має право голосу, коли виганятимуть "Нашу Україну". Так і ні до чого не договорились. Можливо, повернуться до цього питання на наступному засіданні.

Отак збігло дві години. Згадали про порядок денний. Перше питання - як протистояти прийняттю нового мовного закону. Спершу чи не кожен похвалився, як минулого разу дружно їздили протестувати до Києва. Правда, з того протесту вийшов цілий пшик, бо регіонали таки прийняли той осоружний закон у першому читанні, але ж їздили, і тепер годиться відзвітувати. А це наші вміють, барв і епітетів не шкодують.

Згодом додумались, аби цього разу без проколу, то нардепи від Львівщини повинні тримати всіх інших в постійному інформаційному полі. Ще одне – створили робочу групу, яка мала координувати спільні дії. Дійшли спільного висновку, що коли їхати знову до Києва (друге читання Регіони планують на 4 липня), то тільки з великою кількістю людей, не менше як 10 тисяч осіб. Але тут депутат облради Андрій Корнат згадав математику, і сказав, що потрібно буде 250 автобусів, усі почали шкробати потилиці...

Чимало суперечок і дискусій спровокувало і питання про затвердження положення про Порядок визначення єдиного кандидата.

Дискутанти скаржилися, що не ознайомлені із цим Порядком. Мовляв, обіцяли надіслати електронкою, і що? Розробники відповіли, що надсилали, і наголосили, що обговорення вже триває місяць, а тому було б бажання. І що робити? Один із розробників, представник партії УДАР Юрій Мартинюк почав зачитувати документ. У планах Степана Кубіва цього не було. Він сказав, що не сприймає на слух і згодом просто покинув зал. І ніхто Кубіву не може закинути, що він не послідовний.

Нагадаємо, положення про Порядок визначення єдиного кандидата було презентовано на КОДі 29 травня. «Громадськість має розуміти, як відбувається процес висунення кандидатів від КОДу і чого від них вимагаємо. Ми надто затягнули цей процес і далі його просто не можна відкладати», - сказав тоді Мартинюк. А як відреагував Кубів, вчитавшись у написане. «Коли ми говоримо про формулювання таких зобов’язань, то треба стежити за дотриманням юридичного аспекту. КОД – не юридична установа, щоб розробляти зобов’язання», - відреагував тоді Кубів і згодом додав: «Скажіть, а хтось із присутніх має довіреність від ради партії, щоб підписувати такі документи?». Минув рівно місяць, а Кубів твердо стоїть на своїй позиції, яку коротко можна схарактеризувати так: ваш Порядок нам як п'яте колесо до воза. Голова ЛОО "Батьківщина" Романі Ілик солідарний з "фронтовиком" Кубівим. Представники "Свободи", схоже, - також. А чому ні? Їм до снаги навести порядок на трьох і це давно всі знають, особливо у Києві.

Журналіст і один із кандидатів Дмитро Добродомов назвав поведінку Кубіва демаршем і розповів "київську історію", яка підтверджує - таки на трьох. А саме Добродомов повідомив, що відмовився стати єдиним опозиційним мажоритарним кандидатом у Жовківсько-Яворівському виборчому окрузі N122. Таку пропозицію він отримав від центрального КОДу. Дмитро Добродомов заявив, що він не розуміє, на якій підставі йому зробили таку пропозицію, адже це питання має вирішуватись у львівському КОДі, а не в Києві. На запитання, від кого саме надійшла пропозиція, він відповів, що від Турчинова, Пашинського та Яценюка.

«Часу залишилось дуже мало. Якщо ми сьогодні не приймемо цей документ (Порядок визначення єдиного кандидата), то просто фізично не встигнемо до виборів», – приречено заявив Юрій Мартинюк. Багато хто підписав, але не «Батьківщина», не «Фронт змін», не «Свобода», не НРУ. Напрошується очевидний висновок - ні єдиного порядку, ні єдиного списку від львівського КОДУ на цих виборах, схоже, очікувати не слід.

Довідка.

29 травня Львівський КОД оприлюднив такий проект Порядку визначення єдиного кандидата в народні депутати України від об’єднаної опозиції:

"Подаємо текст без змін: "Виходячи з принципу діяльності Комітету опору диктатурі про забезпечення єдиного кандидата в народні депутати на виборчому окрузі, з метою забезпечення перемоги кандидата від об’єднаної опозиції, на виконання Угоди про спільні дії Об’єднаної опозиції України від 22 січня 2012 року в частині формування єдиного списку кандидатів у народні депутати України, які балотуватимуться у мажоритарних округах

Комітет опору диктатурі Львівщини встановив наступний Порядок визначення єдиного кандидата в народні депутати України від об’єднаної опозиції

(перелічені нижче дії повинні вчинятися у встановленому порядку):

Висунення претендентів. Перелік осіб, що мають намір брати участь у виборах до Верховної Ради України по одномандатному мажоритарному виборчому округу й висловлюють своє бажання отримати підтримку Комітету опору диктатурі Львівщини та стати єдиним кандидатом від об’єднаної опозиції, формується з числа кандидатур, поданих на розгляд КОДу :

-політичними партіями – учасниками КОДу на Львівщині;

-громадськими організаціями, що беруть активну участь у роботі КОДу Львівщини;

-безпосередньо самими кандидатами.

За наявності відповідного переліку претендентів, останній надсилається всім учасникам КОДу для аналізу та формування своєї позиції стосовно кожної кандидатури.

На черговому засіданні КОДу (за участю керівників або уповноважених представників – не більше 2-ох осіб від кожного з учасників КОДу Львівщини) здійснюється попереднє обговорення та погодження усіх наявних кандидатур претендентів на предмет відповідності останніх критеріям, затверджених КОДом. Кандидатури претендентів, які не відповідають зазначеним критеріям, у подальших етапах визначення єдиного кандидата участі не беруть, про що приймається відповідне рішення, яке оприлюднюється через засоби масової інформації.

У випадку недосягнення згоди щодо визначення єдиного кандидата за результатами попереднього обговорення, за наявності на окрузі більше одного претендента, запропонованого у відповідності з п.1 даного Порядку, визначення єдиного кандидата відбувається в наступному порядку:

-проведення зборів на території виборчого округу з представленням громаді виборчого округу всіх претендентів за процедурою, погодженою на засіданні КОДу.

-безпосередня робота претендентів на окрузі та підготовка до проведення процедури визначення рейтинговості претендента.

5.Безпосереднє проведення «соціологічного опитування» (попереднього голосування, іншої форми визначення рейтинговості претендента) із обов’язковим забезпеченням нагляду політичними організаціями, від яких залишилися претенденти у кандидати після попереднього узгодження(процедура визначення рейтинговості претендентів та порядок нагляду за його дотриманням визначається КОДом додатково).

6.За результатом дій, передбачених попередніми пунктами, визначається єдиний кандидат в народні депутати від об’єднаної опозиції, якому КОДом Львівщини видається відповідний мандат за офіційним підписом усіх політичних сил, та громадських організацій, які входять до складу КОД Львівщини.

7.Фінансування витрат, пов’язаних із проведенням зборів, соціологічного опитування та інших необхідних заходів, пов’язаних з визначенням єдиного кандидата, проводиться пропорційно всіма суб’єктами висунення (п.1 Порядку), претенденти від яких залишилися після проведення попередніх етапів відбору.

Висунення претендентів у кандидати в народні депутати відбувається з 21 травня 2012 року, проте не пізніше дати початку процедури визначення рейтинговості претендентів, передбаченої п.5 Порядку".

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ