При оплаті проїзду банківською карткою чи пристроєм з функцією NFC кошти з рахунку списуються не миттєво, а зазвичай наступного дня чи впродовж кількох днів. Все це тому, що автоматизована система оплати проїзду побудована на основі відкладеної авторизації.
Це, зокрема, передбачено для реалізації функціоналу поїздок з пересадкою. Тому кошти за всі здійснені впродовж дня поїздки знімаються одним платежем, повідомляють в ЛМР.
«Система е-квитка побудована на основі відкладеної авторизації. А тому кошти з рахунку списуються не того ж дня, коли ви валідували проїзд, а протягом наступного або й пізніше. Від моменту реєстрації проїзду через валідатор до фактичного списання коштів проходить багато етапів, які залишаються “за кулісами”, – передача на сервери накопичених даних про валідації, запит від банку-еквайра системи е-квитка до вашого банку на списання коштів і врешті процедура безпосереднього зняття коштів.
Бувають і випадки, коли списання коштів за минулі поїздки співпадає з моментом валідації. До прикладу, пасажир завалідував одну поїздку, і йому саме в цей момент списало кошти за дві поїздки – 30 грн. Часто пасажири помилково вважають, що це зняло більшу суму за щойно здійснену поїздку. Але це відбулося списання за успішні валідації, які здійснювали у попередні дні.
Також отримуємо звернення від пасажирів про те, що, мовляв, «сьогодні і вчора у транспорті не їздили, а кошти зняло». А це списало кошти за успішно завалідовані поїздки, що здійснювали раніше.
Також фіксуємо ситуації, коли у пасажирів на момент списання за проїзд на рахунку було недостатньо коштів, тоді зняття відбувається після поповнення карткового рахунку. Повторні спроби списання виконуються автоматично з певною періодичністю.
Тож ще раз наголошуємо: зняття коштів за проїзд з картки відбувається не миттєво, а протягом наступного днів або пізніше. Одна транзакція – це списання за всі поїздки, які завалідували протягом дня одним носієм (фізичною карткою чи гаджетом з підтримкою Apple Pay/Google Pay)», – пояснили у ЛКП «Львівавтодор».