Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Діти порахували пінгвінів. Підсумки освітнього проекту НАНЦ

Підбиваємо підсумки проекту ʺВчителі та учні беруть участь в екологічному моніторингу Антарктидиʺ, який з ініціативи Національного антарктичного наукового центру розпочався 1 листопада 2018 року. Про це повідомили у прес-службі ДУ Національного антарктичного наукового центру.

Цей проект є частиною міжнародної програми  з моніторингу та прогнозування стану екосистеми Південного океану та запасів антарктичного криля. За сприяння Національного еколого-натуралістичного центру до нього долучилися понад 200 школярів з усієї України.

Перед ентузіастами стояло завдання опрацювати світлини з 9 фотокамер, встановлених в місцях гніздування пінгвінів на острові Галіндез, де розташована українська антарктична станція ʺАкадемік Вернадськийʺ, та ще на двох островах. За останній рік досліджень таких знімків накопичилося чимало – близько 33 тисяч. Науковці НАНЦ на чолі з проф. Геннадієм Міліневським розробили методику, за якою вихованці обласних еколого-натуралістичних центрів за допомогою своїх вчителів визначали початок та кінець гніздування пінгвінів, кількість відкладених яєць, пташенят, які вилупились, та тих, які виросли і полишили гніздо.

Відтак роботу школярів буде зведено до єдиної бази даних НАНЦ та статистично оброблено вченими, а результати – передано до Наукового комітету Комісії з морських живих ресурсів Антарктики (ККАМЛР).

Очільник НАНЦ Євген Дикий нагадує, що кінцевою метою дослідження є науково обґрунтована відповідь на питання: чи популяція криля насправді катастрофічно скорочується і він потребує захисту, як застерігають деякі екоактивісти, чи, навпаки, криля можна виловлювати. До речі, Україна є однією з 6 країн світу, які здійснюють вилов криля в Південному океані.

ʺПідрахунок пінгвінів та їхніх гнізд виявився не такою простою справою, як це може видатися на перший погляд, – зауважує один з кураторів проекту, біолог НАНЦ Артем Джулай. – Так, з 200 школярів лише 28 впоралися із завданням. Проте для всіх без винятку юннатів це був корисний досвід знайомства з наукою та науковою роботоюʺ.

Учасники проекту, які успішно впоралися із завданням, отримають нагородні грамоти від Національного антарктичного наукового центру МОН України та фото учасників антарктичних експедицій з персональними підписами кожного з полярників.

Переможці освітнього проекту:

  1. Баранець Георгій. Чернівецька школа №16.

  2. Барда Вадим, Калениківська школа, Решетилівський район Полтавщини.

  3. Василенко Софія, Калениківська школа, Решетилівський район Полтавщини.

  4. Васкан Володимир, Веренчанська школа Заставнівського району Чернівецької області.

  5. Ганжина Софія, Будинок дитячої та юнацької творчості, Бердянськ, Запорізька область.

  6. Горбаньов Степан,  Дмитрівська школа, Бердянський район Запорізької області.

  7. Дорошенко Вікторія, Олексіївська школа, Більмацький район Запорізької області.

  8. Дубинецький Владислав, Радивилівська школа, Рівненщина.

  9. Зінченко Тетяна, Світлодарська гімназія, Бахмутський район Донеччини.

  10. Каленюк Ангеліна, Чернівецький міський Центр еколого-натуралістичної творчості.

  11. Кащеєв Кирило, Краматорська школа №9, Донеччина.

  12. Костюченко Антон, Кам’янська школа №19, Дніпропетровська область.

  13. Крот Ігор, Водянська школа, Верхньодніпровський район Дніпропетровщини.

  14. Микичук Ольга, Чернівецький обласний центр еколого-натуралістичної творчості.

  15. Мицак Софія, Краматорська школа №9, Донеччина.

  16. Мізірний Михайло, Бараниківська школа, Кремінський район Луганщини.

  17. Мойко Анастасія, Січовий колегіум, м. Запоріжжя.

  18. Місійчук Альбіна, школа-гімназія №3 м. Івано-Франківськ.

  19. Неділько Ольга, новомиколаївська школа, Мелітопольський район Запорізької області.

  20. Новощинська Анна, Часовоярська школа №15, Бахмутський район, Донеччина.

  21. Олефіренко Олена, Токмацький центр дитячо-юнацької творчості, Запорізька область.

  22. Печериця Марія, Часовоярська школа №15, Бахмутський район, Донеччина.

  23. Подзіна Анна, школа №19 м. Добропілля, Донеччина.

  24. Примоченко Володимир, Ладижинський НВК №1, Вінницька область.

  25. Самойленко Анастасія, Сумська школа №10.

  26. Федоренко Анна, Івано-Франківська міська дитяча екологічна станція.

  27. Христенко Анастасія, гімназія №8 м. Запоріжжя.

  28. Ярмолка Катерина, Березнівський ліцей, Рівненщина.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ