На початку цього року фахівці комунального підприємства «Адміністративно-технічне управління» Львівської міської ради дослідили стан атмосферного повітря у Львові. Було використано 42 фіксовані точки відбору проб. Виявили тривожні симптоми.
Зокрема, про це повідомив 2 червня під час прес-конференції заступник директора екологічного нагляду КП «Адміністративно-технічне управління» Львівської міської ради Леонід Назаренко.
«Ми цього року розробили карту забруднень малого транспортного кільця у Львові. Це перші спроби розробки такої карти, і аналогів в інших містах наразі немає. Ми проводили проби на 42 точках. Як наслідок, виявилось, що з перевірених точок 8 мають безпечний рівень, 18 – слабко небезпечний, 16 – помірно небезпечний, а небезпечного ми не виявили. Хочу зазначити, що перевищення забруднення спостерігається у місцях скупчення автотранспорту та на вулицях з великою інтенсивністю транспортного потоку. Оскільки вимірювання проводили в зимовий період, концентрації забруднюючих речовин дещо нижчі за ті, що є у літній час», - пояснила директор КП «Адміністративно-технічне управління» Інна Свистун.
За її словами, це лише одноразові проби, тому говорити про масштабність проблеми не можна. Адже щоб мати точні результати, дослідження потрібно проводити кілька разів та за різних умов, хоча певна забрудненість повітря в центрі Львові таки є.
Також варто зазначити, що під час досліджень було виявлено перевищення в рази максимально-разової гранично допустимої концентрації діоксиду азоту в межах малого транспортного кільця. Відтак, згідно з картою-схемою, у центральній частині міста є кілька десятків точок, де перевищення діоксиду азоту сстановить 2-5 разів.
«Не варто зараз робити висновків, адже ця перевірка є лише проміжним результатом. Спершу потрібно провести серію перевірок, щоб точно знати, які точки й справді забруднені. Перевірка могла відбуватись відразу як проїде автомобіль, відповідно і показники забруднення в цьому місті були більшими», - розповів Леонад Назаренко.
На забрудненість повітря у місті , зокрема в центрі, найбільше впливає транспорт. А перенавантаження автотранспортом згубно впливає не тільки на здоров’я мешканців, а й на архітектурні пам’ятки міста, пошкоджуючи їх надмірною вібрацією та вихлопними газами автомобілів, які вступають в хімічну реакцію з будинками.
«У Львові транспорту стає все більше. А людей менше. Відповідно, росте забрудненість центру міста, оскільки тут постійний рух автомобілів. Таке забруднення впливає не лише на людей, а й на архітектуру. Зокрема, шкодять пам’яткам динамічні навантаження (вібрації) та викиди в атмосферу окису сірки, яка після взаємодії з водою утворює слабі розчини сірчаної кислоти, які нищать архітектурні одиниці, що стоять протягом століть», - зазначив президент фонду «Збереження архітектурної спадщини Львова» Андрій Салюк.
«Єдиним виходом, щоб зменшити забрудненість повітря, потрібно розбудовувати мережі автостоянокпоза центром міста, віддати пріоритет електротранспорту та популяризувати велосипеди як засіб пересування», - зазначив голова ЛОО ВГО «Громадянська позиція» Олег Мацех.
Його підтримав депутат Львівської міської ради Анатолій Забарило. Він зазначив, що найкраще б було перенести усі адміністративні будівлі з центру міста, адже саме це притягуєблизько 5 тисяч автомобілів щодня.
Зазначимо, що перевищення норми певних хімічних речовин в повітрі впливає на кровоносну систему, центральну нервову систему, опорно-руховий апарат, серцево-судинну та дихальну систему, шлунково-кишковий тракт, запаморочення, викликають подразнення слизової оболонки горла, носа, очей, набряк легенів, головний біль, нудоту та інші.
Мар'яна Михалина, Гал-інфо.
Фото - novynar.com.ua