Слухай онлайн
Cуспільство

E-квиток по-львівськи: Роки обіцянок - сумний bullshit в фіналі

Напередодні Львівська міська рада нарешті видала для ознайомлення громадськості, що ж її чекає після запровадження електронного квитка, та скільки прийдеться платити за проїзд у львівському транспорті.

Не буду нагадувати всі деталі цього монструозного проєкту, а також усіх обіцянок і казок, які роками роздавали та озвучували чиновники різних рівнів. Зазначу лише, що команди, які впроваджували електронний квиток у Львові, змінювалися з такою космічною швидкістю, що тепер навряд чи вдасться знайти відповідальних за цей bullshit (бичаче лайно, - Google Translate) яке зараз намагаються згодувати мешканцям міста. Єдине хочу зауважити, що станом на сьогодні, 11.11.2021, відповідає за цей процес в. о. директора департаменту міської мобільності та вуличної мережі Олег Забарило, який має такий самий стосунок до транспорту та мобільності, як менеджер середньої ланки компанії з продажу шампунів від лупи. Але схоже, що у Львові вирішили принципово не шукати спеціалістів для розв'язання транспортних проблем міста.

Що нам обіцяли? 

Сформулюю практично одним реченням: сучасну та гнучку систему оплати проїзду в громадському транспорті міста.

Що нам пропонують?

А пропонують 2 варіанти разового квитка та 4 варіанти абонементів. Все!! Еврика!!! Над цим треба було думати останні 5-6 років, щоб нарешті дійти до такого прогресивного рішення. Замість мінімального вивчення та запровадження того досвіду, який вже напрацювали в прогресивних країнах, нам пропонують... нічого нового.

Отже, вартість разової поїздки з можливістю пересадки упродовж 40 хвилин  - 10 грн. Фактично, за задумом чиновників, 40 хвилин буде достатньо, щоб виїхати з пункту А і доїхати до пункту Б (проміжна зупинка) та пересісти на інший транспорт, який вже і довезе вас до місця призначення (час проїзду в друговому транспорті не повинен враховуватися). Фактично якщо ви щодня під час добирання на роботу та додому їздите з пересадками двома автобусами, то ви матимете змогу зекономити, адже замість 40 гривень на день може вкладетесь у 20. Але якщо ви їздите, наприклад, лише одним трамваєм, то вітаю, - саме вашим коштом будуть компенсувати збитки, бо для вас тариф зросте. Можливо, ви спробуєте зекономити, якщо придбаєте місячний абонемент? А ніт!!! Це буде в залежності від місяця і кількості робочих днів +/- 20 грн від вартості разових поїздок (420 грн/місяць). У вас, звичайно, буде бонус у вигляді безкоштовних пересадок, які вам непотрібні, але подарунки не вибирають. Так, ви таки можете зекономити і придбати, приміром, річний абонемент і сподіватись, що за рік нічого не зміниться і ви його таки виїздите.

Розповім декілька слів, про електронний квиток, який працює зокрема в Ризі. Так-от, у столиці Латвії існує просто неймовірна кількість варіантів оплати проїзду, які базуються на системі електронного квитка.

Квиток на певну кількість поїздок, від 1 до 50 (термін дії - рік). Це фактично найневигідніший варіант (крім купівлі квитка у водія)

Часовий квиток на 1 годину, добу, 3 дні, 5 днів. Ці квитки своєю чергою ділять на підвиди: на один транспорт або на всі транспортні засоби. Крім того, рижани платять за ці квитки практично вдвічі менше, ніж туристи.

Місячні квитки. Тут найцікавіше та найвигідніше. Вони існують як на один маршрут, так і на всі маршрути, а також на всі дні місяця, або лише будні.

Тобто ви можете купити місячний абонемент на один вид транспорту лише на робочі дні. І це практично вдвічі дешевше від місячного безліміту на всі види, який вам не потрібен.

Запроваджуючи у Львові автоматичну систему обліку оплати проїзду, ми мали змогу зібрати які завгодно конфігурації та види проїзних абонементів та вибрати оптимальні варіанти для кожної категорії містян. Натомість “кваліфіковані фахівці з мобільності” вирішили нічого не змінювати, а обійтись прихованим підвищенням тарифів практично вдвічі. Адже при теперішньому абонементі 230 грн, доведеться викласти 420 за непотрібний сервіс. 

І це ще не львів'янам не озвучили нову транспортну схему, яку планують запровадити у місті разом із запровадженням електронного квитка. Адже якось потрібно пояснити, чому вам доведеться їздити із пересадками там, де раніше ви спокійно обходилися одним транспортом. А також за інформацією з моїх джерел, далеко не факт, що місячний абонемент буде охоплювати повний безліміт місячних поїздок, але про це іншим разом. 

Наразі у Львівській міській раді триває процес "консультацій з громадськістю", щоб дізнатись, що містяни думають про нові пропозиції на впровадження електронного квитка та які мають побажання. Зауваження та пропозиції можна подавати через Центри надання адміністративних послуг або як електронне звернення до 25 листопада 2021 року.

Андрій Маринюк

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ