Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Економіка

Економіка від "Самопомочі": розвиток на третину

Гал-інфо продовжує аналізувати програму обіцянок Садового та його команди "Львів 2020". Після інфраструктури, транспорту та культури ми взялись за економічну частину. Наскільки успішно та відповідально виконуються обіцянки мера, читайте у нашому матеріалі.

Економічна частина програми Львів 2020 виконана лише на третину (37%). Вона містить сім пріоритетів, два з яких виконані більш, ніж на половину. Це Запровадження можливості реєстрації підприємства за 15 хв (світовий стандарт) у зручному центрі в кожному районі  та Залучення лоукост компанії до львівського аеропорту для зручності львів’ян та відкриття нових туристичних пасажиропотоків. Обидва по 70%.

Зазначимо, що станом на осінь 2017 року економічна галузь була виконана на 31%, тобто за майже два роки приріст склав всього 7%. А тепер детальніше про всі сім пріоритетів галузі.

Повернути Львову славу міста харчової та легкої промисловості, індустрії комунального машинобудування, книгодрукування, приладобудування, фармації. Цю обіцянку виконано на 45%. Утім, зі звітів на сайті Львів 2020 не видно, що із зробленого командою «Самопомочі» можна зарахувати до цього пункту. Хіба що інформація про утворення нових кластерів – Західноукраїнського кластеру модної індустрії, біотехнологічного кластеру «Біотех І Фарма», Львівського кластеру освіти і креативності та Кластеру видавничої справи та поліграфії. Але кластери – це об’єднання існуючих підприємств однієї галузі з метою розвитку і, на жаль, про будівництво нових заводів чи фабрик не йдеться. Так само і досягнення Львовом статусу міста якоїсь промисловості там теж не пахне. Втім, ми знайшли інформацію про відкриття у 2018 році підприємства ТзОВ "Пас Україна" та ПрАТ "Картонно-паперова компанія", проте у звітах на сайті їх чомусь нема.

Створення 30 000 робочих місць виконано на 40%. У звітах на сайті Львів 2020 міська влада хизується оновленим торговельним комплексом ТзОВ «Шувар», який дав близько 500 робочих місць, та відкриттям двох заводів «Фуджікура» - 3 тисячі робочих місць. Доволі дивно, що «Самопоміч» записує в свій послужний список розширення комерційного проекту свого ж однопартійця Романа Федишина та японські заводи. Відкриття останніх стало можливим завдяки підписанню меморандуму про співпрацю з інвесторами з боку Львівської ОДА та Львівської облради. Безумовно, Андрій Садовий захоплювався заводами та охоче перерізав стрічки на відкритті, втім не лише він. У такому випадку шум від появи «Фуджікури» на Львівщині доведеться розділити, окрім Синютки та Ганущина, ще й між Гройсманом та Порошенко.

Окрім того, команда Садового записує до себе в актив ще не збудований індустріальний парк в Рясне-2 та ІТ-парк на перехресті вулиць Стрийська-Чмоли, який дасть аж 14 тисяч робочих місць. Як ми пам’ятаємо, індустріальний парк в Рясне-2 ще з 2015 року обростає гучними скандалами. Спочатку мешканці Рясне-Руського протестували через землю, потім виявилось, що продаж землі інвесторам відбувся нечесно і Садовим зацікавилася прокуратура. Мова тоді йшла про занижену ціну і розпоряджання землею, яка не належала Львівській міськраді. На деякий час проект заморозився, втім минулого року мер заявив, що інвестори зрештою взялися до роботи.

Підвищити потужності підприємств Львова завдяки системі підтримки місцевого товаровиробника – виконано на 45%. У звітах «Самопоміч» говорить про проведення щорічних форумів «Львівський товаровиробник», втім як це допомогає підвищити потужності місцевих підприємств, нам не зрозуміло.

Збудувати першу та другу черги індустріального парку на території Рясне-2 та нового індустріального парку в районі «Сигнівка» - зроблено всього на 9%. Щодо індустріального парку в Рясне-2 ми писали вище. На початку року повідомлялось, що керуюча компанія City Park Lviv вже розпочала там підготовчі роботи. А до промзони «Сигнівка» буквально недавно тільки провели комунікації та освітлення. Коротше кажучи, роботи ще багато.

Запровадити можливість реєстрації підприємства за 15 хв (світовий стандарт) у зручному центрі в кожному районі або онлайн виконано на 70%.

Залучити лоукост компанії до львівського аеропорту для зручності львів’ян та відкриття нових туристичних пасажиропотоків виконано так само на 70%. Проте який стосунок цей пункт має до економіки ? Нові напрямки із аеропорту ім.Данила Галицького аж ніяк не свідчать, що команда мера «піднімає» львівську економіку. Пасувало би вписати цю обіцянку в частину, що стосується, приміром, туризму. Оскільки лоукости вигідні не стільки українцям, які хочуть за дешево побачити Європу, а й європейцям, які хочуть ще дешевше побачити Львів. Це, відповідно, преференція для готелів, кнайп та ресторанів, які виростають в місті швидше, ніж фабрики чи ІТ-центри.

До слова, є ще абсурдніші обіцянки, які команда мера встигла виконати і «підняти» економіку міста. Приміром ця: «Запуск «розумного» туристичного маршруту на 15 локацій «Вперше у Львові» (візуалізація кам’яними табличками з QR-кодами на хідниках біля культурних та історичних пам’яток). Маршрут 4 мовами: українською, англійською, німецькою, польською». Якщо вже така маленька дрібничка настільки суттєва, що про неї звітує «Самопоміч», то варто мабуть і сказати про рекордну виручку будь-якого ресторану в центрі міста як показник надприбутків сфери обслуговування.

Розвиток конференц-індустрії міста через залучення нових самітів та конгресів до Львова – 40%. Влада звітує про представлення Львова на 13 міжнародних заходах та проведення 230 конференції в місті. Аналогічна проблема – цей пункт хіба дуже віддалено стосується екомічного розвитку міста.

Загалом, в економічній частині дуже багато незрозумілого. Одні обіцянки виглядають відверто притягнутими за вуха, інші важко оцінити у відсотках та побачити виконану роботу. Деякі пункти взагалі лише на старті виконання. Наразі справи в Садового та його команди, м’яко кажучи, не добрі.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ