Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика  |  Cуспільство

Олег Синютка не виконав власного розпорядження?

Таке враження, що Україна перетворюється в країну суцільного піару. Уряд звітує про перевиконання бюджету й успішні реформи, але бере все нові позики і не звертає уваги на реальне зубожіння населення. Президент говорить про боротьбу з корупцією і нову кадрову політику, призначаючи на посади людей із сумнівною репутацією, котрі явно не обтяжені моральними засадами. Ну а на місцях меншенькі чиновники всі поголовно зайнялись модною нині справою: «реформуванням» місцевого самоврядування й укрупненням територіальних громад.

Але вся ця метушня нагадує старий потяг, який гудить, свистить, викидає хмари диму, однак стоїть на місці на тупиковій колії. Картинка для телебачення чудова – ефекту нуль. Продемонструю це на прикладі одного розпорядження голови Львівської обласної державної адміністрації.

В ОДА забули про постанову Кабміну?

Ще 1 квітня 2014 року постановою Кабінету Міністрів України було схвалено Концепцію реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні. Документом передбачені революційні заходи щодо зміни місцевої влади в Україні, при цьому вказано хто і за що відповідає. На папері все гарно. Але один із основних пунктів Концепції так і не вдалось виконати: ще у 2014 році передбачалось першочерговим порядком внести до Конституції України зміни щодо формування виконавчих органів обласних і районних рад та розподілу повноважень між ними. Зрозуміло, що місцеві держадміністрації не хочуть ділитись з радами своїми впливами. Тому й всіляко затягуються ці зміни.

Забули про Концепцію і на Львівщині. Пройшов майже рік, поки у Львівській облдержадміністрації згадали про постанову КМУ та вирішили й собі заходитись біля реформуванням місцевого самоврядування в області. 23 березня 2015 року голова Львівської обласної державної адміністрації Олег Синютка підписує розпорядження № 106/0/5-15 «Про утворення міжвідомчої координаційної комісії з питань реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади у Львівській області». До її складу увійшло аж 28 посадових осіб органів виконавчої влади та місцевого самоврядування. З них: семеро депутатів обласної ради, один міський та один селищний голови, кілька громадських діячів (до речі, жодного депутата сільської, селищної, міської, районної ради до комісії не введено!). Вже сам факт такої великої кількості членів комісії свідчить, що її робота у майбутньому навряд чи буде ефективною. Власне, всякий фахівець з теорії управління підтвердить: такі групи недієздатні. Між іншим, сама комісія досі так і не спромоглась зібратись на своє перше організаційне засідання!

Згідноз п. 3 згаданого розпорядження секретареві Міжвідомчої координаційної комісії, виконуючому обов’язки керівника апарату облдержадміністрації Оресту Матвіїшину доручалось у двотижневий термін розробити та подати на затвердження Положення про цю Комісію. Орієнтовно 6-8 квітня 2015 року цей документ мав би бути підписаним та оприлюдненим на сайті Львівської ОДА. Та не так сталось як гадалось.

«Секретний» документ керівника апарату ОДА

Знаючи, скільки уваги реформуванню країни та підвищенню ролі місцевого самоврядування приділяють Президент України Петро Порошенко та Прем’єр-міністр Арсеній Яценюк, я вирішив поцікавитись, а що конкретно буде робити створена їхнім підлеглим, головою Львівської облдержадміністрації Олегом Синюткою Міжвідомча координаційна комісія. Адже відповідно до ст. 39 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» саме голови місцевих адміністрацій визначають завдання, функції та персональний склад консультативних,дорадчих та інших допоміжних органів, служб та комісій. Тому 6 квітня, не знайшовши на сайті ОДА відповідного документу, я надіслав в облдержадміністрацію інформаційний запит з проханням надати копію Положення про Міжвідомчу координаційну комісію.

Як законослухняний громадянин, прочекавши відведений законом п’ятиденний термін на відповідь, я делікатно нагадав працівникам ОДА, що хвилююсь за голову облдержадміністрації, який забув затвердити відповідне положення. Але й надалі відповіді не отримав. 16 квітня у зверненні вже безпосередньо до голови Львівської облдержадміністрації я «слізно» попросив: «… Пане голово! Сьогодні реформування місцевої влади в Україні є одним з наріжних завдань побудови в нашій країні європейської демократичної правової держави та створення сильних та дієздатних громад. Тому у даній справі важливим є результат, дієвість та законність, а не лише піар.

Виходячи із викладеного вище прошу повідомити причини не затвердження Вами згаданого Положення у визначений ж Вами особисто строк, запропонувати заходи щодо недопущення невиконання розпоряджень голови ОДА у майбутньому та повідомити про прийняті Вами управлінські рішення щодо покарання винних у зриві затвердження Вами Положення про Міжвідомчу координаційну комісію з питань реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади у Львівській області.

Прошу також надати врешті копію згаданого Положення».

Але навіть після такого нагадування я так і не отримав копії Положення про ту вже злощасну Міжвідомчу координаційну комісію. 20 квітня Львівська ОДА ощасливила мене листом за підписом одного із заступників Олега Синютки такого змісту: «Запит на інформацію розглянуто. Повідомляємо, що Положення про Міжвідомчу координаційну комісію з питань реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади у Львівській області розроблено. Вказане Положення буде Вам надано після його затвердження на черговому засіданні Міжвідомчої координаційної комісії з питань реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади у Львівській області…».

Матвіїшин «всемогутній»

Про що знав – те й довідався! Спитати б: для чого положення про комісію має затверджувати сама комісія, коли це є прерогативою керівника адміністрації і чітко визначено у ним же підписаному розпорядженні. Якась містична юридична абракадабра! Невже це положення є якимось «секретним» документом, що громада області не може з ним ознайомитись? Або просто-напросто секретар Міжвідомчої координаційної комісії, в.о. керівника апарату облдержадміністрації Орест Матвіїшин завалив підготовку цього документа і тим самим підставив свого шефа, а тепер хоче вийти, якто кажуть, «сухим із води».

А далі стало ще цікавіше: 24 квітня ОДА надсилає мені чергового листа за підписом заступника, у якому між іншим повідомляє, «що за необхідності обласна адміністрація готова Вам надати проект, ще не затвердженого Положення».А я що прошу вжемайже місяць? Номер рахунку в банку голови чи офіційний документ, володарем якого є Львівська обласна адміністрація!? Якщо документ розроблено – ну то надайте його врешті, а не робіть з органу державної влади посміховисько!

Між іншим, відповідно до чинного законодавства, «відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов’язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов'язки». Невже Олег Синютка так часто не виконує своїх обов’язків, що за нього підписують відповіді його заступники? А може він перебуває під якимось «магічним» впливом в.о. керівника апарату облдержадміністрації Ореста Матвіїшина, що ніяк не може добитись від нього виконання свого ж власного розпорядження?

До речі, сам факт перебування упродовж останніх місяців Ореста Матвіїшина у ранзі виконувача обов’язків керівника апарату обласної державної адміністрації також викликає багато запитань. Законом заборонене таке суміщення посад, оскільки під час покладання обов’язків в.о. на Матвіїшина О.Я. у лютому цього року він перебував на посаді заступника одного з департаментів ОДА.

Більше того, напевно, за успішне виконання незрозумілих завдань кандидатура Матвіїшина подана Олегом Синюткою Віце-прем’єр-міністрові України Геннадію Зубку для призначення керівником Львівського офісу з питань впровадження реформ у сфері місцевого самоврядування та децентралізації. І це без консультацій та погодження з Львівською обласною радою та Львівським регіональним відділенням Асоціації міст України! Але про це детальніше у наступній публікації.

Штраф за «реформи»

Відповідно до ст. 212-3 Кодексу України про адміністративні правопорушення, порушення Закону України «Про доступ до публічної інформації», а саме: необґрунтоване віднесення інформації до інформації з обмеженим доступом, ненадання відповіді на запит на інформацію, ненадання інформації, неправомірна відмова в наданні інформації, несвоєчасне або неповне надання інформації, надання недостовірної інформації, тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від двадцяти п’яти до п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Тому узв’язку із викладеним вище я скерував скаргу уповноваженому органу щодо проведення перевірки на предмет вчинення адміністративних правопорушень посадовими особами Львівської облдержадміністрації у зв’язку з неповним наданням, ненаданням у належний строк відповіді на мій інформативний запит від 06 квітня 2015 року та притягнення до адміністративної відповідальності осіб, які протиправно обмежили доступ до запитуваної публічної інформації за статтею 212-3 КУпАП.

Звичайно, що згадане розпорядження голови Львівської облдержадміністрації «Про утворення міжвідомчої координаційної комісії з питань реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади у Львівській області» не матиме жодного впливу на покращення життя населення Львівщини чи її економічний розвиток. Просто на його прикладі хотів продемонструвати готовність влади працювати і жити, як закликав Президент України Петро Порошенко, – по-новому. Якщо ми говоримо про європейські стандарти, побудову правової і демократичної держави, відкритість та чесність влади, то почати повинні з себе.

Про яку реформу і виклики можна говорити, коли елементарного положення горе-чиновники розробити не можуть. Або свідомо не хочуть. Їм просто начхати на простий люд.

Андрій Болкун.

P.S. У п’ятницю, 1 травня, я звернувся до Олега Михайловича Синютки з проханням: чи не зміг би він прокоментувати цю статтю? Голова скинув мені свій e-mail, на який я переслав матеріал. У понеділок ввечері я знову нагадав голові облдержадміністрації, що чекаю на відповідь. Дотримуючись журналістських стандартів, пасувало б з’ясувати позицію іншої сторони. Але за чотири дні керівник ОДА так і не спромігся нічого сказати. Шкода. У цій ситуації не бачу сенсу просити коментар голови Львівської облдержадміністрації до свого наступного матеріалу: «У стінах Львівської облдержадміністрації працює російський агент?», який побачить світ за кілька днів.


Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ