Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Агенція інформації та аналітики "Гал-інфо"
Слухай онлайн
Політика

Польща поновила розслідування Смоленської катастрофи

У Варшаві створили нову урядову підкомісію з розслідування авіакатастроф державної авіації, яка займеться розслідуванням Смоленської трагедії 10 квітня 2010 року.

Відповідне рішення у цій справі в четвер підписав міністр національної оборони (МНО) Польщі Антоній Мацеревич, інформує кореспондент Укрінформу.

"На базі комісії (з розслідування авіакатастроф державної авіації – Ред.) буде створено підкомісію, яка на підставі нових оприлюднених обставин ще раз повністю розслідуватиме Смоленську катастрофу", - заявив Мацеревич.

За його словами, нові обставини включають заходи, починаючи з ремонту літака перед катастрофою і завершуючи діями, що перешкоджали з’ясуванню справжніх причин катастрофи.

"Треба однозначно наголосити, що було приховано основні факти й інформацію, що корінним чином змінює сприйняття подій", - додав Мацеревич.

Серед них він назвав, зокрема, знищення понад 400 звітів і карт інформації, які в день трагедії доставили в Генштаб Збройних сил Польщі, а також звіти державних інституцій і спецслужб, які показують, що були спроби унеможливити отримання правдивої інформації. Глава МНО наголосив, що новий рапорт дозволить з’ясувати: "що сталося" і "хто за це відповідальний?".

Підкомісію очолить експерт Вацлав Берчинський, який, за словами Мацеревича, дослідив багато авіакатастроф у США. До складу комісії, крім польських спеціалістів, увійшли кілька спеціалістів зі США та Великої Британії, а також колишній радник президента РФ Андрій Ілларіонов.

На думку міністра, попередня польська влада (уряд Дональда Туска) виявила байдужість у питанні підготовки до польоту і необгрунтовано віддала розслідування цієї катастрофи в руки Росії, що суперечило міжнародним договорам. За його словами, попередня урядова комісія з розслідування катастрофи екс-глави МВС Єжи Міллера припустилася багатьох помилок в ході розслідування.

Нагадаємо, в 2011 році Міжнародний авіаційний комітет у Москві, а також польська урядова комісія тодішнього глави МВС РП Єжи Міллера, попри часткові розбіжності у відповідальності сторін, основними причинами катастрофи назвали помилки пілотів президентського літака. Правляча сьогодні в Польщі коаліція партії "Право і Справедливість" (PiS) вважає ці висновки обох комісій хибними. У PiS не виключають, що причиною катастрофи могло стати спрацювання вибухового пристрою на борту літака.

На світанку 10 квітня 2010 року поблизу військового аеродрому "Північний" у Смоленську розбився літак Ту-154М, яким польська державна делегація направлялася на відзначення 70-ї річниці Катинського злочину. В результаті катастрофи загинули всі 96 осіб, які перебували на борту літака: президентське подружжя Леха та Марії Качинських, а також представники політичної, військової, релігійної еліти Польщі, громадські активісти.

Якщо ви знайшли помилку, видiлiть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter.
НА ГОЛОВНУ