Представники Громадської організації «Аскольдівська команда самооборони» (ГО «АКС») скерували Генеральному прокурору України, Міністру Внутрішніх справ України Заяву про злочин, проаналізувавши державні закупівлі, які проводило Міністерство оборони України
Подаємо текст заяви зі збереженням форматування:
"Генеральному прокурору України
вул. Різницька 13/15
м.Київ, Україна
Міністру Внутрішніх справ України
вул.Академіка Богомольця, 10,
м.Київ, 01601, Україна
від:
Громадської організації «Аскольдівська команда самооборони» (ГО «АКС»)
адреса для листування:
03680, м.Київ, вул. Івана Улітіна, 24
«___» _____________ 2014р.
Заява про злочин
Згідно повідомлень у засобах масової інформації та у соціальних мережах відсутність належного забезпечення засобами індивідуального захисту, зброєю, взуттям, тощо військових Збройних Сил України та інших військових формувань, в тому числі і Національної Гвардії України (далі - Нацгвардія),які беруть участь в Антитерористичній операції (далі - АТО) на Сході України, - призводить до численних людських втрат та поранень серед військовослужбовців. Зважаючи на це, ми проаналізували державні закупівлі, які проводило Міністерство Оборони України (далі - Міноборони) з березня по червень 2014 року. В результаті такого моніторингу виявили:
1)згідно документів державабуло закупила засоби індивідуального захисту, рації, взуття та ін.;
2)деякі товари закуплено за процедурою «закупівлі в одного учасника» (далі – процедура «одного учасника») із завищеною ціною, ніж та, яка існує стосовно аналогічних товарів на ринку;
3)Міноборони неефективно розтратило державні кошти в час фактичної військової агресії та складної економічної ситуації.
Таким чином, у нас є підозра, що:
-членами тендерного комітету Міноборони скоєно злочин, передбачений ст. 364 (Зловживання владою або службовим становищем) та/або ст. 367 (Службова недбалість) Кримінального кодексу України (далі - КК);
- службові особи Міноборони та/або Генерального штабу Збройних сил України (далі - Генштаб), які відповідають за забезпечення військовослужбовців, скоїли злочин, передбачений ст. 191 КК (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем).
До такого висновку ми прийшли, проаналізувавши наступні обставини:
І. ЗАКУПІВЛЯ БРОНЕЖИЛЕТІВ
Однією з найактуальніших потреб військових є бронежилети 4 та 5 класу захисту. У солдатів, яких відправляють на Схід України для участі в АТО, вони або взагалі відсутні, або наявні завдяки допомозі громадських активістів та організацій. У соціальних мережах почали появлятися скарги на те, що заявки про забезпечення бронежилетами службові особи Міноборони не задовільняють, мотивуючи свою відмову відсутністю їх на складах Міноборони та/або Генштабу.
Насправді ж Міноборони за тендерною процедурою «одного учасника» закупило у Науково-виробничого підприємства «Темп 3000» бронежилети «Корсар 4» та «Корсар М3-4» (або їх еквіваленти) у кількості 17 080 штук на суму80 710 800 грн («Вісник державних закупівель» № 3/1/1 (19.05.2014) від 19.05.2014 року).
В обґрунтуванні застосування процедури «одного учасника» зазначено, що такий вибір спричинений ситуацією в державі та з метою вжиття невідкладних заходів на виконання завдань, встановлених Указами Президента України від 02.03.2014 року № 189/2014 та від 06.05.2014 № 454/2014. Тобто, закупівля проводилася для якнайшвидшого спорядження військових в зоні АТО, а тому всі 17080 тисяч бронижелетів мали б бути видані. Фактичний же стан справ - абсолютно протилежний.
Таким чином, відсутність закуплених бронежилетів на складах можна пояснити лише тим, що їх було привласнено та/або розтрачено службовими особами Міноборони.
Якщо ж насправді закуплені бронежилети є на складах, але їх не віддають військовим, то це не лише службова недбалість, яка призводить до смертей наших солдатів та бійців Нацгвардії, а й відвертий саботаж в умовах агресії проти українців.
ІІ. ЗАКУПІВЛЯ ВЗУТТЯ
Друге, чого катастрофічно не вистачає військовослужбовцям в зоні АТО – відповідне взуття (берци). Для вирішення цієї проблеми військові, або самостійно, тобто своїм коштом, забезпечують себе відповідним взуттям, або громадяни збирають кошти для вирішення проблеми. Знову ж таки, проаналізувавши державні закупівлі , робимо висновок, що такої проблеми взагалі не повинно бути.
Так, Міноборони закупило:
-36 800 пар«взуття різного, крім спортивного, захисного та ортопедичного(черевики хромові з високими берцями)». Будь-яка специфікація, яка б розшифровувала, яке саме «різне» взуття та якої кількості закупили, у звіті відсутня. («Вісник державних закупівель» № 20/3 (866/3) від 12.03.2014).
-59 147пар черевиків хромових з високими берцями (оголошення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції у «Віснику державних закупівель» №41/2 (887/2) від 23.05.2014; «Вісник державних закупівель» 8/1/1(26.05.2014) від 26.05.2014)
Тендер на поставку (за процедурою «одного учасника») всього вище переліченого взуття вигралоТОВ “Таланлегпром” (ідентифікаційний номер 31862978) на загальну суму 25 290 414 грн.
-2 000пар напівчеривиків хромових на суму 571 920 грн.
Тендер виграло Приватне підприємство "Виробничо-комерційна фірма «ОЛЕКСАНДРА» Торги проводилися за процедурою «одного учасника» і обґрунтовувалися необхідністю вжиття заходів, встановлених Указами Президента України від 02.03.2014 року № 189/2014 та від 06.05.2014 № 454/2014 для забезпечення військових у зоні АТО. (оголошення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції у «Віснику державних закупівель» №41/2 (887/2) від 23.05.2014).
Таким чином, держава де-юре закупила: 97 947 пар взуття на загальну суму 25 862 334 грн.
З огляду на це виникають наступні запитання:
1)Чому закуплені 97947 пари взуття не видають військовим?
2)Якщо взуття, немає на складі через те, що одна компанія не може фізично виробити десятки тисяч пар взуття, припустимо, за місяць, то чи не правильніше і доцільніше було б замовити менші партії, але у різних компаній? Це пришвидшило б постачання.
3)Наскільки доцільно закуповувати 97947 пар взуття на суму 25862334 грн., виходячи зкількості військовослужбовців, які воюють в зоні АТО?
Розтрата державних коштів у значних розмірах з використанням службового становища – очевидна. Характер вище зазначенихдіянь має ознаки корупційних та злочинних, з відповідною кваліфікацією в Кримінальному кодексі України (ст.364, ст.367, 191 КК).
ІІІ. ЗАКУПІВЛЯ АПАРАТУРИ
Міноборони закупило 90 штук засобів транківого зв’язку (тобто радіо передавальну апаратуру) за ціною 34 894 123, 92 грн (по 387 712, 49 грн кожна) у компанії ТОВ «Доля і Ко» («Вісник державних закупівель» №3813(884/3) від 14.05.2014). Тендер проходив за процедурою «одного учасника». У Звіті про закупівлі та іншій тендерній документації не наводяться специфікації куплених товарів. Разом з тим на сайті компанії-переможця (http://dolya.kiev.ua/catalog/)можна знайти назви марок рацій, якими торгує ТОВ «Доля і Ко». Візьмемо радіостанцію MOTOTRBODP 3401 з каталогу ТОВ «Доля і Ко»
Портативная радиостанция MOTOTRBOMOTOTRBODP 3401 |
| |||
|
| |||
|
| |||
На жаль ціна на сайті компанії на цей радіопристрій не вказується. Але можна переглянути ціни на аналогічний товар на інших сайтах. Ціна коливається до двох тисяч.
Проаналізувавши ціни ще на декілька радіостанцій, констатуємо - вище 10 000 грн. такі пристрої не коштують.
Цікавим фактом є те, що відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємцівстатутний капітал даної компанії становить всього 8331.71 грн., однак закупівля іде на мільйони. Засновниками даного товариства є Татарінцева Лариса Анатоліївна (голова Ради з питань зовнішньоекономічної діяльності при Кабінеті Міністрів України у 2005 році) та Татарінцев Андрій.
Вважаємо за необхідне перевірити, які товари у ТОВ «Долі і Ко» було закуплено та яка реальна ринкова вартість на аналогічні товари?
IV. ЗАКУПІВЛЯ ЧОХЛІВ, КАШКЕТІВ, БІЛИЗНИ, ФУФАЙОК.
Державою закуплено:
1. Чохли до шолома кулезахисного в кількості 10 000 штук на загальну суму 366 600 грн (це при тому, що шоломи військовим закуповували громадяни, а не держава). Тендер на поставку цього товару виграло ТОВ «ОЛТЕКС» за процедурою «одного учасника». В обґрунтуванні вказувалося, що процедура застосовується з метою виконання вже загаданих вище Указів Президента України про часткову мобілізацію (від 02.03.2014 року № 189/2014 та від 06.05.2014 № 454/2014). («Вісник державних закупівель» № 10/1/1(28.05.2014) від 28.05.2014. Звіт про закупівлю на сайті https://tender.me.gov.ua відсутній).
2. Кашкети:
- Польові з тканини змішаної вибивної (камуфльованої) у кількості 26 654 штук на загальну суму 846 000 грн Тендер за процедурою «одного учасника» виграла компанія ТОВ «МОНІТОР» («Вісник державних закупівель» № 21/1/1 (13.06.2014) від 13.06.2014).
- Літні з 2-ма знімними чохлами у кількості 900 штук на суму 189000 грн. Тендер за процедурою «одного учасника» виграло приватне акціонерне товариство “Виробничо-торгівельна фірма головних уборів “Горлиця” («Вісник державних закупівель» № 21/1/1 (13.06.2014) від 13.06.2014).
3. Комплекти білизни:
80 000комплектів білизни (трусів), за які планується заплатити з бюджету1 905 200грн. («Вісник державних закупівель» №30 (876) від 14.04.2014)
4. Фуфайки:
97 000 штук з короткими рукавами (типу 1) на суму 2 968 200 грн. Тендер за продурою «одного учасника» виграло Публічне акціонерне товариство “Трикотажна фабрика “Роза” . В обгрунтуванні акцентованонаситуації в державі та зроблено посилання навищезазначені Укази Президента України («Вісник державних закупівель» №18 (864) від 03.03.2014)
В той час, коли в Україні проводиться АТО і катастрофічно не вистачає коштів для оснащення Збройних сил України та Нацгвардії, коли через відсутність бронежилетів та шоломів кожного дня гинуть люди, - службові особи Міністерства оборони України, користуючись ситуацією, намарне розтратили 6 274 400 грн. Така розтрата може кваліфікуватися мінімум як службова недбалість, яка спричинила тяжкі наслідки за ч. 2 ст. 367 КК.
На підставі викладеного, керуючись ст. 60, 214 та ч.2. ст. 216 КПК України,
ПРОСИМО:
1)Відкрити кримінальне провадження за ст. 364, 367 Кримінального кодексу України відносно службових осіб Міністерства оборони України, зокрема Тендерного комітету, за фактом скоєння злочинів, викладених в даній заяві;
2)Внести дані про описаний вище злочин до Єдиного реєстру досудових розслідувань;
3)Повідомити нас, як заявників про внесення даних про злочин до Єдиного реєстру досудових розслідувань на адресу, що зазначена вище у цій заяві;
4)Визнати нас заявниками в межах кримінального провадження, відкритого за нашою заявою.
Підписи:
Карабут Світлана Анатоліївна
Нечай Мирослава Василівна
Павлов Павло Олександрович".