17 листопада у ВРУ заплановано провести День інфраструктури, під час якого на розгляд народних депутатів буде представлено великий пакет інфраструктурних законопроектів. Як зазначив Голова Комітету Верховної Ради з питань транспорту Ярослав Дубневич, усі законопроекти пройшли довгий шлях узгоджень та компромісів. Серед них слід виокремити законопроекти 4014-а та 4015-а, котрі будуть розглядатись у другому читанні та стосуються створення Дорожнього Фонду. Повідомила прес-служба депутата.
"Завдяки їх прийняттю, ми максимально наблизимось до вирішення такої проблеми, як ремонт та будівництво доріг в Україні. Адже буде виокремлено і законодавчо визначено джерело фінансування дорожньої галузі, тобто ми кардинально відійдемо від старої схеми ручного розподілу коштів на фінансування дорожньої сфери за залишковим принципом", - підкреслив Ярослав Дубневич.
Також буде нарешті розглянуто у другому читанні проект закону 0954, який є системно пов’язаним із законами про створення дорожнього фонду і є довгоочікуваним кроком у реформуванні системи управління автомобільними дорогами загального користування, а саме передачі доріг місцевого значення в управління облжержадміністраціям.
Також проектом 0954 запроваджуються контракти FIDIC (ФІДІК) при будівництві та ремонті доріг. В Україні давно обговорюється можливість використання таких контрактів при залученні коштів ЄБРР , Світового Банку для реалізації інвестиційних проектів. Тому можливість поширення цих принципів на взаємовідносини між замовником та підрядником при виконання робіт із будівництва, ремонту або експлуатаційного утримання доріг, забезпечить підвищення якості у ході виконання дорожніх робіт, довгострокову відповідальність підрядника, розвиток конкуренції та інвестиційної привабливості об’єктів дорожнього господарства.
Що стосується інших законопроектів, зокрема, 4660, 4661, вони передбачають посилення безпеки на дорогах країни, дотримання вагових і габаритних норм Пропонується ввести відповідальність за порушення цих норм не тільки для перевізників, але і для вантажовідправників, водіїв, власників вантажу та припинити процес безпрецедентної руйнації автомобільних доріг в умовах наявного дефіциту коштів на їх утримання.
Комітет з питань транспорту також підтримуються законопроект про внутрішній водний транспорт № 2475а, який спрямований на розвиток річкового водного транспорту та дозволить використовувати наші річки: Дніпра, Дністра, Південного Бугу, що надасть змогу зняти частину завантажень з автомобільних доріг, що покращить і екологію, і врятує автодороги від руйнування, і здешевить перевезення вантажів, має об’єктивні конкурентні переваги.
Також, буде голосуватися у першому читанні законопроект № 2712 Про внесення змін до Кодексу торговельного мореплавства України (щодо сприяння розвитку судноплавства в Україні), прийняття якого дозволить законодавчо врегулювати питання щодо надання права плавання під Державним прапором України суднам, які належать юридичним особам, створеним за участю іноземного капіталу, сприятиме залученню іноземних інвестицій у розвиток судноплавства України, додаткових надходжень до Державного та місцевих бюджетів від реєстрації суден та здійснення господарської діяльності інвесторами.
У програмі «Інфраструктурного дня» значиться і законопроект № 4644 щодо приведення законодавства у сфері перевезення небезпечних вантажів у відповідність із законодавством Європейського Союзу , спрямований підвищити безпеки під час перевезення небезпечних вантажів, а також
Законопроект № 4121 – щодо запровадження електронного проїзного документу в міському транспорті, прийняття якого дасть змогу ввести чіткий облік пасажиропотоку і вирішити низку проблем з перевізниками та певними категоріями пасажирів.
Законопроект № 4046-А Про Державну програму авіаційної безпеки цивільної авіації - метою розроблення якої є врахування стандартів Європейського союзу, Міжнародної організації цивільної авіації, Європейської конференції цивільної авіації, Європейської організації з безпеки повітряної навігації, членами яких є України.
Отже, усі законопроекти спрямовані на удосконалення національного законодавства, в тому числі з урахуванням європейських норм та досвіду, спрямовані на реалізацію запланованих реформ в сфері транспорту, покращення якості послуг сфері транспорту, стимулювання економічного розвитку України,
"Цими законами передбачено, насамперед, наповнення бюджету, раціональне та прозоре використання коштів, створення нових робочих місць, а відтак і поліпшення добробуту громадян", - сказав Ярослав Дубневич, -"А тому я закликаю колег-депутатів підтримати великий пакет інфраструктурних законопроектів," - резюмував народний депутат і Голова транспортного Комітету ВР.
Нагадаємо, що завтра у Верховній Раді України розглядатимуть більше як десять законопроектів, котрі передбачають стратегію розвитку інфраструктури держави.