Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Культура

Українська органна музика, яка вражає

Українська буря прозвучала у Львівському органному залі у середу, 9 жовтня. У рамках ЛюдкевичФесту органістка Надія Величко виконала кращі зразки української органної музики — як часів Людкевича, так і сучасності.
Анастасія Сисенко, Надія Величко і Богдана Фроляк Автор фото Євген Червоний

Львівський органний зал у вечір середи перетворився на мекку української органної музики. В рамках Другого фестивалю ЛюдкевичФест там відбувся сольний концерт Надії Величко “Українська буря”.

“Людкевич, на жаль, не залишив нам органних творів, — каже органістка Надія Величко. — Як концертмейстер, я свого часу переграла багато творів Людкевича, і можу сказати, що він би писав для органа чудово”.

Твори представників львівської органної школи Мечислава Солтиса, Миколи Колесси, Юзефа Сужинського чудово передавали ту атмосферу, в якій жив і творив Станіслав Пилипович. У другій половині концерту звучала музика Лесі Дичко, Віктора Гончаренка, Олександра Козаренка, Богдани Фроляк. Ці сучасних автори — гідні продовжувачі традицій Людкевича.

Фішкою концерту та чудовим обрамленням програми стали твори сучасних композиторів на теми Станіслава Людкевича, написані спеціально до ЛюдкевичФесту. Відкривав вечір твір молодої композиторки, студентки Львівської національної музичної академії Анастасії Сисенко “Просвітлення”. А дивовижним завершенням стала прем’єра від Богдани Фроляк — Прелюдія, фуга та хорал на тему С. Людкевича.

“Надзвичайно гарний твір! — каже виконавиця. — Богдана Фроляк настільки гарно використала тему Людкевича, це було так майстерно і філігранно! Навіть непідготовлені слухачі, які не дуже цікавилися українською музикою до того, були в захопленні!”

Програма, складена Надією Величко, мала назву “Українська буря”, і не дарма.

Практично всі твори в програмі досить драматичні, містять певний конфлікт, музика глибока та зосереджена, спонукає до роздумів”, — каже органістка. Вона зізнається, що не любить виконувати суто зображальні твори, завжди шукає музику, що несе зміст. Тож слухачів того вечора вражали “Пасакалії” Колесси та Козаренка, дивувало “Скерцо” Лесі Дичко, в якому прозора фактура крайніх розділів протиставлена емоційно насиченій середній частині. “Українська музика ніби відображає непросту історію нашої країни”, — каже Надія Величко.

Надія Величко каже, що на її думку, українська органна музика звучить не так часто, як би хотілося. Тому під час своїх майбутніх гастролів у Талліні хоче представити цю програму європейцям.

Діана Коломоєць

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ