19 вересня у закинутому костелі Матері Божої, що в селі Демня на Миколаївщині відбувся показ вистави ʺPentecostʺ Першого академічного українського театру для дітей та юнацтва спільно з проєктом ʺПід Зорею Пінзеляʺ. Про це 21 вересня повідомили Гал-інфо у прес-службі ЛОДА.
Цей захід розпочав 101-й театральний сезон Першого театру і водночас актуалізував важливу тему: збереження культурної спадщини України.
Гості, що відвідали виставу ʺPentecostʺ у Демні мали змогу більше ознайомитись з перлинами селища, яке справді нагадує ʺмузейʺ кам’яних скульптур просто неба.
Мета проєкту – привернути увагу до збереження національної культурної спадщини України через моду, музику, сучасний живопис і скульптуру, книги, фільми, вистави, кліпи, різноманітні події і конкурси.
У заході взяла участь директор департаменту з питань культури, національностей та релігій облдержадміністрації Ірина Гаврилюк, яка привітала колектив театру зі 100-річчям та передала подяку голови обласної державної адміністрації ʺЗа високий професіоналізм, вагомий внесок у розвиток національного театрального мистецтва та з нагоди 100-річчя з дня заснуванняʺ.
Захід відбувся за підтримки Львівської обласної державної адміністрації.
Довідково:
Вистава ʺPentecostʺ розповідає про закинуту сільську церкву (в оригіналі події відбуваються на Балканах). За сюжетом на цей храм претендують православні, греко-католики, партія, що нібито дуже дбає за збереження пам’яток, міністр культури, який робить вигляд, що здійснює комунікацію між усіма. Крім того, до цього храму місцеві повії приводять своїх клієнтів. І ось якось у церкві місцева мистецтвознавиця знаходить фреску дуже схожу на розпис Джотто. Унікальність знахідки у тому, що фреска на 100 років старша за роботи Джотто. Тобто виходить, що епоха Відродження розпочалася не з Джотто в Італії, а з фрески у сільському храмі. Для цього жінка викликає мистецтвознавця з Америки. Зрештою починає точитися запекла боротьба за те, що одні хочуть, щоб там був храм, а інші – музей. У цей момент церкву захоплюють біженці, які втікають від війни і мріють потрапити до Європи. У результаті усі гинуть. Людей розстрілюють у храмі. А разом з біженцями гине і фреска. Ще однією сюжетною лінією ʺPentecostʺ є перетворення культури на заручницю політики.