Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика

Парламент підтримав перезавантаження НАЗК

Верховна Рада ухвалила в першому читанні президентський законопроєкт №1029 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення ефективності інституційного механізму запобігання корупції".

Відповідне рішення підтримали 283 народних депутатів при мінімально необхідних 226, повідомляє Укрінформ.

Як зазначається, у пояснювальній записці, законопроєктом пропонується змінити форму урядування Національного агентства з питань запобігання корупції з колегіальної на одноосібну. Планується, що голову НАЗК призначатиме на посаду Кабінет міністрів відповідно до подання конкурсної комісії за результатами відкритого конкурсного відбору.

У разі ухвалення законопроєкту і з дня набуття його чинності повноваження членів, керівника апарату, заступників керівника апарату НАЗК припиняються достроково. З метою якнайшвидшого призначення керівництва Національного агентства та початку його роботи, Кабміну доручається у 45-денний строк з дня набрання чинності змінами забезпечити проведення конкурсу на зайняття посади Голови НАЗК.

Законопроєкт пропонує також змінити порядок формування та склад конкурсної комісії з відбору голови НАЗК, забезпечивши участь представників міжнародних організацій у роботі конкурсної комісії. До складу конкурсної комісії не можуть входити особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Передбачається, що це підвищить суспільну довіру до результатів конкурсного відбору, а також забезпечить відбір кандидата, що найкраще відповідає встановленим критеріям для посади голови Нацагентства.

Гарантії незалежності голови НАЗК передбачено забезпечити, зокрема, шляхом визначення вичерпного переліку підстав для дострокового припинення його повноважень, які не передбачають можливості політично мотивованого звільнення. При цьому повноваження голови Нацагентства може бути припинено достроково у разі наявності висновку комісії з проведення незалежної оцінки ефективності діяльності НАЗК про неефективність такої діяльності. Така оцінка проводиться кожні два роки незалежними експертами, запропонованими міжнародними організаціями.

У змінах до Закону визначено основні положення щодо діяльності зазначеної комісії.

У законопроєкті пропонується надати голові НАЗК повноваження створювати не більше шести територіальних органів Національного агентства, територія діяльності яких може не збігатися з адміністративно-територіальним поділом; усунути законодавчі прогалини для забезпечення належного доступу НАЗК до реєстрів та баз даних, адміністратором (держателем) яких є державні органи. Проєкт закону також встановлює, що НАЗК має право отримувати інформацію з відкритих баз даних, реєстрів іноземних держав, у тому числі після внесення плати за отримання відповідної інформації, якщо така плата вимагається для доступу до інформації.

Проєкт пропонує скасувати обов’язкову державну реєстрацію актів Національного агентства в Міністерстві юстиції.

Серед іншого – планується визначити в законі розмір посадових окладів посадових осіб НАЗК, що відповідає рівню обов’язків, які покладаються на працівників органу. При цьому планується обмежити максимальний розмір премій, що можуть бути виплачені керівництву Національного агентства.

Крім того, законопроєкт передбачає зміну порядку формування та розширення повноважень Громадської ради при НАЗК; проведення кожні два роки зовнішньої незалежної оцінки ефективності діяльності Нацагентства; створення підрозділу внутрішнього контролю НАЗК з метою забезпечення доброчесності працівників Національного агентства.

Законопроєкт також визначає суб’єктами, на яких поширюється дія закону "Про запобігання корупції", осіб, що призначаються на посади і звільняються з посад в Офісі Президента і Президентом України, осіб, що займають визначені Законом України "Про державну службу" посади патронатної служби, помічників суддів.

Законопроєкт також передбачає зміни, що виключають з кола суб’єктів декларування представників громадськості та інших осіб, які не здійснюють функції держави або місцевого самоврядування.

До того ж, законопроєкт пропонує зобов'язати подавати декларації кандидатів на позачергових, а не тільки чергових, виборах народних депутатів.

Як повідомляв, Комітет ВР з питань антикорупційної політики на засіданні 6 вересня рекомендував Раді ухвалити законопроєкт №1029 за основу і в цілому.

Президент вніс проєкт закону 29 серпня і визначив його як невідкладний.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ