На Львівщині кількість дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в звичайних школах та садках, перевищила кількість дітей, які здобувають освіту в спеціальних закладах освіти Львівщини. До прикладу, в спеціальних закладах освіти навчається 2283 дітей з особливими освітніми потребами.
Про це інформує пресслужба ЛОДА.
Із січня цього року у закладах загальної середньої та дошкільної освіти побільшало дітей з ООП у порівнянні із вереснем, відтак на інклюзивному навчанні у школах і садочках навчається зараз 2841 дитина.
«Вперше за багато років маємо такі показники. У Програмі розвитку освіти значна увага приділяється створенню інклюзивного освітнього простору в закладах освіти та передбачено окремі розділи, які наповнені конкретним змістом. Зокрема, великий акцент на створенні безбар’єрного середовища, на проведення навчальних семінарів, обмін досвідом тощо», - розповіла головний спеціаліст департаменту освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації Марія Васюник-Кулієва.
Із 2008 закладів середньої загальної та дошкільної освіти, які функціонують у Львівській області у 800 – організовано здобуття освіти для дітей з особливими освітніми потребами.
У Стрийській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №5 імені Василя Стасюка із понад півтисячі учнів, в інклюзивних класах навчається 18 дітлахів з особливими освітніми потребами. За словами директорки школи Марії Валовін, діти мають змогу більше перебувати в колі ровесників, отримують шанс на ранню інтеграцію у суспільство, а інші діти, які не мають особливих освітніх потреб, вчаться бути чуйними та уважними до навколишніх.
«Свою роботу із дітьми, які мають особливі освітні потреби, ми розбили на три складові: інтеграція в освітнє середовище, співпраця з батьками та робота психолого-корекційної команди. Така спільна робота дає результат. Наше завдання зробити комфортну атмосферу у школі для всіх. Діти мають бути рівні у своїх правах та прагненнях. Діти з ООП навчаються в класі з однолітками. Таке співіснування іде на користь усім: здорові діти стають більш уважними, намагаються запропонувати свою допомогу, сприяють у засвоєнні уроків, починають більше цінувати все, що мають. Без сумніву, інклюзія у школах це позитивне явище, яке дає можливість розвиватись і влаштуватись у житті кожному», - переконана Марія Валовін.
Для розуміння градації розвитку дитини команда супроводу аналізує усі її здобутки та визначає її рівень. Із січня, згідно зі змінами до постанов Кабінету Міністрів України фахівці Інклюзивно-ресурсних центрів, обов’язково входитимуть до таких команд.
«Школи отримуватимуть належний методичний супровід, можна буде супроводжувати кожну дитину, яка навчається в школі чи садку, детальніше стежити за її поступом. Звісно, це розширення можливостей для батьків, дітей та педагогічних працівників. Ці зміни забезпечать більш детальний супровід дитини, дозволить налагодити тісніший зв’язок між всіма учасниками освітнього процесу. Щоб інклюзія була в дії, а не папері, має бути спільна систематична робота усіх сторін: і батьків, і школи, і ІРЦ», - розповіла директорка Інклюзивно-ресурсного центру Сокальської міської ради Ганна Фенчин.
Навчання осіб з особливим освітніми потребами після школи не припиняється. У закладах професійно-технічної освіти є майже півсотні інклюзивних груп. Діти здобувають фах за професіями «Маляр», «Лицювальник-плиточник», «Вітражник», «Флорист», «Реставратор», «Кухар, кондитер».
Триває також робота над забезпеченням безперешкодного доступу до закладів освіти. Зокрема, у школах облаштовують пандуси, підіймальні платформи, звукові сигналізатори, контрастні смуги, ліфти.