Це найкращий момент зміцнити позицію в Україні польського авіаперевізника, що бореться за ринок з такими гігантами, як Wizzair та Ryanair
LOT це найбільша мережева авіакомпанія в Центрально-Східній Європі. Її конкуренти, латвійська AirBaltic та українська UIA (МАУ), мають значно слабкіші стартові позиції. У випадку латвійців набагато меншим є їхній внутрішній ринок, а українська компанія поки що не має вільного доступу до ринків більшості країн Європейського Союзу. Для польського авіаперевізника LOT це шанс зміцнити свої позиції на Сході.
У нинішній ситуації LOT знаходиться під постійним тиском низькобюджетних перевізників, перш за все Ryanair та Wizzair. Компанія повинна активно шукати нових можливостей розвитку і заробітку. Цьому сприяє наявність маршрутів до віддалених регіонів найсучаснішими літаками Boeing 787 Dreamliner. Компанія пропонує сполучення з Варшави до Нью-Йорка, Чикаго, Лос-Анджелеса, Ньюарка, Торонто, Пекіна, Токіо, Сеула. Пасажирів на ці рейси компанія активно привозить із сусідніх країн. Наступного року LOT планує запустити рейси з Будапешта до Нью-Йорка і Чикаго. Тоді польський перевізник стане першою європейською мережевою авіакомпанією, що пропонує сполучення до США не зі своєї країни. Досі такі рейси мав лише лоукостер Norwegian Air Shuttle з Франції, Великої Британії, Швеції та Данії.
Польська авіакомпанія має поблизу великий непідкорений ринок – 40-мільйонну Україну. Польщу та Україну пов’язують давні торговельні, культурні та історичні відносини. Зараз половина іноземних студентів у Польщі походить з України – навчається їх тут понад 30 тисяч. Торік Польща оформила понад 1,2 мільйона тимчасових дозволів на працевлаштування громадян України.
Потенціал українського ринку вже відкрили дешеві авіалінії – Wizzair з Києва літає до шести міст Польщі (Варшави, Ґданська, Катовиць, Любліна, Познаня, Вроцлава) та зі Львова до Вроцлава. Ryanair серед планованих рейсів зі Львова назвав Краків і Вроцлав.
Зараз LOT має сполучення зі Львова до Варшави, Познаня і Бидґощі, а також з Варшави до обох аеропортів Києва та до Харкова, Одеси і Львова. Останньої весни менеджери у справах торгівлі неофіційно заявляли про зацікавлення, наприклад, Івано-Франківськом та Дніпром, проте приватні власники аеропортів у цих містах негативно ставляться до участі закордонних перевізників.
Тим часом, в Україні є ряд аеропортів, на яких, практично, не відбувається регулярних рейсів, зате, можна ствердити, що потенційно існує попит – Рівне, Кривий Ріг, Житомир, Вінниця. Лише у випадку останнього з міст існує сполучення з Варшавою, але воно буде закрите через недостатню кількість пасажирів (в середньому 50 осіб на 186-місний Boeing 737-800), переважно заробітчан та зрідка польських туристів.
Польська авіакомпанія LOT могла б обслуговувати названі міста, наприклад, 68-місним літаком Dash-800 на маршруті Варшава-Вінниця. Подібна ситуація у Рівному, Житомирі і Кривому Розі. Усі ці аеропорти вже тепер готові до реалізації рейсів до Польщі.