Як повідомили у юридичному департаменті ЛМР, Львівська міська рада не погоджується постановою Львівського окружного адміністративного суду від 30 червня 12017 року і подаватиме на неї апеляційну скаргу. Про це повідомила прес-служба Львівської міської ради.
У провадженні Львівського окружного адміністративного суду з 2013 року перебувала на розгляді справа за позовом ДПІ у Личаківському районі м. Львова (з 2016 року – Спеціалізована державна податкова інспекція з обслуговування великих платників податків у м. Львові) до ЛМКП «Львівводоканал», Львівської міської ради та ГУ Держказначейської служби у Львівській області, департаменту житлового господарства та інфраструктури ЛМР, департаменту економічного розвитку ЛМР, про стягнення боргу за договором субкредитування від 28.12.2001 року, укладеним між ЛМКП «Львівводоканал» та Міністерством фінансів України. Гарантом виконання умов договору було визначено Львівську міську раду (договір гарантії між Мінфіном і ЛМР від 28.12 2001 р).
Відповідно до вказаного договору субкредитування, ЛМКП «Львівводоканал» було надано фінансову допомогу для виконання проекту «Водопостачання та каналізація міста Львова». Кошти були надані Міністерству фінансів України Міжнародним банком реконструкції та розвитку (МБРР).
Реалізація цього проекту завершилася у грудні 2007 року. Свідченням його успішного впровадження стало розпорядження КМУ від 20.08. 2008 року. №1098-р «Про схвалення остаточного звіту за результатами впровадження спільного з МБРР проекту «Водопостачання і каналізація м. Львова».
Також проект «Водопостачання та каналізація міста Львова» став головним чинником у забезпеченні Львова цілодобовим водопостачанням.
Однак ЛМКП «Львівводоканал» не мав змоги своєчасно погашати заборгованість за договором у повному обсязі. Саме це стало підставою для появи судової справи.
«Починаючи з 2013 року справа неодноразово зупинялася: держава виділяла субвенції ЛМКП «Львівводоканал», у зв’язку з тим, що підприємство надає послуги меншої вартості, ніж вони коштують насправді. Тому, шляхом виділення цих субвенцій, заборгованість частково погашалася.
Однак, після поновлення справи борг все одно залишався і, відповідно, збільшувався борг Львівської міської ради як гаранта за договором субкредитування.
Відтак, 30 червня цього року Львівським окружним адміністративним судом винесено постанову у цій справі. Позовні вимоги Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників податків у м. Львові задоволено у повному обсязі - стягнуто з Львівської міської ради як гаранта договору субпідряду 300 млн. грн. і солідарно з ЛМКП «Львівводоканал» і ЛМР ще 18 млн грн. до державного бюджету.
Львівська міська рада не погоджується з цією постановою. Відповідно, буде подавати апеляційну скаргу на це рішення. Основним мотивом подання апеляції є те що, на нашу думку, позивачем та Казначейством порушено правила нарахування заборгованості. Так Казначейство не мало права нараховувати цього боргу, оскільки договірні відносини існували між Міністерством фінансів і державою. Постановою КМУ №174 від 02.03.2011 року передбачено порядок обліку заборгованості перед державою за кредитами, які залучені державою або під державні гарантії. І власне Казначейством цей порядок повністю порушено. Ми вважаємо, що вони не мали права нараховувати такого боргу.
Також суд не взяв до уваги судової практики у подібних справах, коли суд відмовляв у задоволенні позовних вимог, у зв’язку з тим, що було порушено порядок нарахувань заборгованості», - розповіли у юридичному департаменту ЛМР.