Слухай онлайн
Cуспільство

Міняємо сміття на гривні за високим курсом

На вивіз сміття зі Львова влада міста з 1 січня по 31 червня 2017 року витратила 136 млн 860 тис. 633 грн. Натомість з 1 липня до 20 грудня Львівська ОДА за подолання тої самої проблеми заплатила 227 млн 605 тис. грн. Йдеться про чималі суми, тому одразу постає питання контролю, за що ми платимо і чи не обкрадають нас знову?

Цю тему досліджувало ГО " Розвиток громади":

"Вже півроку львів’ян не турбує тема сміття. І хоча новітній сміттєпереробний завод у Львові й надалі є на етапі розмов, а новим міським полігоном навіть не пахне, містяни впевнені – сміття прибиратимуть, адже за цю сферу міської господарки тепер відповідає облдержадміністрація, яка у 2017 році двічі показала свою спроможність і готовність вирішити цю проблему. 

Проблему область вирішує не безкоштовно, а за щорічну субвенцію з міського бюджету, яку усю, до копійочки, розприділяють через обласну Програму заходів для налагодження системи поводження з твердими побутовими відходами у м. Львові на 2017 – 2019 роки : у 2017 році за 150 млн. грн., в 2018 році за 300 млн. грн. та в 2019 році за 150 млн. грн. Кошти йдуть на відшкодування витрат підприємствам-перевізникам ТПВ за збирання, зважування та вивезення з території м. Львова твердих побутових відходів, а також на надання фінансової допомоги територіям, що прийматимуть сміття з м. Львова. 
Також, у 2017 році облдержадміністрація витратила 50 млн. грн. виділених Кабінетом Міністрів України для вирішення питання утилізації твердих побутових відходів у Львові . Ці кошти, зі слів керівника департаментурозвитку та експлуатації ЖКГ облдержадміністрації, пішли на реконструкцію полігонів в Великих Мостах, Буську і Дрогобичі і на закупівлю 8 одиниць сучасної спецтехніки для полігонів Червонограда, Новояворівська і Самбора. 

Ще одним джерелом видатків на сміття є обласна «Програма охорони навколишнього природного середовища на 2016-2020 роки». На 5 завдання програми: Вирішення основних проблем, пов’язаних з екологічно небезпечним збором, зберіганням, утилізацією, переробкою та захороненням ТПВ у 2017 році передбачено 27 млн. 605 тис. грн. За 9 місяців 2017 року департамент екології і природних ресурсів облдержадміністрації витратив 18 млн. 410 тис. грн. на субвенції територіям, закупівлю сміттєвозів, виготовлення ПКД та будівництво двох карт в м. Золочеві.

Загалом на проблему ТПВ з 1 січня по 31 червня 2017 року місто витратило 136 млн. 860 тис. 633 грн., з 1 липня до 20 грудня область витратила 227 млн 605 тис. грн. !!! (150 млн. грн. субвенції з міського бюджету, 50 млн. грн. з резервного фонду державного бюджету і 27 млн 605 тис. грн. з обласної екологічної програми). При цьому з 20 грудня департамент розвитку і експлуатації ТПВ облдержадміністрації розраховувався з перевізниками ТПВ з коштів бюджету за 2018 рік. Враховуючи, що лише 33% відсотки львівського непотребу приймають полігони області, а 67% вивозять по всій Україні, такі великі капіталовкладення не дають видимого позитивного результату.

Отже, зважаючи, що львівське сміття ніхто не блокує, область витрачає стільки ж коштів, скільки і місто в період найбільшого сміттєвого хаосу після трагедії на міському полігоні. Тоді підприємства-перевізники ТПВ возили львівський непотріб по усій Україні, а міська рада компенсовувала їм десятки мільйонів гривень щомісячно, не вимагаючи звітів та жодних підтверджуючих документів. Усі розуміли, що сміттєва мафія у місті зацікавлена у такому стані речей, бо так найпростіше виводити готівку, так само як і міська рада не була зацікавлена у вирішенні багатолітньої проблеми Грибовицького полігону, на якому десятками років відмивали міські кошти.

Департамент розвитку та експлуатації житлово-комунального господарства облдержадміністрації, який сьогодні є головним розпорядником сміттєвих коштів, працює відкрито і прозоро, подає щоквартальні звіти про витрачання коштів, надає відповіді на запити про інформацію. Однак система відшкодування коштів підприємствам-перевізникам ТПВ залишилась незмінною, жодного контролю і оптимізації витрачання коштів.

Представники ГО «Розвиток Громади» активно виступали проти розкрадання бюджетних коштів через нібито розв’язання сміттєвої проблеми Львівською міською радою у 2016-2017 роках, тому сьогодні, через пів року після передачі повноважень до облдержадміністрацій, ми опрацювали понад 1500 товарно-транспортних накладних усіх перевізників, документи з вагових комплексів за одну декаду серпня і одну декаду листопада 2017 року для того, щоб довести: механізм відшкодування коштів за вивезення ТПВ потрібно докорінно змінювати, вагові комплекси мають бути підконтрольні департаменту, відео-спостереження на вагах і GPS навігатори на вантажівках, що вивозять ТПВ мають бути доступні в онлайн-режимі для будь-якого мешканця Львова.

Ми опрацювали документи з підприємств, які приймають сміття в області за щедру винагороду з обласного і державного бюджету і найголовніше що конкретно зроблено в напрямку поводження з ТПВ аби загальноукраїнський колапс з львівським сміттям 2017 року не повторився у 2019 році".

(Далі буде).

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ
Загрузка...

");