Чат-бот “Культура PRO” покликаний відкрити перед культурно-мистецькими закладами і їх шанувальниками нові можливості.
22 серпня у Львові для менеджерів культурних закладів презентували безкоштовний чат-бот “КультPRO”, який дозволить їм просувати свої події, створювати анонси, а учасникам та шанувальникам оперативно про них дізнаватись, віднаходити необхідну інформацію за допомогою зручного інтерфейсу програми.
Ініціатором та організатором проєкту "Культурна спадщина в один клік" Міжнародний Фонд Івана Франка, який створив чат-бот за підтримки Українського культурного фонду.
“Сама ідея – зробити єдину програму, щоб людям було простіше доносити інформацію про культурні події, виникла давно. Адже ми розуміли, що є, наприклад, заклади, які мають величезні бюджети і можуть закладати всі міста білбордами, до них прийдуть десятки тисяч відвідувачів. Натомість є менші заклади культури, фестивалі, які не мають цих ресурсів. Тому ми вирішили зробити це у форматі безкоштовної онлайн-платформи, аби користуватись цим могли усі”, - розповів один з ініціаторів створення чат-боту, директор Міжнародного фонду Івана Франка Ігор Курус.
Зараз чат-бот вже розпочав функціонування, проте у тестовому режимі. Менеджерів культурних закладів закликають долучатись до реєстрації у ньому своїх установ та створювати перші анонси, за якими зможуть стежити перші користувачі. Шанувальники культури можуть також реєструвати чат-бот у Telegram. Офіційно додаток розпочнуть презентувати та рекламуватимуть із вересня.
У чат-боті “КультPRO” є можливість обирати заходи за власними інтересами. Користувач може фільтрувати події за місцем проведення (область та конкретний населений пункт), типом події, культурним сектором, датою проведення. Також у програмі передбачено додаткові опції, як-от: безбар’єрність, учасник бойових дій. Додадуть також опцію, за якою можна буде обирати події, передбачені лише для дітей.
У анонсах менеджери зможуть також залишати посилання на офіційні сторінки культурних закладів. Також в особистому кабінеті у них є нагода переглядати активність із їхнім анонсом – кількість користувачів, які поставили вподобання на їхню подію, тобто зберегли її собі. Зауважимо, що у такому випадку користувачу у Telegram прийде сповіщення із деталями про захід, а за добу і за годину до нього – нагадування.
Ігор Курус розповів також, що програма передбачає політику ведення у ній діяльності зі сторони закладів культури, а анонси та усю інформацію регулюватиме чинне законодавство. Зокрема існують обмеження про те, яку інформацію можна публікувати у період воєнного стану, конфіденційну інформацію тощо.
До презентації чат-боту у Львові долучились також заступниця директора Музею народної архітектури і побуту у Львові імені Климентія Шептицького Леся Гарасим та директор комунального закладу Львівської обласної ради “Адміністрація державного історико-культурного заповідника “Нагуєвичі” Богдан Лазорак, які відзначили зручність та доступність у користуванні додатком зі сторони менеджерів культурних подій.
Водночас, Леся Гарасим долучилась до жвавих обговорень роботи чат-боту та відзначила, що важливим доповненням у його роботі буде кроссекторальність при виборі виду події та регіону проведення заходів, у яких зацікавлений користувач. Адже людина може прагнути переглянути перелік культурних подій не лише в одному місті, а у кількох, або ж навіть у різних областях. Також важливим доповненням може бути можливість обирати кількох співорганізаторів події, як це дозволено на інших онлайн-платформах, зокрема у Facebook.
Важливими сьогодні є обговорення механізму роботи чат-боту із закладами культури, а саме їхніми менеджерами. Адже саме вони як фахівці здатні оцінити переваги додатка, помітити недоліки та запропонувати нові ідеї для покращення якості чат-боту. Раніше такі зустрічі з менеджерами культурних закладів вже відбулись у Києві та Полтаві.