Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Володимир Дитюк: Серйозне перезавантаження правоохоронної системи назріло давно

Якою має бути оновлена українська міліція? Як правоохоронцям повернути довіру громадян? Як підвищити рівень роботи слідства? На ці та інші запитання відповідає начальник Управління МВС України на Львівській залізниці полковник міліції Володимир Дитюк.

Зазначимо, що Володимир Зеновійович зголосився на участь у конкурсі на заміщення посади начальника ГУ МВСУ у Львівській області, що проводить Міністерство внутрішніх справ Україниспільно з Люстраційним комітетом.

– Деякі експерти, оцінюючи кількість кандидатівна участь у конкурсі на заміщення посади начальника міліції Львівського області, виказують думку, що такий «наплив», скоріше за все, пов'язаний із бажанням посісти грошовите місце. При цьому беруть до уваги той факт, що правоохоронні органи Львівщини останні десятиріччя завжди вирізняв тотальний рівень корумпованості, тісне переплетення з організованою злочинністю. Як би ви прокоментували таку точку зору?

– 16 претендентів – це справді забагато. Тим більше, що сьогодні дуже непростий час, і на плечі нового начальника головного управління міліції, враховуючи величезні очікування людей на позитивні зміни, ляже величезна відповідальність. На мою думку, людина, яка чесно і свідомо робить такий вибір, фактично йде на самопожертву. Я не виключаю, що хтось із кандидатів думає, що можна буде і далі працювати так, як це було раніше. Маю їх розчарувати – ті часи вже минули, вороття назад немає. Однозначно, що громада цього не дозволить.

– Відомо, що активісти Євромайдану, визначаючись з кандидатурою нового начальника ГУ МВС у Львівській області, ухвалили рішення рекомендувати на вакантну посаду саме Вас. Як вам вдалося заручитися їхньою підтримкою?

– Представники громадських організацій проявили ініціативу і запросили мене на зустріч. Спілкувалися ми більше як дві години. Їх цікавило моє бачення нинішнього стану, структури, майбутнього реформування правоохоронних органів. Розмова була по-справжньому змістовною, було обговорено широке коло питань.

Мене, зокрема, приємно здивувало те, що поміж громадських активістів виявилося багато фахових правників, які добре знаються на специфіці міліцейської роботи, на проблемах, що стоять перед правоохоронними органами.

Вже після цього на нараді громадських організацій і було ухвалено рішення рекомендувати на посаду начальники ГУ МВСУ у Львівській області мою кандидатуру. Під листом, який було скеровано на ім’я міністра внутрішніх справ України, наскільки я пам’ятаю, підписалися представники семи громадських організацій.

Однак на цей час, як відомо, є рішення кадрової комісії МВС про схвалення трьох кандидатур – Дмитра Загарії, Ярослава Ващишина та Олександра Вольского.

– Вже ж таке, як, на вашу думку, тепер відновити довіру суспільства до міліції? З чого слід почати?

– Це одна з найскладніших проблем. Довіра громадян до міліції танула протягом останніх десятиріч. Тотальне розчарування почалося в період президентських виборів 2004-2005 років, коли правоохоронні органи були втягнуті у політичні процеси й масово використовувались у політичній боротьбі. Сьогодні, після кривавих подій на Майдані, довіра населення до працівників міліції втрачена повністю.

На мою думку, насамперед слід зібрати тих людей, які готові і здатні чесно виконувати покладені на них обов’язки. Поставити їх в умови, коли кожен правоохоронець – від рядового міліціонера до керівника – буде мати можливість працювати без корупційної складової, в умовах, коли його не будуть втягуватив корупційні схеми.

Візьмемо, для прикладу, ДАІ, яка останнім часом найбільше «на слуху» як одна з найкорумпованіших структур в державі. З одного боку, тут є питання до всього суспільства. Значна частина громадян, яких затримують за порушення правил дорожнього руху, добровільно дають або намагаються дати хабарі працівникам ДАІ. Замість того, щоб чесно сплатити штраф до бюджету. З іншого боку, всередині структури Державтоінспекції діє централізована система збору хабарів зі «своїх» працівників. Тобто, будь-будь який даішник є заручником цієї системи, фактично його свідомо вмонтовано у злочинні умови. Змінити ситуацію з корупцією в ДАІ можна лише за умови, коли ця система буде жорстко зламана.

Потрібно однозначно усвідомити і те, що працівники органів внутрішніх справ повинні отримувати більш-менш гідну заробітну плату. Передусім, це створить умови для комплектування якісного особового складу міліції, стане серйозним стримулом-пересторогою перед спокусою заробити у незаконний спосіб.

– З-поміж вимог Майдану і суспільства сьогодні – люстрація та корінне реформування органів внутрішніх справ. Що думаєте з цього приводу ви?

– Серйозне перезавантаження правоохоронної системи назріло давно. Однак обов’язково слід враховувати, що люстрація – складний, болючий процес, який насамперед вимагає продуманого законодавчого забезпечення.

Реформування міліції повинно передовсім забезпечити кардинальний поворот правоохоронної системи до потреб громадян і конкретних громад – в містах, районах, областях. Для вирішення цієї проблеми такі підрозділи як патрульна служба, служба дільничних, ДАІ можуть бути спокійно передані на муніципальний рівень. Подальша діяльність цих підрозділів, які будуть підзвітні органам місцевого самоврядування і, відповідно, фінансуватимуться з місцевого бюджету, одразу стане прозорішою і більш контрольованою.

Головне, щоб при зміні структури, ми в результаті не отримали ту ж якість. Для цього під час реформування особливу увагу треба приділити системі оцінки та контролю діяльності правоохоронних органів.

– Що саме маєте на увазі?

– Не повинно бути гонитви за показниками, як це було до цього часу. Оскільки саме ця гонитва нерідко призводила до того, що узагальнення, висновки робилися на базі дрібних справ, вона сприяла фальсифікації, стимулювала незаконні методи роботи.

Основним показником, критерієм якості правоохоронної діяльності має стати те, наскільки безпечно, впевнено почуваються громадяни на тій чи іншій території. Не повинно бути жодного викривлення і маніпулювання: коли людині через ЗМІ «доводять» високі міліцейські показники, а вона у цей час боїться вечором вийти на вулицю.

Негативним показником має стати лишень кількість обгрунтованих скарг на серйозні недопрацювання, протиправні дії правоохоронних органів.

Завжди треба пам’ятати: людина, проти якої скоєно злочин, насамперед сподівається на негайне реагування з боку міліції, в подальшому і на те, що її права захистять: що відповідні міліцейські служби докладуть максимум зусиль, аби злочин було розкрито, злочинець був затриманий і притягнутий до відповідальності.

– Все це зрозуміло. Однак реалії сьогодні що, органи внутрішніх справ в останні роки перетворилися на «сховище» нерозкритих злочинів. Це при тому, що міліцейське слідство, особливо в райвідділах, перебуває на дуже низькому рівні. Як дати раду цій проблемі?

– Незадовільна робота міліцейського слідства багато в чому пов’язана з тим, що в органи МВС прийшли молоді спеціалісти з дуже низьким рівнем підготовки. Чому так сталося – це досить гостре та широке питання. Що потрібно зробити? Фактично, цю молодь треба навчати по-новому. Для цього, мабуть,їх слід об’єднувати в групи, залучати досвідчених фахівців. І це не обов’язково мають бути лишень працівники міліції.

Тепер що стосується справ про нерозкриті злочини. На початках потрібно вибрати хоча б основні такі справи, ті, під час розслідування яких, було найбільше несправедливості. Далі слід створювати групи з добре підготовлених слідчих, і починати все це «розгрібати». Особливо це стосується справ по ДТП – тих, де є загиблі, важко травмовані – і які з тих чи інших причин належним чином не розслідувалися.

– Останні півтора року ви очолюєте Управління МВС України на Львівській залізниці? Що вам вдалося змінити на краще на цій посаді?

– Насамперед вдалося стабілізувати ситуацію з особовим складом – створити нормальний робочий колектив, позитивну робочу атмосферу. Для цього довелося провести деякі кадрові зміни, особливо – в закарпатській зоні, де оперативна обстановка на транспортних магістралях бажала бути кращою.

Водночас вдалось покращили умови праці людей – навели порядок в усіх наших підрозділах: в приміщеннях, на прилеглій території. За рахунок власних ресурсів підвищилина 10 відсотків оплату праці.

За розкриття резонансного злочину, затримання злочинців в нас діє повна система заохочень. Нормально запрацювала кадрова комісія – всі призначення, присвоєння звань відбуваються прозоро і без зволікань. Тобто, стараємося робити все від нас залежне, щоб люди відчули, що про них дбають, турбуються, що ставляться до них з повагою.

З цією метою, а також для виховання особового складу організовуємо зустрічі колективу з відомими, авторитетними людьми. Нещодавно, зокрема, працівники транспортної міліції мали змогу поспілкуватися з всесвітньовідомим фотомитцем, лауреатом Національної премії ім. Т.Шевченка Василем Пилип’юком. Перед цим відбулася дуже цікава і змістовна зустріч з ректором Українського католицького університету отцем-доктором Богданом Прахом. Регулярно відбуваються зустрічі особового складу з настоятелем храму Воздвиження Чесного Хреста отцем Володимиром.

– А якщо говорити конкретно про роботу…

– Вдалося припинити схему розкрадання паливно-мастильних матеріалів на об’єктах Львівської залізниці – такі факти, зокрема, фіксувалися в закарпатській і львівській зонах. Це було непросто. Дана схема існувала роками й сприймалася практично як «добрий день». До скоєння цих злочинів були причетні окремі керівні працівники. На сьогодні керівний склад управління оновлено. Водночас створено таку атмосферу, що подібні схеми вже не проходять.

Закінчили ряд доволі складних кримінальних проваджень по фактах розкрадання державних коштів посадовими особами облавтодорів. Вдалося це завдяки тому, що при управлінні було створено групу високопрофесійних слідчих, які займаються економічними злочинами.

Взагалі ця категорія справ для нас нова. Для розслідування нам їх передали на початку 2013 року – на підставі спільного наказу Генеральної прокуратури України і МВС. Однак роботу у цьому напрямку ми змогли налагодити досить скоро.

Якщо ж говорити в цілому, то до мого приходу на цю посаду у рейтингу«шести залізниць» транспортна міліція Львівської залізниці посідала 5-6 місце. За останній рік ми втримуємось на 1-2 місцях. Фактично це загальний рейтинг нашого управління, структурних підрозділів, якого вдалося досягтизавдяки позитивним результатамна всіх ділянках роботи.

Віктор Корнієнко.

Довідка «Гал-інфо».

Полковник міліції Дитюк Володимир Зеновійович народився 16 грудня 1965 року у с.ГірнеСтрийського району Львівської області.

Освіта вища: 1991 року закінчив Вище політичне училище МВС СРСР, у 2001-му – Інститут управління Національної академії внутрішніх справ України.

Міліцейську кар’єру розпочав 1991 року з посади заступниканачальника Стрийського міського відділу внутрішніх справ по роботі з кадрами УВС Львівської області.

У 2001-20012 роках Володимир Дитюк обіймає посади: начальника Львівського міського управління міліції, начальника штабу УМВСУу Львівській області, заступника начальника УМВСУ у Львівській області – начальника міліції громадської безпеки, заступника начальника ГУМВСУу Львівській області – начальника штабу, заступника начальника Головного штабуМВС України – начальника інспекторського управління, першого заступниканачальника Головного штабу МВС України.

З листопада 2012 року – начальник Управління МВС України на Львівській залізниці.

 

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ