Твір сучасного мистецтва, який обрало журі під час закритого конкурсу, розмістили на банері, що закриває об'єкт реставрації — Фабрику Повидла. Банер виконує роль не лише будівельного атрибуту, а й є своєрідним полотном для мистецької роботи, яка символізує новий етап інституції, її цінності та ініціює діалог з громадою. Про це повідомили 12 рудня у Гал-інфо у пресслужбі ЛМР.
Банер розміром 32×8 м із зображенням проєкту переможниці Олени Субач презентований 11 грудня і залишатиметься на фасаді будівлі до моменту відкриття Jam Factory Art Center у 2022 році.
На відкритті банеру були присутні: українська мисткиня Олена Субач, директорка Jam Factory Art Center Божена Пеленська та Гаральд Біндер, засновник Jam Factory Art Center.
"Зазвичай, банер — це комерційна площина, де розміщується реклама. Коли ми міркували, в який спосіб заявити, що тут відкриється центр сучасного мистецтва, ми вирішили запросити митців і запропонували їм проінтерпретувати банер як полотно. Для нас цей твір передає ідею існування мистецької інституції, яка поки перебуває в процесі творення та фізичного становлення", — сказала Божена Пеленська.
"Це був довгий процес. Ми хочемо показати суспільству хто ми, що ми — некомерційний проект, що ми мистецький центр. Через твір Олени нам вдалося це передати публічно", — додав Гаральд Біндер.
"Сьогодні я вперше побачила свою роботу, розміщену на банері довжиною в 32 метри.
Я дуже приємно вражена побачити твір в матеріалі і такому втіленні. Переді мною стояло два завдання: створення роботи, яка несла б ідею майбутньої інституції, але з іншого боку це було і дизайнерське рішення. Тому що фасад — це дуже велика площина і важливо не створювати зайвого візуального шуму, якого і так є багато в місті. Власне, так я і обрала темне тло і не нав’язливу абстрактну композицію, яку люди зможуть інтерпретувати по-різному. Це динамічна композиція, вона передає рух, розвиток. Тут є три елементи: дитячі малюнки, знайдені на просторі міста, сушені яблука, які символізують минуле Фабрики Повидла та нагадують ембріони як знак зародження чогось нового. І третім елементом виступає синя будівельна тканина, яка тут набуває нових змістів. Усі елементи перестають бути собою та набувають нових смислів, так само як і арт центр є початком чогось нового", — розповіла авторка твору Олена Субач.
Довідка про проект Banner Art
56 українських художників і художниць отримали запрошення для участі у цьому конкурсі. Завданням було використати банер як полотно для створення своєї роботи. Результат став символом нового етапу Фабрики Повидла — повномасштабного будівництва. Відбір робіт провело експертне журі упродовж двох етапів.
Головною вимогою до поданих на конкурс робіт було активувати ідентичність простору як мистецької інституції та майбутнього центру сучасного мистецтва, опосередковано відобразити його цінності та ідеали (критичність, свобода, відкритість, неупередженість).
Проєкт "Banner Art" через інтервенцію в публічний простір стає містком між місцевими жителями Львова та мистецьким середовищем майбутньої інституції.
Довідка про Jam Factory Art Center:
Команда Jam Factory Art Center прямує до відкриття міждисциплінарного центру сучасного мистецтва у ревіталізованому просторі будівель Фабрики Повидла, який через свою виставкову, освітню і дослідницьку діяльність відображатиме актуальні процеси в українському та міжнародному мистецтві і культурі, а також відкриватиме можливості для публічного діалогу.
Сьогодні команда Jam Factory Art Center займається ревіталізацією індустріальної будівлі Фабрики Повидла та розробляє стратегію й майбутню програму діяльності Центру, налагоджує партнерства та реалізовує власні освітні й культурні проєкти. До повномасштабного відкриття комплексу будівель Центру у 2022 році публічна програма відбувається у просторі AIR Space (вул. Механічна 5) і на тимчасових майданчиках, розташованих на прилеглій до Фабрики території.
Контакти: Марія Швець, комунікаційна менеджерка Jam Factory Art Center, 0687281532, моб. 0635214034, [email protected]