Львівське метро – це реально. Львів вже не справляється з такими потоками наземного транспорту – Володимир Квурт.
Проект «Великий Львів» стартував на радіо «Львівська Хвиля». Експерти обговорюватимуть стратегічні плани розвитку Львова та створення агломерації.
Прем’єрний випуск програми присвятили темі львівського метро і озвучили, що таке будівництво можливе у нашому місті.
Проект запустили з ініціативи співзасновника ГО « Великий Львів» Володимира Квурта та радіведучого Влодка Лучишина.
В ефірі Володимир Квурт наголосив на тому, що у Львові можна за 5 років збудувати «легке метро» (підземні трамваї – ред.). Він розповів, що цілком реально побудувати метро, яке проходитиме через верх вул. Личаківської, через перехрестя вул. Княгині Ольги та вул. Наукової і так далі. Йдеться про кільце, яке оточуватиме історичну частину міста, а його станції будуть з’єднуватись із наявними станціями наземних трамвайних колій. За його словами вартість такого проекту для міста становитиме 100-150 мільйонів доларів.
«В чому різниця між звичайним і "легким" метро? По-перше, діаметр тунелю майже в 1,6 рази менший за звичайний, воно дешевше і там ще є технологія переміщення трамваю, контактна лінія менш травматична для довкілля, мається на увазі немає такої сильної вібрації, що безперечно, актуально для історичних міст. За інформацією, яку я сьогодні отримую, кілометр лінії класичного метро коштує від 7 мільйонів до 30 мільйонів доларів. Коли ми говоримо про "легке метро", ціна падає - від 3 до 12 мільйонів доларів. Це те, що максимально я чув. Якщо ми порахуємо по-максимуму і скажемо, що Львову потрібне кільце протяжністю 15 км, то мова піде про вартість 100-150 мільйонів доларів. До прикладу, це вартість будівництва Львівського стадіону сміттєпереробного заводу. Як на мене, це все реальні речі», - розповів Володимир Квурт.
Він також розповів, що у світі є близько 50 міст, які за кількістю населення поступаються Львову, але при цьому мають власне метро. Квурт також навів приклад Шанхая, де діє метро, хоча місто стоїть на болотах і має складну геологію. Тамтешня вартість проїзду становить 4 гривні у перерахунку на українську валюту, вартість денного квитка – 12 гривень. «Наприклад, Лозанна, яка знаходиться біля Швейцарського озера, також має складні геологічні умови, але має своє власне метро протяжністю 10,3 км, населення міста навіть не дотягує до двохсот тисяч, це лише чверть Львова. Зрештою у сучасної людини є нагальна потреба пересуватися швидко. Світ змінився: перед кожним із нас стоїть виклик, нам потрібно постійно навчатися, не боятися змінювати роботу тому світ зараз динамічний. Але якщо для цього тобі потрібно витрачати 1/8 частину свого життя на не комфортні переїзди, то ти задумуєшся, чи варто залишатися жити і працювати у такому місті», - додав Квурт. На думку Володимира Квурта, держава має бути локомотивом у втіленні таких проектів, оскільки міста не мають законодавчих підстав залучати з боку інвесторів такі великі кошти самостійно. Він сказав, що такі будівництво метро варто залучати і бізнес, як це зробили в Києві. Можна зробити замовлення на реалізацію технології Радан у заводу Антонова, яка вже є у розробці. Країну потрібно «зшивати» транспортним зв’язком, переконує Квурт. А для Великого Львова метро – необхідність і реальність.