Сьогодні, 24 червня, у Львівському меморіальному музеї Михайла Грушевського відбулася презентація проекту "Створення смартфонного додатку доповненої реальності для експонатів Львівського музею Михайла Грушевського". Про це повідомила кореспондентка Гал-інфо.
Нещодавно музей виграв грант в «Українському культурному фонді» на суму 500 тисяч гривень. За задумом проекту будуть відскановані 20 об’єктів, зокрема пам’ятник Михайлу Грушевському та його дім, а також інші речі, які є частиною меморіальної спадщини. Понад 80 наклеєних маркерів дозволять надзвичайно точно, буквально до сантиметру побачити будівлю ззовні та зсередини. Додамо, що ці 20 об’єктів також планують роздрукувати на 3D-принтері, щоб зробити музей інклюзивним.
Вже триває розробка спеціального застосунку для користувачів смартфонів на платформах Android та IOS. У ньому можна буде переглянути усі 20 експонатів музею та завантажити відповідні поштівки з їхнім зображенням. За допомогою технології оцифровування, застосунок дозволяє побачити 3D-модель будівлі та інших об’єктів. Ідеальне відображення гарантоване з комп’ютера (оригінальні розміри, які можна виміряти за бажанням), на смартфоні – ймовірні невеличкі спотворення.
Також інтерактивні поштівки видаватимуть відвідувачам музею, як сувенірний подарунок, а AR-код (код доповненої реальності, - ред.) дозволятиме переміщати об’єкти, де завгодно. Таким чином, організатори намагаються зацікавити громаду та вдихнути щось нове в архаїчну спадщину Михайла Грушевського.
Один із засновників компанії «Скайрон» Юрій Преподобний зазначає, що такі проекти виконують свою культурну місію, наприклад слугують для розробки віртуальних турів, для реконструкції пошкодженої архітектури та на потреб людей з вадами зору.
Щоб створити відповідну 3D-модель необхідно пройти декілька етапів: геодезичну зйомку, лазерне сканування, фотогеометричну зйомку, а далі станції сканування накладатимуть на геодані.
Реалізація проекту триватиме до 31 жовтня 2019. Також зазначимо, що музей найближчим часом планує провести майстер-клас з використання смартфонного застосунку.