Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Cуспільство

Кожен десятий українець хоча б раз був у Туреччині, - опитування

Більшість українців асоціюють Туреччину з туризмом, відпочинком на морі і курортами (46%). 12% асоціюють з турецькими товарами, продуктами, серіалами. Чверть опитаних не змогли назвати ніяких асоціацій, пов'язаних з Туреччиною. Такими є результатами дослідження, проведеного Соціологічною групою «Рейтинг» у листопаді 2017 року.

Відвідували Туреччину загалом 10% опитаних (9% - один-два рази, 1% - більш, ніж два рази). Майже 90% ніколи не були в цій країні. Дещо частіше за інших в цій країні були особи віком до 50 років і більш заможні (серед них в Туреччині були більше третини опитаних).

Серед тих, хто відвідував Туреччину, переважна більшість (76%) їздили туди з метою відпочинку. 24% відвідували цю країну з метою екскурсій туристичними місцями. Лише 6% їздили туди на роботу (перш за все жителі Півдня), 4% - у справах бізнесу, 3% - відвідували родичів.

53% опитаних українців заявили, що позитивно ставляться до турецького народу. 43% - заявили про нейтральне ставлення і тільки 2% про негативне. Найбільш позитивне ставлення до турецького народу серед жителів Півдня і Центру (по 57%), на Заході позитивно ставляться 53%, на Сході - 38%. При цьому дещо позитивніше, ніж інші, до турків ставляться жителі міст, громадяни з відносно високим рівнем доходу, ті, хто відвідував Туреччину хоча б один раз, або ж дивляться турецькі серіали.

54% респондентів оцінили відносини України і Туреччини як дружні, 37% - як нейтральні і тільки 1% - як ворожі. 7% не змогли відповісти на це питання. Найбільше тих, хто оцінює відносини двох країн як дружні, серед респондентів з Центру, міських жителів, молодих (до 35 років) і більш забезпечених.

В цілому, 54% респондентів позитивно ставляться до турецьких товарів, 37% - нейтрально, тільки 2% - негативно. 7% не змогли висловити своє ставлення. Трохи краще до турецьких товарів ставляться жителі міст, молодшого та середнього віку і більш забезпечені респонденти.

51% говорять, що за останній рік купували турецький одяг, 41% - фрукти і овочі, 28% - взуття, 19% солодощі. Такі види товарів як дитячі товари, побутова техніка, будматеріали, побутова хімія, ліки за минулий рік купували менше 7% опитаних. Послугами турецьких авіаліній користувалися лише 2% респондентів. 20% взагалі заявили, що не купували турецьких товарів і не користувалися послугами компаній з цієї країни. Найменше турецькі товари і послуги купували мешканці Заходу.

56% не дивляться турецьких серіалів. У той же час 70% серед тих, хто дивиться серіали, кажуть, що вони створюють позитивне враження про країну, і тільки 5% - що негативне. 14% говорять, що вони не створюють ніякого враження, 11% не змогли дати ніякої оцінки. Турецькі серіали особливо популярні серед жінок, частіше старшого віку, також більш популярні в селах, ніж в містах.

Аудиторія: населення України від 18 років і старші. Вибірка репрезентативна за віком, статтю, регіонами і типом поселення. Вибіркова сукупність: 2000 респондентів. Особисте формалізоване інтерв’ю (face-to-face). Помилка репрезентативності дослідження: не більше 2,2%. Терміни проведення: 15-23 листопада 2017 р.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ