Питання пасажирських перевезень у Львова непідйомне для міськвиконкому вже котрий рік поспіль. В Україні саміт Східного партнерства посилив проєвропейський оптимізм і зумовив прокремлівську істерію. Кремль потрапив у санкційний капкан. На Московію грядуть єгипетські кари.
Нанайський міськвиконком
Сергій Бабак, заступник міського голови Львова, провів нараду з приватними перевізниками, які імітують якісне надання послуг у сфері пасажирських перевезень в обласному центрі. Чиновник розповів, що нинішня автобусна мережа сформована з урахуванням потреб мешканців. Однак підрахунок пасажиропотоків дозволить дослідити, куди і коли найчастіше їздять пасажири, які маршрути є більш популярними. Отож мерія має намір порахувати пасажиропотоки у всьому міському громадському транспорті. Скільки львів’янам коштуватиме такий підрахунок, коли і хто його проведе, Сергій Бабак не повідомив, тільки зазначив: «Нам важливо правильно розробити технічне завдання для підрахунку, щоб отримати максимум інформації».
Правильне технічне завдання має всього дві складові – вірно полічити пасажирів, які платять за проїзд, і пільговиків.
По-друге, Сергій Бабак оприлюднив спотворену інформацію, оскільки транспортна схема до «Євро-2012» поламала раніше усталену схему перевезень 2011 року, яка задовольняла львів’ян. Тоді ж тимчасово відмінили, на час проведення чемпіонату, трансферні квитки для радіальних маршрутів, які так і не відновили.
По-третє, з практики відомо, що так звані дослідження пасажиропотоків не фіксують достеменне число пасажирів, даючи погрішність на 30-40 відсотків. Відповідно й оплата за недостовірні дослідження є недоцільним використанням податків львів’ян. Спробу дослідити пасажиропотоки уже намагалось реалізувати Управління транспорту в червні, однак провалило проект.
Найправильніше вивчення пасажиропотоків – це електронний квиток, проти запровадження якого вже стільки років активно впираються приватні перевізники. Тільки система електронного контролю правильно полічить число пасажирів, перевезених із точки «А» у точку «Б». Відповідно, постане питання не про збільшення вартості до 7 гривень за проїзд, а про зменшення до 2 гривень. Тим паче, що маршрутні таксі не виконують своєї головної послуги, за яку беруть підвищену оплату – не зупиняються на вимогу пасажирів, а тільки на комунальних зупинках.
Без електронного квитка жоден Антимонопольний комітет нездатний коригувати тариф на проїзд, а наради у міськвиконкомі з перевізниками у виконанні Сергія Бабака більше схожі на боротьбу нанайських хлопчиків для потіхи львівської публіки.
Саміт Східного партнерства: прокремлівський песимізм і проєвропейський оптимізм
У п’ятницю, 24 листопада, у Брюсселі відбувся п’ятий саміт Східного партнерства за участі 28 держав-учасниць ЄС та 6 країн-претендентів (України, Грузії, Молдови, Азербайджану, Вірменії, Білорусі). Декларація цьогорічного саміту дає змогу оцінити наскільки продуктивне Східне партнерство та реалістичні європейські прагнення країн-претендентів на загал, а України зокрема, – повідомили у Міжнародному центрі перспективних досліджень.
По-перше, ЄС поки що не має амбіцій для подальшого зближення зі східними партнерами і здебільшого зосереджується на європейських цінностях (демократія, верховенство права, сталий розвиток, права людини), а також на нещодавніх досягненнях:
▪ запуск безвізового режиму;
▪ набуття чинності «Угод про асоціацію»;
▪ поглиблених і всеохоплюючих зон вільної торгівлі з Україною, Грузією і Молдовою;
▪ підписання всебічної та посиленої Угоди про партнерство з Вірменією;
▪ потепління відносин із Білоруссю.
Хоча у декларації визнаються «європейські прагнення та європейський вибір України, Грузії та Молдови», ЄС наразі не готовий виходити за межі існуючих інструментів зближення зі східними партнерами, зокрема «Угод про асоціацію».
По-друге, ЄС не налаштований на безпекове співробітництво зі східними партнерами. Зокрема, декларація саміту закликає сприяти мирному врегулюванню конфліктів у регіоні «на основі принципів і норм міжнародного права». ЄС підтримує територіальну цілісність України, Молдови, Грузії та Азербайджану, однак не готовий до конфронтації з Москвою.
По-третє, ЄС прив’язує фінансову допомогу східним партнерам до імплементації реформ. При цьому для ЄС пріоритетними сферами реформування є система державного управління, система юстиції та боротьба з корупцією.
По-четверте, для східних партнерів найбільш перспективними галузями співпраці є транспорт та енергетика. ЄС виступає за укладення Угоди про спільний авіаційний простір з Україною, а також підтримує зміцнення енергетичної безпеки східних партнерів, диверсифікації джерел та маршрутів енергоресурсів.
По-п’яте, мовний скандал між Україною та сусідніми державами позначився на відносинах України з ЄС. Декларація наголошує на необхідності поваги прав національних меншин та врахування рекомендацій Ради Європи в освітній сфері.
Отже, зробив песимістичний висновок Євген Ярошенко, старший аналітик Міжнародного центру перспективних досліджень, п’ятий саміт Східного партнерства не сприяв подальшому посиленню у відносинах між ЄС та східними сусідами. Найближчим часом продуктивність Східного партнерства буде обмежена трьома напрямами:
▪ незацікавленістю провідних країн ЄС у тіснішому зближенні з Україною, Грузією і Молдовою;
▪ недостатньою політичною волею східних партнерів до імплементації проєвропейських реформ;
▪ побоюваннями ЄС щодо агресивної реакції Москви із відповідними безпековими наслідками (посиленням терористичних актів на території ЄС).
Натомість проєвропейський аналітик-оптиміст Олег Пономар (Голобородько) не поділяє висновки Євгена Ярошенка й однією фразою перекреслив негатив від Міжнародного центру перспективних досліджень. Пономар пише: «Важливим підсумком п'ятого саміту Східного партнерства є тренд, що ЄС продовжить надання макроекономічної допомоги Україні у 2018 – 2019 роках. Якби це було не так, саміт не затвердив би надання Україні 1,8 млрд євро допомоги у наступні два роки. Звикайте – ми на Заході. Європа – союзник України, а союзники допомагають Україні після довгого шляху додому».
Санкційний капкан для Кремля
У США набули чинності нові економічні обмеження проти Москви, які суттєво скорочують терміни кредитування осіб і компаній фінансового та енергетичного сектору на РФ. Фінансова розвідка США (Офіс з питань контролю зовнішніх активів Міністерства фінансів) підтвердила, що зміни стосуються поправок до Директиви №1, яка охоплює фінансовий сектор, і Директиви №2, яка стосується енергетичного сектору. Зазначені поправки пов’язані з українсько-рускими питаннями, які прийняли 29 вересня 2017 року.
Наприклад, відтепер заборонено здійснювати операції, надавати фінансування або провадити іншу фінансову співпрацю з компаніями, які перебувають під санкціями, на термін понад 14 днів. В енергетичному секторі термін кредитування скоротили із 90 до 60 днів.
Вчора Рекс Тіллерсон, державний секретар США, виступаючи з офіційною промовою на тему «Відносини США і Європи», заявив, що будь-яке рішення РФ, яке не включає відновлення цілісності України та її суверенітету, не є прийнятним для США.
Покарання Небес
Андрей Кураєв, протодиякон так званої РПЦ, заявив, що московські служителі культу назагал, а благовіщенський Лукіан персонально, повинні нести відповідальність за ганебне падіння в Атлантику освяченої ракети-носія «Союз-2.1б» із 18 супутниками іноземних країн, які заплатили чималі кошти за виведення їх на орбіту. За останні п’ять років – це вже восьма така ситуація.
Служителі культу не погодились, що повинні нести відповідальність за космічний провал Москви і напосіли на Кураєва. Один із таких речників наголосив: «Ми хрестимо людей, проте не гарантуємо, що вони потраплять у Рай; вінчаємо, але не гарантуємо, що вони не розлучаться».
Іншими словами, московські служителі культу офіційно підтвердили, що в їхніх культових дійствах (хрещеннях, вінчаннях, освяченнях, інших требах) нема Господньої благодаті від часу, коли вони, зрадивши Спасителя світу, пішли у прислужники Золотої Орди і створили Сарайську єпархію, де курили фіміам за процвітання династії Чингізів і здійснювали кламління для занепаду Європи.
Ярослав Левків