Щоб отримати потрібну інформацію та послуги з пенсійного та соціального забезпечення, не обов'язково звертатись до сервісних центрів Пенсійного фонду.
Зробити це можна навіть не виходячи з дому, у будь-який зручний для себе час, скориставшись широким спектром електронних сервісів, які функціонують на вебпорталі Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua/.
Це, зокрема:
• РЕЄСТР ЗАСТРАХОВАНИХ ОСІБ
У Реєстрі застрахованих осіб, який формує та веде Пенсійний фонд України, на кожну застраховану особу (працівника, пенсіонера, отримувача соціальних допомог тощо) заведена персональна облікова картка, в якій накопичується інформація про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), з яких сплачено страхові внески, страховий стаж, розмір пенсії тощо.
Користувач може легко перевірити інформацію щодо сплати роботодавцем єдиного соціального внеску. Можливість контролю за ситуацією дає змогу громадянам дбати про свої соціальні гарантії та майбутню пенсію.
• ЕЛЕКТРОННИЙ РЕЄСТР ЛИСТКІВ НЕПРАЦЕЗДАТНОСТІ
В зазначеному розділі користувач вебпорталу може переглядати інформацію про періоди тимчасової втрати працездатності та їх оплату.
• ЕЛЕКТРОННА ТРУДОВА КНИЖКА
Сервіс «Електронна трудова книжка» дозволяє усунути можливі негативні наслідки втрати паперової трудової книжки, її фізичного пошкодження, та ризики фальсифікації і внесення недостовірних відомостей. Електронна трудова книжка є підставою для призначення особі пенсії в автоматичному режимі.
• ЕЛЕКТРОННА ПЕНСІЙНА СПРАВА
Пенсіонери мають змогу, не виходячи з дому, переглянути:
• основні дані (номер пенсійної справи/особового рахунку, дата відкриття особового рахунку, вид пенсії, дата призначення пенсії);
• адресні дані (адреса реєстрації та адреса фактичного місця проживання);
• довідку по зарплаті, що врахована при призначенні/перерахунку пенсії;
• довідку про стаж, врахований для визначення права на пенсію;
• довідку про стаж, врахований для розрахунку пенсії.
• ЗАПИТ НА ОТРИМАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ ДОКУМЕНТІВ
Засобами вебпорталу можна подати звернення на отримання електронних документів:
• довідки про доходи пенсіонера для субсидії;
• довідки про доходи пенсіонера;
• витягу з Реєстру застрахованих осіб (РЗО);
• індивідуальних відомостей про застраховану особу (довідок ОК-5, ОК-7);
• довідки про трудовий та страховий стаж;
• даних про нараховану заробітну плату та про особливі умови праці;
• витягів з електронної трудової книжки та електронного реєстру листків непрацездатності.
• ЗАПИС НА ПРИЙОМ
Засобами вебпорталу можна записатися на прийом до органу Пенсійного фонду. Процес запису на прийом включає:
• визначення дати та теми відвідування органу ПФУ;
• вибір часу, зручного для відвідування органу ПФУ;
• отримання талону щодо відвідування органу ПФУ.
• ПОДАННЯ ЗВЕРНЕННЯ (ЗАЯВИ, СКАРГИ, ПРОПОЗИЦІЇ)
Опрацювання звернень та надання відповідей відбувається за стандартними правилами, прийнятими, наприклад, для паперових документів з дотриманням ЗУ «Про звернення громадян».
• ПЕНСІЙНИЙ КАЛЬКУЛЯТОР
Цей сервіс призначений виключно для створення прогнозного розрахунку розміру пенсії за даними, що містяться в електронних реєстрах Пенсійного фонду та даними, самостійно введеними користувачем з дотриманням певних умов.
• ДОБРОВІЛЬНЕ СТРАХУВАННЯ ТА БЛАГОДІЙНІ ПОЖЕРТВИ
Шляхом добровільної сплати страхових внесків будь-хто може вплинути на зарахування страхового стажу (собі чи іншій особі) або на розмір своєї (чи іншої особи) пенсійної виплати, яку виплачуватимуть у майбутньому.
А сплата певної благодійної пожертви на користь конкретного пенсіонера (або знеособлено) надає можливість збільшити пенсію, яку він отримує, уже сьогодні.
Пенсійні внески за себе або на користь іншої людини відтепер можна сплатити у зручний спосіб – без відвідування державних та банківських установ. Особи, які досягли 16-річного віку та не належать до осіб, яким призначено пенсію в солідарній системі, можуть укласти договір з Пенсійним фондом України в електронній формі через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України.
• ЗАЯВА НА ПРИЗНАЧЕННЯ/ПЕРЕРАХУНОК ПЕНСІЇ
Громадянам надається можливість подати заяву на призначення/перерахунок пенсії або на внесення змін до електронної пенсійної справи.
• ЗАЯВА НА ЖИТЛОВУ СУБСИДІЮ ЧИ ПІЛЬГУ
Користувачам надається можливість сформувати будь-який із запропонованих типів заяв:
• заяви про внесення відомостей до Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги;
• заяви про призначення та надання житлової субсидії;
• заяви про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу;
• заяви щодо перерахунку раніше призначеної житлової субсидії або пільги;
• заяви на зміну способу виплати житлової субсидії або пільги;
• заяви про припинення житлової субсидії або пільги;
• заяви про призначення та надання житлової субсидії за експериментальним проектом.
• ЗАЯВА НА СТРАХОВУ ВИПЛАТУ
Розроблено сервіс подання електронних звернень щодо призначення (перерахунку, продовження) страхової виплати у зв’язку з нещасним випадком на виробництві (професійним захворюванням), а саме:
• заяви про призначення/перерахунок/продовження страхової виплати у зв’язку з нещасним випадком на виробництві (професійним захворюванням);
• заяви про призначення/перерахунок/продовження страхової виплати у зв’язку зі смертю годувальника;
• заяви про відшкодування витрат на поховання потерпілого та пов’язані з цим ритуальні послуги;
• заяви про здійснення страхової виплати;
• заяви про компенсацію витрат.
Зверніть увагу! Результати опрацювання заяв можна переглядати в особистому кабінеті в розділі «Мої звернення».
Нагадаємо! Увійти в особистий кабінет на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України можна за допомогою Дія.Підпис, кваліфікованого електронного підпису (КЕП) або засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації ID.GOV.UA, зокрема, з використанням технологій BankID.
Крім того, громадяни мають можливість доступу до е-сервісів Пенсійного фонду у зручному форматі зі смартфонів та планшетів за допомогою мобільного застосунку «Пенсійний фонд».