Програма House of Europe («Дім Європи»), яку фінансує Європейський Союз, представляє концепцію мобільного павільйону. Павільйон збудують цього літа, а після зняття обмежень, пов’язаних із COVID-19, він щонайменше двічі на рік приїжджатиме у різні міста України.
Павільйон стане майданчиком для різноманітних культурних подій у малих і середніх містах, яким бракує культурної інфраструктури та креативних просторів, а також слугуватиме інформаційним центром, де можна буде отримати детальну інформацію про програми від House of Europe та інші ініціативи ЄС, а також консультації щодо подання заявок на здобуття грантової підтримки.
«Від самого початку розробки програми House of Europe було зрозуміло, що ми не будемо обмежуватись комфортними умовами Києва та аудиторією, освіченою в питаннях грантів і з досвідом міжкультурної співпраці. Для нас “Дім Європи” ‒ це в жодному разі не стаціонарна будівля, яка стоїть нерухомо в одному місці, а навпаки ‒ рухомий простір, який їде туди, де на нього є запит. Власне, так само, як і сама Європа. Мобільний павільйон слугує фізичною оболонкою, яка втілює “Дім Європи” і дозволяє йому таким чином подорожувати разом із тими можливостями, обмінами, поштовхом до позитивних змін та співпраці, які він у собі несе», — зазначив Крістіан Дімер, керівник програми House of Europe.
Очікується, що павільйон стане цікавою точкою тяжіння для місцевої громади та гостей міста, пожвавить суспільне життя, об’єднуватиме людей із різних сфер і створить атмосферу, що сприятиме зародженню нових проєктів та ідей, — тут регулярно відбуватимуться різноманітні воркшопи, кінопокази, концерти. Міста, в які приїде павільйон, обиратимуть на відкритому конкурсі, який оголосять одразу після завершення карантину в Україні.
«Ми сподіваємось, що безпосередній досвід спілкування з командою House of Europe, враження, отримані в такій новітній та гнучкій конструкції, як павільйон, стануть поштовхом для вивільнення власної творчої енергії, створення нових арт-проєктів та суспільних ініціатив, що у довгостроковій перспективі збагатить культурне життя міст та містечок, які запросили до себе павільйон», — відзначила Тетяна Шульга, секторальна менеджерка напряму культури Представництва Європейського Союзу в Україні.
Із шести представлених на архітектурному конкурсі проєктів було обрано концепцію команди архітекторів Івана Протасова, Яни Бучацької, Дмитра Міхєєва і Тараса Барана.
«Для House of Europe ми запропонували павільйон, який своєю формою та форматом у 360 градусів створює повноцінний громадський простір. Цей простір даватиме містянам можливість вільної комунікації, взаємодії, участі в культурних подіях. Концепція павільйону була розроблена ще до пандемії, але цікаво, що і в теперішніх умовах його форма дозволить перебувати в ньому з дотриманням соціальної дистанції», — розповів Іван Протасов, архітектор мобільного павільйону House of Europe.
Щоб забезпечити мобільність споруди, павільйон складається з чотирьох основних компонентів ‒ індивідуально виготовлених контейнерів, модульних сценічних конструкцій, оздоблювальної склопластикової решітки та дзеркального навісу, що збираються на місці. «Модульність цих матеріалів дає нам гнучкість у створенні просторових комбінацій форми для використання павільйону в різному контексті українських міст», — додав Протасов.
Два амфітеатри павільйону в різних комбінаціях зможуть прийняти майже 100 людей, третину з яких – під навісом висотою 4 метри, що захистить від дощу, сонця чи вітру. В залежності від міського середовища та програми подій павільйону споруда матиме 6 основних модифікацій. Її загальна площа – 180 квадратних метрів.
Довідкова інформація:
House of Europe — це програма, що фінансується Європейським Союзом, створена з метою підтримки професійного і творчого обміну між українцями та їхніми колегами в країнах ЄС. Програма фокусується на культурі та креативному секторі, освіті, медицині, соціальному підприємництві, медіа й роботі з молоддю. House of Europe відкрили у жовтні 2019 року. Програма має бюджет у 12,2 мільйонів євро та надає 22 окремі лінії підтримки, що дозволяють українцям брати участь у стажуваннях, навчальних подорожах, нетворкінгу, резиденціях та інших формах професійного обміну в ЄС.
House of Europe приділяє особливу увагу регіонам України: окрім мобільного павільйону, програма розвиває поп-ап-формат «Дому Європи», співпрацюючи з місцевими хабами та креативними підприємцями у Рівному та Дніпрі.
Goethe-Institut в Україні керує програмою House of Europe. Британська Рада, Французький Інститут та Чеський Центр є консорціум-партнерами проєкту.