Що це було? У Львівській міській раді презентували недороблений мобільний додаток Leocard, який компанія SoftServe розробляла понад три роки.
Сьогодні, 11 грудня 2024 року, директор департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Олег Забарило та директор ЛКП “Львівавтодор” Микола Власюк, анонсували старт роботи мобільного додатку для системи електронного квитка ЛеоКарт у Львові.
Дана подія складає враження, що транспортним керівникам Львова необхідно було хоч про щось прозвітувати перед львів’янами на завершення року, щоб пояснити не лише доцільність витрати містом 11 мільйонів євро на систему електронного квитка, але й свою присутність на займаних посадах. Інакше важко зрозуміти необхідність показувати те, що було продемонстроване ще в січні 2022 року, та ще й з обрізаним функціоналом.
Нагадаємо, 12 січня 2022 року, керівник ЛКП “Львіватодор” Микола Власюк вже презентував мобільний додаток, який повинен був бути запущений у використання після впровадження е-квитка. В результаті на такий “напівзапуск” знадобилось майже три роки.
То що ж може презентований мобільний додаток з анонсованого раніше?
З анонсованого в період розробки, в додатку повинні були реалізувати широкий функціонал зокрема купівлю трьох видів квитків, абонементи на поїздки та планування маршрутів. (Посилання на відеопрезентацію 2022 року).
Станом на грудень 2024 року під постійним тиском громади Львова та медіа реалізували лише одну опцію - “Купити пересадковий квиток”.
І якщо запровадженню транспортних абонементів, за словами директора департаменту міської мобільності та вуличної інфраструктури Олега Забарила, стоїть на перешкоді національне законодавство, то чому не реалізували моніторинг та планування маршрутів залишається Terra incognita.
Також доволі несподівано з’ясувалось, що мобільний додаток не передбачає функціоналу для пільгових категорій громадян, зокрема для студентів, які попри те, що цифровий студентський квиток у Дії має таку саму юридичну силу, як його паперовий аналог (визначено Постановою Кабінету Міністрів України №1051 від 18 грудня 2019 року, - ред.) не можуть бути застосовані для придбання пільгових квитків в додатку “Leocard”.
Отже, вартість проїзду в громадському транспорті Львова у разі сплати за допомогою мобільного додатку становить 13 грн для всіх категорій громадян, та дозволяє безоплатну пересадку протягом 40 хвилин з моменту валідації. Завантажити мобільний додаток Леокарт можна за посиланням.
Зазначимо, що попри очікування львів’ян, мобільний додаток не може бути використаний ні для поповнення пластикових транспортних карток Леокарт, ні для моніторингу своїх здійснених поїздок. Для цього в ЛКП “Львівавтодор” пропонують використовувати інші сервіси, які також не вражають своїм функціоналом та зручністю, зокрема сервіси приватних структур, які не мають безпосереднього відношення до системи електронного квитка.
Як повідомив в коментарі Гал-інфо міський голова Львова Андрій Садовий, не все у впровадженні системи електронного квитка відбувається так, як планувалось раніше.
“Не все робиться так, як би я хотів - сьогодні і вже. Ці питання я постійно ставлю нашим колегам (Забарило, Власюк, - ред). Ми пішли трішки складнішою дорогою ніж інші міста України, ми пішли тією дорогою, якою йшов Лондон інші європейські міста. Тому все воно буде. Просто ви повинні розуміти, що ми живемо в непростий час”, - зазначив Садовий.
Також міський голова запевнив, що завершувати повноцінне впровадження системи буде чинна команда. Нагадаємо, що це вже третя команда, яка працює з системою електронного квитка з часу старту даного проєкту.
“А куди вони дінуться. Люди увійшли в процес. Є багато нюансів, це складно. Були випадки шахрайства, була спроба взагалі викачувати кошти з системи. Ви ж не знаєте всіх нюансів. Мінялася команда на автодорі, ми побачили багато неприємних моментів. Є кримінальні справи, які розслідуються. Люди люблять красти деколи, маючи ту чи іншу владу, тому ми їх всіх видавлюємо і крок за кроком йдемо до цієї мети”, - повідомив Андрій Садовий.