Під час чергового засідання виконавчого комітету директор державного комунального підприємства “Луцьктепло” Іван Скорупський розповів про стан ведення претензійно-позовної роботи із боржниками. Про це повідомили 7 липня Гал-інфо у пресслужбі Луцької міської ради.
Загалом борги населення складають 132 мільйони гривень, юридичних осіб – 13 мільйонів гривень. Іван Скорупський сподівається, що ситуація поліпшиться після ухваленого рішення щодо автоматичного списання боргів із карток громадян.
Крім того, на комунальному підприємстві "Луцьктепло" розроблено та діє "Положення про порядок ведення претензійної та позовної роботи у державному комунальному підприємстві "Луцьктепло", затверджене наказом директора від 23.06.2017 № 269.
Отож, з метою зменшення дебіторської заборгованості, працівниками підприємства здійснюються відповідні заходи:
- надсилаються листи-претензії про наявність боргу та необхідність його погашення;
- доставляються претензії боржникам безпосередньо за місцем проживання з зазначенням суми боргу та наслідками несплати;
- застосовується практика розстрочення заборгованості шляхом укладення договорів про реструктуризацію боргу;
- виготовляються флаєри з інформацією про умови укладання договорів реструктуризації;
- спільно з департаментом ЖКГ ведеться робота з мешканцями щодо роз’яснення боржникам наслідків непогашення заборгованості;
- розвішуються інформаційні повідомлення на під’їздах будинків з переліком боржників та відповідною сумою боргу;
- розміщується перелік боржників на офіційному сайті підприємства;
- опубліковуються повідомлення про вимогу погашення заборгованості через засоби масової інформації та офіційний сайт підприємства;
- у разі непогашення боргу здійснюється підготовка матеріалів справи для передачі до суду;
- в державну виконавчу службу скеровуються виконавчі документи для примусового виконання рішення суду.
До того ж із 1 липня спільно з муніципальним центром здійснюють автоматичний додзвін до боржників та розміщення в липні цього року на зворотній частині єдиного комунального рахунку інформації про наслідки несплати боргу.
За період з 01.01.2021 по 31.05.2021 підприємством на адресу боржників направлено 5317 претензій на суму 59544,7 тис. грн, сплачено боржниками за претензіями 15670,3 тис. грн. За аналогічний період 2020 року направлено 10110 претензій на суму 104562,6 тис. грн, сплачено боржниками за претензіями 3963,7 тис. грн, а за 2019 рік направлено 4941 претензій на суму 78065,6 тис. грн, сплачено боржниками за претензіями 7296,7 тис. грн.
За період з 01.01.2021 по 31.05.2021 підприємством подано до суду 151 позовну заяву та заяв про видачу судових наказів щодо стягнення заборгованості з боржників фізичних та юридичних осіб на суму 5954,97 тис.грн. За аналогічний період 2020 року – 53 позовних заяви та заяв про видачу судових наказів на суму 2849,2 тис. грн, а за 2019 рік – 34 позовних заяви та заяв про видачу судових наказів на суму 1723,95 тис.грн.
За період з 01.01.2021 по 31.05.2021 боржниками погашено заборгованості під час розгляду справи судом на суму 1285,25 тис. грн. За аналогічний період 2020 року – на суму 291,43 тис. грн, а за 2019 рік – на суму 184,28 тис. грн.
За період з 01.01.2021 по 31.05.2021 підприємством з боржниками укладено 105 договорів на реструктуризацію заборгованості на суму 1287,0 тис.грн, за аналогічний період 2020 року – 21 договір на суму 335,6 тис.грн, а за 2019 рік – 73 договори на суму 722,6 тис. грн.
У органах державної виконавчої служби на примусовому виконанні перебувають виконавчі документи на загальну суму близько 8 млн грн. Між ДКП "Луцьктепло" та відділами ДВС зараз проводиться щорічна звірка виконавчих проваджень, переданих на виконання. За період з 01.01.2021 по 31.05.2021 в ході проведення виконавчих дій, органами державної виконавчої служби на користь підприємства стягнуто 90 тис. грн.
Аналізом претензійно-позовної роботи 2019-2021 років встановлено тенденцію щодо її поліпшення. Постійно здійснюється застосування заходів впливу до боржників із періодичним оновленням та осучасненням їх доступності.
Варто зазначити, що ведення претензійно-позовної роботи із боржниками не є єдиним способом комунікації ДКП «Луцьктепло» зі споживачами щодо погашення заборгованості за надані послуги. Крім цього, структурними підрозділами підприємства готуються відповіді на численні звернення громадян, адвокатські запити, надаються консультації в телефонному режимі з питань сплати заборгованості.