На своїй сторінці у Фейсбуці Національний музей у Львові імені Андрея Шептицького продовжує знайомити відвідувачів із колекцією музею.
Багатство орнаментики репрезентують металеві шати з ікон. Виконувались вони переважно в техніці карбування. Для декору шат використовувалися рослинні візерунки; як правило, це гнучка галузка зі стилізованими квітами і листочками. Шати закривали все поле ікони, залишаючи для живописного зображення партії обличчя і рук. Рельєф на шатах XVII ст. невисокий, елементи візерунку дрібні. Декор шат у XVIII ст. набуває більш пишних барокових форм, рельєф стає опуклішим, рослинні елементи крупніші, виразніші.
До мистецьки найдовершеніших шат колекції належать дві, що походять з церкви у м. Дубно на Рівненщині. Одна із них датується XVIII ст. – з ікони «Богородиця з Дитям, з Єлизаветою та малим Іваном Предтечею». Орнаментика цієї шати демонструє високу професійну вмілість її автора. Ризи кожного з персонажів мають інший декор. Динамічність та виразність композиції досягається неспокійними, важкими складками драперій та підкреслюється золотим плетивом гнучких ліній рослинного візерунка. Більше стримані форми орнаменту іншої ризи – кінця XVIII – початку XIX ст. – «Св. Йосиф з Ісусом».
Назагал, шати для ікон не набули в Україні суттєвого поширення. Поширенішими були орнаменти на німбах і тлах ікон гравіровані у левкасі, високомистецькі зразки яких демонструє низка ікон того часу, зокрема, яскравим прикладом тут можуть слугувати ікони Йова Кондзелевича.
Також Національний музей у Львові імені Андрея Шептицького запрошує побувати у віртуальному 3D турі за посиланням.