Голова правління ПАТ «Укрзалізниця» Войцех Балчун сьогодні, 23 травня, провів у Львові прес-конференцію, на якій розповів про досягнення його команди за 10 місяців роботи та про п’ятирічну стратегію розвитку ПАТ «Укрзалізниця» (у 2017-2021 роках) у регіональних філіях товариства. Окрім того, відбулось представлення нового керівника Львівської залізниці Ігоря Груника, інформує кореспондент Гал-інфо.
Як розповів Войцех Балчун, такі потужні компанії як ПАТ «Укрзалізниця» мають діяти тільки на основі багаторічного плану, однак, в Україні це завжди було не так, що й призвело до складної ситуації у галузі залізничних перевезень.
«Я можу оцінити роботу ПАТ «Укрзалізниця» тільки від липня 2016, коли мене призначили керівником товариства. Коли я прийшов, фірма була на межі паралічу, не було запчастин, відсутність палива. Однак, нам вдалось опанувати цю ситуацію. Зараз ті, хто не є зацікавленим у розвитку залізничної галузі, дуже критикують нашу стратегію розвитку.
Для прикладу, минулого року ми відремонтувати понад 30 тис. вагонів, хоча заплановано було тільки 19 тис. Ми придбали понад 1 тис. локомотивних вагонів, а для порівняння у 2015 році таких вагонів було придбано тільки 26. Щодо пасажирських вагонів, то у 2016 ми закупили 19 таких вагонів, а у 2015, на жаль, не було закуплено жодного.
У 2016 ми модернізували 213 км інфраструктури, що у 4 рази більше, ніж у 2015. Додам, що нашій команді вдалось сплатити 7 млрд грн кредиту. Також ми вирішили одну із глобальних проблем – це закупівля палива за ціною нижчою, ніж ринкова, окрім того, відновили 40 денний запас палива»,- зазначив Войцех Балчун.
За його словами, стратегією розвитку передбачено продовження процесу реформування галузі шляхом побудови вертикально інтегрованої структури. Зокрема, будуть створені компанії за напрямками діяльності, а не за регіональним принципом, як було раніше. На розвиток такої стратегії передбачено 130-150 млрд гривень, але фінансуватися стратегія буде не тільки за рахунок підвищення цін на проїзд у поїздах.
«Ми повинні пам’ятати, що Укрзалізниця це не тільки пасажирські перевезення, тому нам потрібно будувати збалансовану систему», - наголосив посадовець.
«Бізнес-модель ПАТ «Укрзалізниця» буде побудована на п'яти бізнес-вертикалях: вантажні перевезення та логістика, пасажирські перевезення, інфраструктура, послуги тяги, виробництво та сервіс. Усі компанії за сегментами ринку будуть створені у 2017-2019 роках», - сказав Голова правління ПАТ «Укрзалізниця».
"Передбачено, що до 2021 року частка ринку контейнерних перевезень залізницями збільшиться з 29 до 45 %. Також для покращення якості обслуговування заплановано збільшити швидкість доставки вантажів на 15%, покращити обіг вагонів на 20 %. Окрім того, планується закупити понад 20 тис. одиниць.
Такі заходи дозволять на 100% задовольнити попит на вантажні перевезення з урахуванням поточного прогнозу зростання вантажопотоків. Активніше розвиватиметься транзитний потенціал. Інвестиції в сектор вантажних перевезень складуть понад 28 млрд грн, за які буде придбано 20 тис. нових вагонів та модернізовано 50 тис. вагонів наявних.
У пасажирському секторі, до вже існуючих Пасажирської компанії та Української швидкісної залізничної компанії у 2018 році буде створено шість регіональних компаній з приміських перевезень та вокзальна компанія. Для покращення якості обслуговування пасажирів передбачено придбання нового рухомого складу, розширення мережі швидкісних поїздів категорій «Інтерсіті», «Інтерсіті+», «Нічний експрес», оптимізація їх використання, впровадження нових стандартів обслуговування пасажирів.
9 млрд грн буде спрямовано на придбання 400 вагонів, 11 млрд - на придбання електропоїздів, 3,5 млрд - на дизель-поїзди та понад 10 млрд - інвестиція на модернізацію та ремонт наявного рухомого складу. Варто зазначити, що ці інвестиції будуть можливі лише за розробки дієвих механізмів державної підтримки", - пояснив Войцех Балчун.
"Також буде створена окрема компанія - оператор тягового рухомого складу. За п'ять років Укрзалізниця має намір придбати понад 200 нових локомотивів та провести модернізацію існуючих. Загалом інвестиції в тяговий рухомий склад становитимуть понад 40 млрд грн, з яких 30 млрд - на придбання нових локомотивів та 9,5 млрд - на модернізацію та ремонт. За допомогою підвищення якості планування, використання та розподілення тягових ресурсів ефективність використання рухомого складу буде збільшена на 15%.
Щодо фінансових результатів, доходи ПАТ «Укрзалізниця» будуть збільшуватися за рахунок збільшення обсягів продажів, впровадження нових послуг, гнучкого ціноутворення. У 2021 році чистий дохід заплановано збільшити до 115,6 млрд грн (зростання на 45% у порівнянні з 2017 роком), а фінансовий результат складе 13,4 млрд грн при зростанні маржинальності EBITDA до 35%. Покращення фінансового результату дозволить не тільки оновлювати, модернізувати рухомий склад та інфраструктуру, а й збільшувати надходження до державного бюджету. Упродовж 5 років бюджетні надходження складуть 105 млрд грн", - резюмував Голова правління ПАТ «Укрзалізниця».
"Укрзалізниця - це найбільший виклик у моєму житті. Вже цього року буде запущено потяги сполученням із України до Польщі, Словаччини, Угорщини та Румунії. Ми над цим працюємо", - додав Войцех Балчун.
Додамо, ця стратегія представлена трудовим колективам регіональних філій для її обговорення. Після чого документ буде направлений на розгляд наглядової ради ПАТ «Укрзалізниці» та Кабінету міністрів України.