Слухай онлайн
Cуспільство

Електронна черга на кордоні, або Проєкт, про який забули

Восени 2019 року всі українські ЗМІ писали про інноваційний проект, який планували запровадити на Львівщині. Мова йде про електронну чергу на кордоні з ЄС. Пілотний проект із запровадження планувався на 2020 рік у пункті пропуску "Краковець".
Фото: Олена Ляхович
Фото: Олена Ляхович
1/1

Як повідомляла Львівська обласна держадміністрація, у 2020 році у пункті пропуску "Краковець" планували скасувати "живу чергу" і натомість запустити електронну. Цей проєкт повинен був стати першим пілотним в Україні.

Планувалось, що водії зможуть заздалегідь забронювати місце у черзі онлайн. Ця послуга мала би бути платною. Якщо ж подорожній обере реєстрацію безпосередньо перед пунктом пропуску, платити не доведеться, розповідав позаштатний радник голови ЛОДА з питань інформаційної, гуманітарної політики і діджиталізації Віктор Гальчинський.

Журналісти Гал-інфо вирішили поцікавитись, на якому етапі перебуває зараз впровадження цього амбіційного проєкту.

"Робота над проектом електронної черги зупинилася з моменту відставки Маркіяна Мальського. Була розроблена концепція, визначено робочі алгоритми, проект був пристосований до реальних умов і в принципі всі подальші рухи завершилися в лютому (2020 року, - ред.) У разі потреби це все легко відновити і рухатися далі.

Прикордонники нещодавно надсилали запит стосовно цієї теми. Вони продовжують над цим працювати. Але зі сторони ЛОДА після зміни керівництва області ніякого інтересу до проекту не було.

Але це не значить що від самої ідеї відмовились. Можливо хтось вважає, що цей проект не на часі, але він є, його можна продовжувати і робити", - зазначив в коментарі Гал-інфо Віктор Гальчинський.

Також він зазначив, що в проекті було два компоненти: програмне рішення, яке на волонтерських засадах розробляла компанія SoftServe і яке зараз заморожене, та інфраструктурна частина.

"В ході проекту ми прийшли до спільного висновку з прикордонниками та митниками, що цей проект буде працювати лише тоді, коли електронна черга буде одна для всіх, так як це побудовано зокрема в Естонії. Порахували, що якщо виключити людський фактор з управління чергою, то час очікування міг би скоротитися мінімум вдвічі.

А інфраструктурна складова - це якраз питання земельних ділянок, визначення оператора - хто буде займатись тим питанням. Там теж були напрацювання, але зі зміною влади та пандемією все зупинилось.

Насправді всі напрацювання є аж до проектів змін до законодавства. Софтверне рішення теж є конкретний термін на розробку. В питаннях інфраструктури потрібна співпраця на рівні обладміністрації", - додав Гальчинський.

У Держприкордонслужбі Гал-інфо повідомили, що ініціатором питання впровадження електронної черги в 2019 році була Львівська облдержадміністрація, проте наразі цей проект не стоїть у порядку денному.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ